Mix van eigen tracks

MeThOxY

Ouwe rot
Psychedelic Trance Dj-Set met relatief veel nieuwe nummers:

https://soundcloud.com/methoxy/equation-not-at-50-dj-set

Veel plezier!

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

Last edited by a moderator:
weet niet of dat hoort in deze muziek maar volgens mij zit je hele set in een lowcut filter..

Hoi relexted,

ik dacht ook bandpass +/-comb hp en formant
of bedoel je over de eindmix?

De eindmix is niet jofel; is volgens mij al herhaaldelijk als verbeterpunt naar voren gebracht. Het lijkt ook wel een soort faseprobleem te zijn, of iets algemeens in de monitoring. Luistert niet lekker iig. En dat is jammer want qua sounds zou het best tof kunnen zijn. Hoewel ik iets meer variatie tussen de nummers wel zou kunnen waarderen.

Hoi stupide,

Goh wat jammer joh dat het niet lekker wegluisterd.

Aan de variatie tussen de nummers door kan wel gewerkt worden.

Fijne set typische Methoxy trax!

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat de mix mij persoonlijk niet stoort. Ik hoor inderdaad wel, met name tussen de tracks in, dat je kwistig met de je phaser bent omgesprongen, maar ik vind hte wel passen. Dus misschien is het geen fasepobleem, maar een bewuste keuze?

Ik kan iet de hele mix achter elkaar beluisteren, dan zou ik de komende week niet meer rutig te krijgen zijn. Soms heb ik bij die tussenstukjes het idee dat ze heel goed zouden kunnen passen in een deep house track. Wel eens aan gedacht om iets in die richting te gaan maken?

Hoi Stupide,

Zolang ik zelf (en nog een aantal anderen) tevreden zijn ga ik er helemaal niks meer aan doen.
Net zo goed als iemand me zou vragen of er een vocal sample doorheen kan, doe ik het ook niet.
Zie het maar meer als persoonlijk.

Hoi Dr van Lansberg,

Bedankt voor je reactie.
Erg leuk dat van niet meer rustig zijn de komende week hierdoor :D

Ik weet niet precies wat je met deep house bedoelt heb je misschien een bekend voorbeeld?
Als ik nog eens iets anders ga doen is het techno, tekno of misschien electro...

Best een prestatie, zo een lange mix maken! De mix is inderdaad nogal storend.
Als tip zou ik ook veel meer variëren in het ritme, de sounds, en vooral die 16e noot arpeggio. Juist door af en toe iets totaal anders tussendoor te gooien, knalt een basis sound/arp er later weer veel beter in.

Zolang ik zelf (en nog een aantal anderen) tevreden zijn ga ik er helemaal niks meer aan doen.
Net zo goed als iemand me zou vragen of er een vocal sample doorheen kan, doe ik het ook niet.
Zie het maar meer als persoonlijk.
Dat is jouw eigen keuze uiteraard, en daar heb ik ook geen enkel probleem mee. Mijn opmerking moet je ook puur als constructieve kritiek zien. De vergelijking met een vocale sample gaat alleen niet helemaal op, want dat betreft puur een smaakkwestie. Problemen met een mix kan je niet scharen onder die noemer. Verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten. :mega:

Ik weet niet precies wat je met deep house bedoelt heb je misschien een bekend voorbeeld?
Als ik nog eens iets anders ga doen is het techno, tekno of misschien electro...

Lastig om een bekend voorbeeld te geven. Ik ben niet zo thuis in wat populair is hedentendage. Maar luister eens naar de track die op 1:07:27 wordt ingestart. Dat is het soort muziek waaraan refereerde. En dan bij voorkeur zonder vocals :).

Hoi Richard,

Bedankt voor de tip in ieder geval.

Hoi Oxy-Yan,

Jij ook bedankt voor je reactie bedoel je soms afwisselen van 16 naar 8?

Hoi Stupide,

Bedankt voor je kritiek en misschien moet het allemaal net ietsje zachter staan
om meer tot zijn recht te kommen.

Hoi Dr. van Lansberg,

Bedankt voor het voorbeeld ik ga nu luisteren ;)

Back