Nu dat je immoreel gedrag in een andere thread wordt aangpakt...

kunnen we misschien terug on "topic" gaan hier...
Ik denk eerlijk gezegd dat je in de sub-300 euro range, moeillijk echte nearfield monitors kan vinden die naam waardig...
Als je toch wil weten wat er omgaat in je mix en de algehele kwaliteit omhoog wil krijgen zou ik volgende overwegen...
- Een
spectrum analyser zodat je "ziet" wat er in je mix omgaat. Dit zit vaak in je DAW maar er zijn ook goede (gratis/goedkope) plugins. (Dit ga je zelfs nodig hebt op die speakers die je nu "op uitleen" hebt van Bax want die coveren toch het hele spectrum niet.)
- Een degelijke (duurdere)
mix headphone (e.g. de "betere" AKG, Beyerdynamic, Sennheiser, Sony...).
- Een
horrortone (Auratone (origineel of DIY), Avantone, Behringer (eigenlijk zou ik deze laatste niet overwegen)). Klinkt niet echt goed maar je weet tenminste wat er omgaat in het belangrijkste deel van het spectrum.
- Effe
doorsparen tot je in de echte nearfield range zit (zou minstens voor een Equator D5 maar als je een beetje bass wil, toch beter doorsparen voor een D

.
Als je gewoon wilt dat het lekker goed klinkt en knalt zou ik HiFi speakers of iets van KRK aanschaffen.
Niks mis met HiFi speakers trouwens, zolang je vertrouwd bent met hun beperkingen (door bvb veel "referentie" plaaten te beluisteren en de eerdere tips in overweging te nemen).
Maar vergeet ook niet je ruimte te behandelen. Voor iedere euro die je in je speakers steekt, zou je er ook een in je ruimte moeten steken...
Dus mijn advies zou zijn... Alle drie je speakersets terugsturen en hopelijk telt Bax je wat aan voor het huren van hun speakers...
Hopelijk ben je hier wat mee...