Zijn hier Doepfer Eurorack gebruikers?

Ze zijn idd netjes, maar vergeet niet dat bij Doepfer de power en busboards (en montage / aansluiting) er al bij zitten...
Een case van dit formaat power je niet met een enkel uZeusje (of je moet er 1 gebruiken op elke rij).

Zo een kast dus :D

imagejpg1_zps2a2790d7.jpg
[/URL][/IMG]

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    81 KB · Bekeken: 109
Even vragen en boards worden toegevoegd volgens mij op verzoek (wel de kast ophalen dan....)

imagejpg1_zpsef3de34b.jpg
[/URL][/IMG]

Wat vinden jullie van deze beginners setup?

1x Doepfer A-100LC9 Low Cost Case
2x Doepfer A-110-1 VCO OSC
1x Doepfer A-131 VCA
1x Doepfer A-140 ADSR
1x Doepfer A-138a Mixer Linear
1x Doepfer A-143-3 Quad LFO
1x Doepfer A-136 Distortion
1x Doepfer A-106 Xtreme Filter (MS20)
1x Doepfer A-190-2 MIDI to CV
20x Doepfer A-100C50 50cm Patch cables

modulargrid_114438.jpg

Niet om kritisch te zijn, maar waarom beperk je je tot Doepfer? Is dat vanuit kosten perspectief of estetisch?

I.p.v. de A-106-1 filter zou je ook naar de Manhattan Analog MA35 kunnen kijken. Is misschien wel wat duurder, maar heeft schijnbaar wel *dat* geluid van de Korg-35 filter (MS10) en een VCA aan boord. De A-106-1 schijnt wat moeilijker te zijn om de sweetspot te vinden.

Ik zelf vond die A-106-1 ook 3x niks, in mijn optiek heeft het kwa sound ook niks met de Korg MS serie te maken. Het mooiste filter van doepfer (muzikaalste) vind ik nog steeds die Wasp-clone !!

Tweedehands!
Ben zelf niet zo te spreken over de doepfer vco, denk dat er tweedehands betere alternatieven te kriigen zijn.
ok. heb je misschien een voorstel voor een merk en of type?

Attenuators en multiples, je gaat ze missen! ;)
waarom zal ik ze gaan missen? deze kunnen er later ook nog bij...

I.p.v. de A-106-1 filter zou je ook naar de Manhattan Analog MA35 kunnen kijken. Is misschien wel wat duurder, maar heeft schijnbaar wel *dat* geluid van de Korg-35 filter (MS10) en een VCA aan boord. De A-106-1 schijnt wat moeilijker te zijn om de sweetspot te vinden.

ok zal hier naar kijken. bedankt :okdan:

De sweet spot is toch iets objectiefs?

Mij lijkt dat meer iets subjectiefs. Wat ik lekker vind klinken (dus bepaald door de positie van de knoppen) hoeft niet persé hetzelfde te zijn als wat jij lekker vindt klinken. Dat is in ieder geval mijn definitie van sweetspot, maar het kan zijn dat je iets anders bedoeld?

dat lijkt me een mooi begin systeem
voorlopig tot doepfer beperken is prima
waveshaper is goede keuze
zelf attenuators en multiples maken is zeer zeer makkelijk
als je niet per sé 1v/oct nodig hebt voor je vco's zijn de doepfer quadrature osc's een prima en goedkope oplossing voor sine waves die je dan via je waveshaper complexer kan maken.
met het uitgespaarde geld kan je dan bvb een ring modulator en noise/random generator kopen.
De A-171-2 Voltage Controlled Slew Processor/Generator lijkt me ook een prima multifunctionele module voor er bij!

de xtreme ms20 vcf zou ik zelf niet kopen, die klank ben ik al beu gehoord omdat die op zo veel releases staat. Ik ken verder veel mensen die er tevreden zijn over de doepfer wasp filter.
of de doepfer low pass gate (vca/vcf)

ps: ik denk wel dat je voor audio liever een exponential vca hebt.

Back