Reason 8

Er is nogal wat kritiek over 129 euro voor deze upgrade, zeker als je al op reason 7 zit. Zelfs in de review van musicradar:

"So, is the upgrade worth it? In a nutshell, not quite. Don't get us wrong - the new features make Reason an even more attractive proposition for those who don't own it already, especially musicians who are looking to get into the murky world of computer-based production first time. What's more, the new workflow makes it an essential upgrade for power users who spend half their waking hours nailed to the DAW. But if that's not you, you might want to spend your money on a new Rack Extension for your copy of Reason 7 instead."

Daarnaast is het beeld contrast minder geworden met de nieuwe gui aanpassingen wat niet goed valt bij een hoop mensen en zijn de 2 softube amps niet voor iedereen een essentiele toevoeging.

Ondanks dat propellerheads aangaven voorbereid te zijn zuchten de servers onder de aandacht, het forum is amper te bereiken, alleen via directe links zoals https://www.propellerheads.se/forum/forumdisplay.php?f=37&order=desc

Nog meer commentaar onderaan: http://www.synthtopia.com/content/2014/09/30/propellerhead-reason-8-now-available/

Een update die zijn geld niet waard is is nog tot daar aan toe. Het probleem is dat de progressie in Reason veel te langzaam gaat. Dit is zeer frustrerend voor mensen die veel tijd en geld geïnvesteerd hebben in het programma.

Er zijn zat dingen te bedenken die beter kunnen en dan komen ze (slechts) met een drag en drop browser. De SSL mixer was zijn tijd vooruit (cubase volgde) en het rack concept blijft zeer aantrekkelijk, maar op veel vlakken blijft Reason gewoon achter op andere DAWS.. en raakt zo ook verder achterop.

Frustratie is alleen bij mensen die naar mijn mening te gefocussed zijn op vergelijkingen, zonder stil te staan bij wat ze nu al lang kunnen met het prg. Mensen die ineens hun reason 7 verkopen, terwijl ze voor de aankondiging van reason 8 nog prima tevreden waren.

Maar inderdaad zou ik liever andere dingen toegevoegd willen zien, zoals een uitgebreide sample editor, instelbare gui kleuren, ghost copy parts, audio channel pitch adjust in % dj style (non timestretched), reverse midi notes en nog wat zaken.

Nou ik denk dat de frustratie vooral komt uit het feit dat mensen zalf al heel veel dingen kunnen bedenken die beter kunnen (al dan niet doordat ze zien dat bepaalde dingen beter zijn in andere DAWS)

Ik denk dat het probleem bij de ontwikkeling van Reason zit in het concept bewaken en vernieuwing doorvoeren. Het concept was altijd all-in.. toen werd het RE concept gelanceerd. Nu is het een opener systeem en willen ze denk ik de sample library fabrikanten naar Reason trekken. (7.11 upgrade)

De browser is volgens mij voornamelijk geupdate voor dat doel.

Ze gaan denk ik teveel voor de preset bladerende types, een verkeerde keuze. Reason is juist iets voor de creatievelingen, die zelf dingen bouwen. Ook Reason marketen als instap voor beginners vind ik een verkeerde keuze.

Ikzelf zou naast een verbeterde sequencer en betere audio editing graag een soort midi editor optie zien voor je hardware synths. Als dit in 1 programma fijn zou werken, is het Reason. (midi editors in andere sequencers hebben mij niet kunnen bekoren)

Als je wacht tot reason 9 is aangekondigd heb je alsnog reason 8 + 9 voor hetzelfde bedrag :D

graag een soort midi editor optie zien voor je hardware synths
Dus sysex, ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Even een boeiende reactie uit pheads zelf die alles goed samenvat nadat iemand hun arrogant noemde voor de x-te keer, aangezien de stortvloed aan gezeik op de forums, naast natuurlijk ook positieve geluiden. Ik heb de hoogtepunten even gebold:

I think what you see as arrogance is just us being used to... being us. For every upgrade we've announced, there's a fair deal of vitriol flying our way over why we chose to do X instead of Y. Eventually things settle down and people move on. With or without the new upgrade. This doesn't mean that we don't care what people say. It just means that we're used to this situation. We add features to Reason and some like it, some doesn't. And we know people who don't like something are the ones that will make themselves heard. What I do sometimes is to count positive vs negative posters, not posts. That shows things in another perspective.

