Arthur D. - RBB (Gloomer Remix)

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
De eerste minuut is nogal warrig qua opbouw en (zoals gebruikelijk bij jou, zou ik bijna zeggen ;)) lopen er allerlei ongeleide sounds door elkaar. Daardoor ontstaat er een soort brij waarbij niets echt de aandacht krijgt die het verdiend. Qua toonhoogte past ook niet alles even lekker bij elkaar. Verderop wordt het wel iets beter, maar het pakt me niet echt.

vind deze ook wat minder, er is inderdaad op sommige plaatsen een soort brij waarin verschillende sounds elkaar naar het leven staan. er zitten verschillende leuke lijntjes in maar ze komen gewoon niet tot hun recht

ben zelf geen held in mixen, maar denk dat het in de intro deels komt omdat er op hetzelfde moment veel sounds spelen die nogal in hetzelfde frequentiespectrum zitten. effecten als delay/reverb maken in zo'n geval de brij nog dikker dus helpen ook niet veel. en ook een aantal sounds door elkaar die geen duidelijke aanzet hebben, die een beetje ongedefinieerd klinken. daarom is het vermoeiend om naar te luisteren: je probeert naar alle lijntjes te luisteren maar sommige sounds zijn nu heel lastig om uit de mix te vissen

misschien is het geen slecht plan om bv in de intro, in plek van alles op elkaar te stapelen, dingen elkaar te laten afwisselen? zorgt denkik voor meer tranparantie én meteen ook variatie

de sound die vanaf 4:48 nog even solo gaat is volgens mij trouwens een grote factor in het "niet lekker klinken" van het geheel, dat gevoel heb ik alleszins. de sound die daar op 0:13 in het begin bijkomt is samen met die sound ook al heel moeilijk te onderscheiden in de mix

Laatst gewijzigd:
Back :)

Hey geschirrspüler, dank je wel voor de top-feedback man.. Hier kan ik wel wat mee.. Wel voor mijn volgende plaat, want deze is al verspreid..

Maar, ik heb de indruk dat je mijn repertoire niet echt goed kent, want ik maak constant van deze platen.. waar dezelfde feedback van toepassing is.. Ik vind het allemaal thans goed klinken in mijn oren.. en dat blijf ik raar vinden.. heb ik dan zo'n aparte smaak ?

Thanks mate !! :okdan:

Ik vind het allemaal thans goed klinken in mijn oren.. en dat blijf ik raar vinden.. heb ik dan zo'n aparte smaak ?

ik denk dat dat komt omdat je het zelf gemaakt hebt en dus weet wat er allemaal inzit en alles makkelijk herkent. als luisteraar die de track voor de eerste keer hoort is het echter enorm vermoeiend om alle lijntjes te proberen volgen als je ze moeilijk van elkaar kan onderscheiden.

het is een beetje gelijkaardig aan het feit dat mensen moeite hebben om fouten te vinden in stukken tekst die ze zelf geschreven hebben.

ah ok.. thanks man..

Nu heb ik de plaat een paar dagen niet geluisterd, en met verse oren kan ik zeggen dat ik hem nog altijd steengoed vind, haha ;)

En Arthur D. zelf is er zeer tevreden van..

Raar toch.. =)

Intro is inderdaad warrig, maar niet per sé slecht. Had er nog een klein stuk percussie voor gebreid, zonder synth en rustig laten vloeien.
Muziektechnisch klinkt alles vrij duidelijk door mijn moni's. Klinkt op sommige delen chaotisch, maar mijn producties bevatten nog niet de helft van het aantal tracks in dit. Altijd een zware taak om alles tot hun recht te laten komen.

Altijd een zware taak om alles tot hun recht te laten komen.

Waarheid als een koe Alterkraft, thanks a lot mate !! :okdan:

Dank ook jou, Stupide.. fijn dat je geluisterd hebt. :)

Back