Wat maakt muziek kazig?

liquidthrust

Onverbloemd
Een open vraag. :)

Ik zeg te veel brass en Korg M1!

Discussieer! :okdan:

Te weinig douchen en knoppen bepotelen met smerige klauwen :)

Doe er eens een kaas track bij? Is dat trouwens cheesy elevator music?

kazig? het zal de plastic verpakking zijn waarin het word verkocht zoals cd hoesjes en geplastificeerde lp hoezen*D

nee ff serieus wat bedoel je met kazig?

cheesy is voor mij als je geen sounds hoort onder de 120 hz en boven de 10k, kan voor andere weer heel anders zijn!

kazig is ook lullige melodietjes
geen verfijning, elegantie
zo niet aanstootgevend dat het aanstootgevend is
veel fm sounds
goedkoop, plastic, neppig, duf, suf, muf

Korg M1!

Lijkt me niet het meest geschikte instrument om scheurende hardcore en dubstep mee te maken. Maar om het nou kazig te noemen? :erm: Er zit echt wel meer op dan de welbekende piano en orgel presets. Ik gebruik zelf vaak de M1 VST en eigenlijk is die verre van kazig i.c.m. wat extra effecten.

Yamaha Tyros video's, die zijn pas kazig. :dubbel:

Orgel- en accordeonklankjes :stupid
... en het nuttigen van een flink stuk kaas tijdens de compositie 8D

Cheers,
Exo. :mega:

8D

Te weinig douchen en knoppen bepotelen met smerige klauwen :)

Doe er eens een kaas track bij? Is dat trouwens cheesy elevator music?

lekker zo synthkaas :bekdicht: Elevator music kan erbij ja, van die moeilijke jazz ofzo.

kazig? het zal de plastic verpakking zijn waarin het word verkocht zoals cd hoesjes en geplastificeerde lp hoezen*D

nee ff serieus wat bedoel je met kazig?

Kazig is cheesy, elementen in muziek die doodgeklopt zijn, die je eigenlijk niet meer wil horen vandaag want je gaat ervan walgen. :r

kazig is ook lullige melodietjes
geen verfijning, elegantie
zo niet aanstootgevend dat het aanstootgevend is
veel fm sounds
goedkoop, plastic, neppig, duf, suf, muf

De nagel op de kop!

Lijkt me niet het meest geschikte instrument om scheurende hardcore en dubstep mee te maken. Maar om het nou kazig te noemen? :erm: Er zit echt wel meer op dan de welbekende piano en orgel presets. Ik gebruik zelf vaak de M1 VST en eigenlijk is die verre van kazig i.c.m. wat extra effecten.

Yamaha Tyros video's, die zijn pas kazig. :dubbel:

Ja ik geef toe dat de M1 nog perfect gebruikbare geluiden heeft zolang je de organs maar vermijd, de bass is wel echt heerlijk. Ik vind een Minimoog kazig, en zelfs de 909 alhoewel ik hou van dat ding.. soms kan ik hem gewoon niet meer horen, andere dagen wel, heb moodswings met dat ding.

Op Pukkelpop heb ik ze gespot, wat muziek kazig maakt. De verstrekker vd muziek :)

10553370_677720375650500_5576679802283639892_n.jpg

Als je bewust dit soort beatport knallers maakt om te cashen:

https://soundcloud.com/daleri/epic-mashleg

Overigens veracht ik dit niet... snap ook wel dat je als producer je brood moet zien te verdienen. Ik denk wel dat bij de doorgewinterde muziekliefhebber de haren hiervan overeind gaan staan. Ergo, kazig.

Cheezy... voor mijn doen vind ik het aangehechte bestandje cheezy. Maar toch wel weer aangenamer voor het gehoor dan mijn andere dingetjes. Omelet du fromage {work in progress}.

Attachments

• omelet_du_fromage_2.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 118
Ritmeboxen uit analoge orgels. Ik zelf gebruik het woord truttig hiervoor, maar de leenvertaling kazig is niet seksistisch. Ik vind dat elk album minstens een kazig stuk moet bevatten. Voor de broodnodige afwisseling en om niet al te serieus over te komen.

Ik las een aardige uitleg waarin ik 100% kan meegaan:

"Te hard proberen, niet subtiel, niet authentiek. In het bijzonder dat wat niet subtiel en authentiek is met het doel een zekere reactie van het publiek te teweeg te brengen. Celine Dion is kazig vanwege haar teksten, timbre, akkoordenwisselingen en aanzwellende orchestrale begeleiding die zeggen "ik wil je emotioneel raken" in plaats van dat je emotioneel geraakt wordt. Dus de muziek wordt hier gemaakt met doel anderen te raken, niet eigen en weinig subtiel".

Maar ook: "Kazigheid is subjectief. Wat kazig voor mij lijkt, kan voor een ander buitengewoon aantrekkelijk zijn".

Ik wil hiermee de discussie zeker kapot slaan, maar wil het maar even genomend hebben. En is het ook niet zo dat kazigheid met de tijdsgeest samenhangt? Ik kan me herinneren dat André Hazes nogal kazig op me overkwam, terwijl ik daar later met vele anderen, nog ver voor zijn dood, heel anders over ben gaan denken. Toen werd het camp :).

Kazig = goedkoop?

..

Kazig = goedkoop?

Mwoah,... goedkoop wil ik niet echt zeggen.

En inderdaad, 't is subjectief; de een raakt 't en de ander totaal niet. :D

ik denk bij kazig aan al die commerciele meuk zoals van: david guetta, avicii, swedish house maffia, tijs verwest, afroshag.. en noem al die handige jongens met hun vette bankrekeningen maar op.

Back