Why did Reason 8 end up being what it is? Well, for a start we were able to address yet another of the "Most Requested Features" - do something about the browser that has haunted Reason since the dawn of Reasonkind. And we also wanted to improve on the UI and workflow, since that's closely related to the browser.

And also - we have access to information that you don't have. While some posters here have proclaimed that "this is the end of Propellerhead" (like someone always says), we can look at the sales data: Reason 8 upgrades are selling faster than Reason 7 upgrades. Something to consider...

Lastly - it's down to that simple fact: if you don't like the product, don't buy it. We're not forcing anybody to upgrade. This time it's unusually easy to stay on 7 if you don't want 8 since there are no external dependencies to SDKs etc. The fact that people get so emotional over all this is of course that they feel strongly about the product, and that's good. I just wish people could stay cool about it. "This isn't for me, I think. I'll wait until the next version then".

Helemaal mee eens.

Ik denk dat veel mensen die gefrustreerd zijn omdat ze de upgrade te duur vinden, of niet 'upgrade genoeg' vaak lopen te klagen omdat ze niet het geld er voor (over) hebben, of het niet voldoende waar voor hun geld vinden , maar ze trekken het ook niet om met een 'oude' versie te werken.
Ik ken mensen die zo nodig hun Maschine naar een mk2 hebben geupgrade terwijl er helemaal niets mis was met hun oude controller. Ik begrijp het wel, als jij versie 5 hebt en versie 6 is uit, dan kun je de hele tijd het gevoel hebben dat je achter loopt, en dat je iets mist. Zo werkt dat nu eenmaal in het menselijk brein. En vaak moet je daar wat moeite voor doen om dat te kunnen negeren. Maar om nou een heel bedrijf af te fakkelen omdat een update niet aan jou wensen voldoet is echt een beetje signaal dat het tijd wordt om eens een paar goede boeken te lezen of te gaan mediteren oid denk ik.

SYSEX YES YES Zoiets is nu innovatief.. zeker in combinatie met alle controller features.

Ik vind toch dat de Propellerheads zichzelf nogal belachelijk maken eerlijk gezegd. De browser is gewoon niet erg goed. Geen autoloop van wav samples in tempo, geen auto preset select (je moet 2x klikken) Samples zoek ?? Geen indexing van locaties... dus zeer lang zoeken door je library als je samples kwijt bent.

Er is geen mega workflow verbetering. Ik denk dat ze workflow en cashflow door de war halen.

Als bedrijven zich gaan verdedigen met zinnen als "Als het je niet bevalt hoef je het niet te kopen" dan weet je dat ze verkeerd bezig zijn. Een upgrade moet breed gedragen enthousiasme oproepen en dat doet het niet.

Het is trouwens bij veel sequencers van hetzelfde laken een pak. Upgrades zijn veel meer cashflow instrumenten geworden dan een ontwikkeling van het product. Vergelijk ook bands die elk jaar een album uitbrengen en niet wanneer de inspiratie toeslaat. Fabrieksmatig en cijfermatig werken.

Jammer !

Heb de upgrade besteld bij Bax, €120 voor een fysiek exemplaar. Minus de btw is het een erg nette prijs. Stuk goedkoper dan voor een download in de shop van Propellerhead zelf, en staat leuk in de kast. ;)

In de archieven op de fb/website van pheads kwam ik een reasonfile song tegen van Dave Spoon.

Reason using UK producer / DJ Dave Spoon's latest release 'Fiesta' is out and Mr Spoon has decided to release it as a Reason 5 song file! Since he's constantly bombarded with questions on production techniques in Reason, he decided to release the Reason song file so that people can see for themselves what's going on inside a Dave Spoon track.

Dave Spoon - Fiesta
4 mb http://www.propellerheads.se/go/9B612F34

1 interessante discussie gaande op puf (propellerhead user forum) is de veranderde preview met de browser.

R7.1.1: pick a device and look for a better patch. Try 200 patches on different folders and refills. You don't find anything better, cancel the browsing session and you're left back where you started.

R8: pick a device and look for a better patch. Try 200 patches on different folders and refills. You don't find anything better, cancel the browsing session and you're left with the last tried patch. You now either have to remember where the initial patch was from or do 200 undos.

Vooral langetijd gebruikers vallen hierover en ik kan mij er ook wel in vinden.

Back