Origineel geplaatst door jes303
vraagje: wat is de hoover sound? zit die standaard in een alphajuno?? kan iemand een patch plaatsen??
De "Hoover" sound is de typische sound van de aloude house klassiekers "Human Resource - Dominator", "Human Resource - Dominator is dead (= 2 minuten hooversounds als intro

)", ouwe nummers van Joey Beltram etc.
De "hoover" wordt als ik me niet vergis gemaakt met twee licht ontstemde golfvormen, waarbij de tweede oscillator een variabele pulsbreedte krijgt toegwezen door een derde. Op die manier ontstaat een soort van vertraagde "mega" chorus op het geluid en heb je een sound die keihard door je speakers scheurt
OP de virus zit een patch die er op lijkt met de naam "J. Edgar", alhoewel die nie zo cool klinkt als het origineel. Ik heb enige tijd geleden in synthedit een hoover achtige synth gebouwd, zal 'm even opdiepen en hier posten (als ik 'm kan vinden).
In een artikeltje heeeeeeeeeeel erg lang geleden beschreven de boiys van Human Resource / Source Code ooit eens een optreden: "We ware eigenlijk de hele avond al bezig en het publiek kwam nie zo in beweging, niemand leek te weten wie we waren.. totdat we de juno aanzetten "
Alhoewel iedereen deze patch/sound tegenwoordig schijnt te verachten, vind ik 'm nog steeds MEGACOOL
Weet nog steeds nie precies hoe ze de sound van "I am not a number, i'm a free man" (Source Code) Hebben gemaakt, maar die lijkt erop en is NOG cooler