Heel tof subgroover!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hoe dik wordt dat wandje naar de vocalbooth?
Vanuit de 'control room' gezien:
2x 1,25 cm gips
6 cm rockwool
0,9 cm gips
2 cm lucht
6 cm rockwool
2x 1,25 cm gips
-----
19,9 cm dik in totaal.
Beide ruimtes staan apart op hun eigen rubberen vloer, dus geen contactgeluid.
In beide ruimtes komt ook een kozijn met dubbelglas.
Wat ik me nog afvroeg, is dit nu een uit de hand gelopen hobby of inmiddels al werk?

Ik liep vandaag even door m'n schuurtje, en kwam wat oude autobanden tegen, misschien ook een idee als ondergrond voor een studio vloertje, kost geen reet. Enige punt is de hoogte.
factureer je inmiddels voldoende om gezin van te onderhouden? of heeft vrouw een goede baan en ben je "huisman"Het begon ooit als een hobby die erg uit de hand liep, inmiddels is het een fulltime hobby (het is te leuk om het werk te noemen).![]()

factureer je inmiddels voldoende om gezin van te onderhouden? of heeft vrouw een goede baan en ben je "huisman"![]()

Volgens mij zou dat een perfecte ondergrond zijn, maar misschien veert het wat teveel.

Vanuit de 'control room' gezien:
2x 1,25 cm gips
6 cm rockwool
0,9 cm gips
2 cm lucht
6 cm rockwool
2x 1,25 cm gips
-----
19,9 cm dik in totaal.
Beide ruimtes staan apart op hun eigen rubberen vloer, dus geen contactgeluid.
In beide ruimtes komt ook een kozijn met dubbelglas.
Als het nog kan kun je beter die middelste laag gips aan 1 van de buitenkanten zetten zodat je 2 dikke lagen gips krijgt (en belangrijker, 1 grote luchtlaag)

Ja.. triple leaf is dus minder goed dan double leaf. Hier is nog iets o.a. daarover: http://www.acousticalsolutions.com/exposing-acoustical-myths
De vraag is of het het waard is om te veranderen als je hele muur weer open moet![]()