Disco Cathedral

Best wel lekker disco :)

ik hed het 's'je erbij gezet in de titel en je track geluisterd

is wle een lekker trackie hoor :)
ik mis wat sounds/fx die ook overbruggingen wat maskeren enzo
sweepje, padje dingetje her en der
het is wat droog

ik hed het 's'je erbij gezet in de titel en je track geluisterd

is wle een lekker trackie hoor :)
ik mis wat sounds/fx die ook overbruggingen wat maskeren enzo
sweepje, padje dingetje her en der
het is wat droog

Ja dat begrijp ik, had er nog aan gedacht dit te doen, maar bewust niet gedaan...
Anders kom je toch weeral uit bij white noise etc, ik vind een abrupte overgang wel ééns leuk...
:o:

Welke elementen in het bijzonder?

Die lead geluiden bv, is in mijn og(r)en iets te prominent aanwezig. Het is immers een dansbaar nummer dus wat meer nadruk op het ritme kan misschien goed uitpakken..

Je kunt natuurlijk ook ervoor kiezen om de final touch aan een masteraar over te laten.

Ik vind het wel potentie hebben dit nummer, maar dan moet je wel all the way gaan en netjes en slim aankleden.

Chill nummertje wel. De bas zou wat mij betreft iets meer in-your-face kunnen zijn. Nu valt-ie hier en daar een beetje weg. De main lead rond 1 minuut (en aan het einde ook) is wat hard en droog. Verder zouden wat warme padjes en sounds hier en daar ter opleuking ook geen kwaad kunnen. Maar al met al een leuk trackje.

Ik vind het ook wat droog omdat het wel de typische keys e.d. gebruikt van een discotrack maar het heeft niet die luxe shine en percussiecompressie. Een beetje meer delay, simpele reverb (early digital, room, spring), chorus, phaser etc. Er hoeven niet zo veel geluiden bij, gewoon wat warmer, dikker en luxer maken.

Ik vind die discobal in het filmpje alleen al de moeite waarde om de track voor op te zetten :).

Inhoudelijk sluit ik me graag aan bij de heren Stupide en Bikkel. Op momenten vind ik het ook een tikkie te staccato. (maar goed, het is dan natuurlijk ook (neo)disco). Je zou dat lead dingetje vanaf 2:25 in de tweede ronde nog kunnen dubbelen met 5 tonen hoger om het iets interessanter te maken. Op 3:13 waar die hoge pad erin komt, zou je ook even helemaal los kunnen gaan. Ik heb het gevoel dat het nummer daar op dat moment nadrukkelijk om vraagt.

Slotsom: Ik vind het een goed idee, maar vind het nu nog iets te fragmentarisch, te blokkerig. Ik zou wat meer "glue" willen horen, wat meer verbindende elementen. Dus meer overlap in de frequentiegeboeden (daar is voldoende ruimte voor) en meer glijen (of zo).

Ik vind die discobal in het filmpje alleen al de moeite waarde om de track voor op te zetten :).

Inhoudelijk sluit ik me graag aan bij de heren Stupide en Bikkel. Op momenten vind ik het ook een tikkie te staccato. (maar goed, het is dan natuurlijk ook (neo)disco). Je zou dat lead dingetje vanaf 2:25 in de tweede ronde nog kunnen dubbelen met 5 tonen hoger om het iets interessanter te maken. Op 3:13 waar die hoge pad erin komt, zou je ook even helemaal los kunnen gaan. Ik heb het gevoel dat het nummer daar op dat moment nadrukkelijk om vraagt.

Slotsom: Ik vind het een goed idee, maar vind het nu nog iets te fragmentarisch, te blokkerig. Ik zou wat meer "glue" willen horen, wat meer verbindende elementen. Dus meer overlap in de frequentiegeboeden (daar is voldoende ruimte voor) en meer glijen (of zo).

Hartelijk dank voor je vakkundige uitleg dokter! :okdan:

Back