Welk genre?

even voor de duidelijkheid, dit zijn NIET LT's sounds, maar gewoon 4 snippets van plaatjes die hij leuk vindt
dus bij 3 is het niet LT die de luisteraar in slaap sust, maar zijn muziek keuze.
LT ziet hier kenbaar 4 genres in die allemaal een eigen authentiek instrumentarium nodig hebben, maar omdat LT maar genoeg budget heeft voor 1 genre, moeten wij hem dus helpen een keuze te maken.
want en DX7 bas mag je alleen maar op een Stock Aitken en Waterman tribute gebruiken en niet voor andere muziek. Daarnaast kan je hier ook niet zo maar FM8 voor nemen als jebudget beperkt is.
Want het is een vloek en het moet......
Ik zou gewoon lekker nu disco of nu wave gaan maken. je maakt het jezelf zo moelijk ;)
hoe zit het trouwens met je platenzaak?

1. Niet avontuurlijk genoeg
2. Zit ook een 90's vibe in
3. Vergeet je de luisteraar wakker te houden
4. Mag de vocal ook wel eens zonder effecten

Maar goed, 3 en 4 hebben mijn voorkeur.

Wat mij niet duidelijk is, is of je je eigen sound wilt, of je eigen 80's sound. Zit natuurlijk een groot verschil in. Ik hoor in je werkjes niet de ambitie om een eigen 80's sound te hebben. Ik neem aan dat je gewoon je eigen draai aan je werkjes wilt geven. Je hoeft je daar toch niet alleen te beperken tot het geluidstechnische? Laat het denkwerk even wachten. Maak eerst wat nummers, en kijk dan pas wat de mogelijkheden zijn om er een samenhangend geheel van te maken.

Ik zou mezelf ook niet beperken tot een bepaalde genre, maar goed, je hebt de keus al gemaakt volgens mij. Je weet ook welke nummers ik leuk vind dus............

:)

Met dat perfectionisme ben ik al lang gestopt. Het brengt je nergens. Kijk maar eens naar smile, van de beach boys. Ik ergerde me rot in samples en de bijgeluiden die ik niet kon verwijderen. Verpestte alles. Later hoorde ik Moby zijn samples, en die laag randgeluid zat in zijn nummer, elke keer de sample klonk, opnieuw. Het was een hit die ik al vaak gehoord had. Toen dacht ik: wat een tijdverlies van me... Weg met perfectie. Produceren. Knallen. Online gooien en verder met t volgende.

Combineren die hap, dan krijg je vanzelf Daft Punk achtige dingen ;-)
Persoonlijk spreekt nr 4 mij het meeste aan.

even voor de duidelijkheid, dit zijn NIET LT's sounds, maar gewoon 4 snippets van plaatjes die hij leuk vindt
dus bij 3 is het niet LT die de luisteraar in slaap sust, maar zijn muziek keuze.
LT ziet hier kenbaar 4 genres in die allemaal een eigen authentiek instrumentarium nodig hebben, maar omdat LT maar genoeg budget heeft voor 1 genre, moeten wij hem dus helpen een keuze te maken.
want en DX7 bas mag je alleen maar op een Stock Aitken en Waterman tribute gebruiken en niet voor andere muziek. Daarnaast kan je hier ook niet zo maar FM8 voor nemen als jebudget beperkt is.
Want het is een vloek en het moet......
Ik zou gewoon lekker nu disco of nu wave gaan maken. je maakt het jezelf zo moelijk ;)
hoe zit het trouwens met je platenzaak?

Meen je dat nou? Ik ken ze alle 4 niet :frons:

Vandaar dat ik er niet veel van snapte, haha. Is nu wat duidelijker voor me ja :okdan:

Dan ehhh, heb ik hier verder weinig te zoeken aangezien ik niet gearervaren ben.

Nu wil ik een beetje zien wat jullie liever horen.

Ik denk dat hier al het probleem zit. Waarom maak je je druk over wat anderen willen horen?

Zorg er eerst eens voor dat je bepaalt wat je zelf wil horen.

Interessant werk komt niet door vanuit een comfort zone te starten, Zorg ervoor dat je een probleem hebt dat je moet oplossen en gebruikt die spanning om iets interessants te doen.

Als jij op zoek bent naar een bepaarlde synth voor een specifieke sound omdat dat bij een genre past maar die niet kunt of wil betalen zoek dan een andere manier om dezelfde sound te bereiken. Misschien dat je in die zoektocht iets tegenkomt wat jouw eigen sound of eventueel stijl bepaalt.

Back