Reason 8

Vortigern

Stamgast
Als je Reason 7 koopt of Upgrade dan krijg je tegen die tijd 8 gratis.

Reason 7 kost €369.00

8 Zal ook wel zoiets gaan kosten.

Ze dumpen de line 6 amps, ervoor in de plaats komt er softube spul. Wel 2 jaar overgangsperiode dus.

Niet echt backwards compatible dus. Niet dat ik die amps ooit gebruikte ofzo ...

With the new guitar amps coming in Reason 8, what happens with the Line 6 amps?
In addition to the new guitar and bass amp devices introduced in Reason 8 and Reason Essentials 8, the Line 6 Guitar and Bass devices are still available. Please Note: In order to support future product development, the Line 6 guitar and bass amp devices will no longer be available in the Reason rack by October 2016. In order to prevent any future compatibility issues, Propellerhead recommends that you render to audio any tracks that use the Line 6 devices. Alternative amp models will be available in Reason 8 and later.

https://www.propellerheads.se/products/reason/reason8/FAQ/

Owkeeee
..... Mooie drag en drop browser. Enne... Waar blijft een nieuwe sampler, mp3 export en een ingebouwde rbb338 rebirth?

Lol, overal los op de magere update, op het propellerhead forum gokken veel mensen op een laatste moment extra onthulling, wat wel typisch pheads zou zijn gezien ze dit waarschijnlijk al van mijlenver hadden ingepland. Eerst een negatieve buzz creeren waardoor alle haters meehelpen met het nieuws en dan op het laatst nog ff de balans omgooien met iets anders fantastisch wat de rest niet heeft. Misschien is het hoop, maar gezien de updates in het verleden niet eens zo raar.

Blijkbaar hebben propellerheads in 2012 en 2011 flink verlies geleden, hun kapitaal aangesproken en pas sinds 2013 dankzij waarschijnlijk de rack extensions de koers kunnen omgooien, als 2014 ook zo is of beter hebben ze al dat verlies weer teniet gedaan en een miljoen euro overgehouden. Getallen die er staan vermenigvuldigen met 108 (= 1000 kronen) om op euro's uit te komen.

http://www.solidinfo.se/foretag/propellerhead-software-aktiebolag-0A43/ekonomi

Wat ik, eerlijk gezegd, vermoed is dat ze net voor op OP de dag een nieuwe sloot features bekendmaken. Instrumenten, bezierpoint/curveautomation-editing en bovengenoemde suggesties... Als ze het niet doen, lekker wachten tot v9!

Tja, ik twijfel nog, ik ga voor het eerst de demo checken als ie uit is, in plaats van direct upgraden. Dat is de eerste keer sinds ik reason 3 heb aangeschaft.

Wat ik wel beslissend zou vinden is als ze de audio editor hebben uitgebreid, dan ben ik om. Geen externe editor meer nodig. Maar die kans lijkt mij klein aangezien ze dan recycle om zeep helpen vermoed ik.

De eerste keer dat ik twijfel aan een upgrade/nieuwe versie. :(

Hopelijk komt er nog wel iets bij wat deze upgrade meer de moeite waard maakt.

Oké, ik ken iemand die iemand kent (:D) die deelneemt aan de beta en WYSIWYG: er zijn op de al nader genoemde features geen nieuwe ontdekkingen. Erg, erg spijtig. De sequencer in Reason doet gewoon AUW, want die is totaal niet te gebruiken. Ik ben namelijk de sequencer van Ableton gewend en daar kan ik zó snel in werken, bij Reason kun je bijvoorbeeld pas vanaf versie 8 (!) dubbelklikken om een MIDI-noot in te voeren.

Ik vind het zo jammer dat de update zo mager is, aangezien Reason heel erg veel workflow verbeteringen kan doorvoeren, vergeleken met andere DAWs. Ik hou gewoon van het Rack en het gesloten systeem-principe, omdat Reason in principe nooit crasht (tenminste, nog nooit bij mij en ik gebruik het nu iets langer dan een jaar). Daarnaast is het ook gewoon leuk om te pielen met CV en de Matrix Sequencer.

Ik denk dat ik deze update maar even een tijdje uitstel totdat er een leuke deal bij zit...

Zelf gebruik de hotkeys van Reason, door de jaren heen mezelf aangeleerd, en dit werkt veel sneller dan altijd maar te moeten klikken en bewegen met je muis, dus ik hoop niet dat ze ineens dit omgooien naar iets anders. :P

Ik heb Reason 7 hier nog origineel liggen. Niet bijster van onder de indruk en sta zelfs op het punt de licentie te verkopen.

Ik weet niet of je 'm voor die prijs kwijt krijgt, want voor die paar euro meer dat 'ie nieuw kost krijg je er nu gratis een upgrade naar 8 bij.

Back