Studio bouwen, geluidsisolatie vragen

bastardsunited

criticus maximus
Dag mensen, na jaren aankloten thuis is mijn bedrijf audiogijs inmiddels interessant genoeg om een eigen studio buitenshuis te realiseren. Knoop doorgehakt, partner gevonden die met mij een grote kantoorruimte wil huren.

Nu zit ik uiteraard met veel vragen over hoe, wat en wat vooral niet te doen. Hier een tekening van de ruimte en een foto van hoe het er nu (met huidige huurders) uitziet.

Ik wil in het linkergedeelte van het kantoor gaan zitten, mijn "collega" die geen muziek maakt gaat in het rechter gedeelte zitten. Ik wil hem niet onnodig lastig vallen met mijn herrie en dus denk ik aan soundproofing.

De vloer is van beton en de muren zijn van beton. Ik kan alleen niet tegen de muur aanbouwen, daar zit een cv aan de rechterkant en een kantoor breakout box aan de linkerkant met netwerk en elektriciteitkabels.

Nu wil ik een aparte kamer bouwen. Houten frame, gipsplaten, rockwool ertussen proppen, muren + plafond. Maar waar ik vooral over nadenk is de vloer. Omdat dit beton is vraag ik mij af in hoeverre het nuttig is om hier een extra houten vloer op te bouwen. Met rubberen studs, houten frame -> rockwool en mdf eroverheen. Kost een hoop extra, maar levert het ook wat op?

Er zullen ongetwijfeld meer vragen zijn dan ik nu kan bedenken, maar dit zijn een beetje de eerste vragen waar ik over nadenk. Graag jullie hulp!

Attachments

• IMG_4109.jpg
    IMG_4109.jpg
    50,2 KB · Bekeken: 216
  • IMG_4134.jpg
    IMG_4134.jpg
    26,9 KB · Bekeken: 192
De vloer is belangrijk ivm contactgeluid. Je kunt dit ook later doen, dus eerst de muren en het plafond, en dan als het nodig is de vloer aanpakken.

ja, daar denk ik in de eerste instantie ook aan. Daarom wil ik eigenlijk eerst bepalen of een extra zwevende houten vloer noodzakelijk is ja of nee.

Back