Hoe aansluiten ?

jeetn

Stamgast
Hallo,

Ik heb een beginners vraagje

Ik heb 2 korg kaoss pads quad - een tascam us-144mk2- en mijn laptop.

Ik zou graag hebben dat de korg kaoss pads allebei de muziek uit de pc beinvloeden via mijn tascam.

Kan dit ? en hoe dan precies (welke aansluitingen,routing)

thx

Tascam analog line out > Kaoss pad nr 1 in
Kaoss pad nr 1 out > Kaoss pad nr 2 in
Kaoss pad nr 2 out > Tascam analog line in
Tascam digital stereo out > speakers of zo

en dan goed uitkijken in je DAW met routeren en zo, dat je geen feedback loops maakt. Maar het laat al wellicht zien dat je eigenlijk beter een interface met meer I/O kunt kopen en/of je Kaoss pads als controllers voor software-effecten kunt gebruiken.

Deze opstelling gebruikt de KPs als serieel geschakelde insert-effecten, terwijl je ze eigenlijk liever als aparte auxen wil toepassen.

Het is eigenlijk de bedoeling dat ik de mixes in traktor met de kaoss kan beinvloeden.

Het is waarschijnlijk beter dat ik dan een mengpaneeltje of zo ertussen plaats.

welke soort mengpaneel gebruik je dan best en waar hou ik rekening mee ?

opstelling dus:

pc-tascam us 144 -mengpaneel en 2 x kaoss pad.

Hoe doe ik dan de bedrading ?

Dusse.. je wil eigenlijk [optie A] mix/kanaal 1 in traktor met kaoss pad 1 beïnvloeden en mix/track 2 in traktor met kaoss pad 2?
Of wil je [optie B] de "main out" van traktor (oftewel je mac/pc) met beide kaoss pads beïnvloeden?

Voor optie A heb je dan eigenlijk 2 uitgangen op je Tascam/pc/mac nodig die je elk op een kaoss pad aansluit en vervolgens weer op ingangen van je tascam/pc/mac. In Traktor zou je dan beide kanalen naar verschillende outs moeten routen, etc. als je wil opnemen op je pc/mac (als het alleen om te jammen of zo is, kun je de stap naar de Tascam/pc/mac overslaat en de kaoss pads beide aansluiten op een mixer en dan naar je versterker/boxen).

Voor BEIDE opties zou je een mixer kunnen gebruiken die 2 aparte aux send/returns heeft; dan kan je per kanaal het (en de hoeveelheid) effect en welke kaoss pad (of beide tegelijk) regelen.
Het zou dan uiteraard wel handig zijn in het geval van optie A dat je dan ook elk kanaal in traktor apart kan uitsturen naar een andere uitgang van je Tascam/pc/mac.

MAAR wellicht zijn er wel makkelijkere/betere opties?

Back