Welke afmix Koptelefoon?

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Ik heb nog een oude KOS-Electrostaat koptelefoon (ESP-6A)
Is mooi neutraal geluid maar wel pijn aan je oren na een tijdje -- :-((

he lache een maat van me heeft een STAX electrostaat koptelefoon en ook die heeft geen hoog draag genot maar klinkt wel een stuk beter dan m'n DT990pro maar kosten ook wel een stuk meer.

wat betekent het eigenlijk als men beweert dat een koptelefoon elektrostatisch is?
enne wat is er zo bijzonder aan die stax koptelefoons?
kom ze nl vrij vaak tegen op marktplaats voor enorm hoge bedragen.
thnx,
chielos

De Stax heeft de zuiverste transient weergave doordat het bewegend
gedeelte niet een folie met een spoeltje eraan is (dynamisch principe,
door het grotere gewicht meer traagheid, wat een vervorming van de
transients (zeg maar de attacks van de geluiden) oplevert doordat dit
systeem de golfvorm neit snel genoeg kan volgen (wet van de traagheid)).
Bij de electrostatische speaker/koptelefoon/microfoon is het membraam een
met metaaldeeltjes bespoten zeer dunne folie, die samen met een vast gedeelte
een condensator vormt, die wordt gemoduleerd door de golfvorm van de muziek.
Daar dit folie zeer dun is en geen spoel eraan heeft hangen, kan deze opstelling
sneller reageren en klinkt dus transparanter.
Vgl. dynamische & condensator microfoon.

ISPdeRuiter

een elektrostaat werkt niet met speaker, spoelen enz.

je heb ook audio systemen en die maat van heeft oom een 7.1 suround set met electrostaten en wat ik van hem weet is dat een electrostaat werkt met platen met daar tussen een soort folie. door om op die platen spanning te zetten ontstaan er dus magnetische velden waardoor het folie dus heen en weer gaat.eigenlijk het zelde idee als bij een magneet en een spoel van een gewone speaker alleen bij een gewoon speaker zijn de bewegingen minder naukeurig.

en vete van een electrostaat is je hoort wel geluid maar je kan niet plaatsen waar het vandaan komt, bij een gewone speaker hoor gewoon dat het uit die speaker komt, bij z'n electrostaat is dat een heel ander beleving. mischien omdat het er niet uit zie als een speaker, maar toch best vreemd.

foto van een electro staat, je kan er dus gewoon door heen kijken en ja daar komt geluid uit.

Attachments

• 90_full.jpg
    90_full.jpg
    78,4 KB · Bekeken: 132
Beyerdynamic Dt150. Hoewel ik het echte afmixen liever via speakers doe. Nadeel van deze koptelefoon dat je er uitziet alsof je op het zendschip veronica als d.j. werkt. Model is niet echt gemoderniseerd na de jaren 60 geloof ik.

Voordelen zijn voor mij de sound en de onderdelen die stuk voor stuk vervangbaar zijn. Draagcomfort is ook goed. Genoeg ruimte voor m'n oren in ieder geval. Bij andere koptelefoons wil ik weleens pijn aan m'n oren krijgen doordat m'n oorschelpen tegen m'n hoofd gedrukt worden. Kan natuurlijk ook aan mijn uitwendige gehoororganen liggen :dj:

ik heb een hd 580, vind hem ook te veel last hebben van kleuring.
volgende keer een beyerdynamic dt770 of dt990

ik kon deze hd580 nieuw erg goed koop krijgen, de helft van de prijs ;) vandaar dat ik heb toen heb genomen, budgetaire reden dus.

Eigenlijk klopt de term 'afmix koptelefoon' niet.
Wat daar kun je niet op afmixen.

En bij iedereen die anders beweert ga ik m'n vingers in m'n oren stoppen en 'lalalalala' zingen. :)

Origineel geplaatst door fuse
Eigenlijk klopt de term 'afmix koptelefoon' niet.
Wat daar kun je niet op afmixen.

En bij iedereen die anders beweert ga ik m'n vingers in m'n oren stoppen en 'lalalalala' zingen. :)

begin alvast maar te zingen dan.... :D

Ik heb 2 jaar naar koptelefoons gezocht (jaren terug) en heb toen voor de AKG 240 DF gekozen

1 / zeer neutraal geluid
2 / zeer goede stereo plaatsing (echt natuurlijker dan veel andere)
3 / Draag comfort
4 / Prijs.

Origineel geplaatst door d.j.conflict
begin alvast maar te zingen dan.... :D

Laat jij maar eens een nummer van je horen. :dj:

[off-topic mode]

als we toch bezig zijn...
wat maakt het uit hoeveel ohm je headphones zijn?
250 600 ik noem maar wat.
bij voorbaat dank,
chielos

Origineel geplaatst door Laurens O
Ik heb vandaag de AKG K271 studio gekocht, ik zat te twijfelen tussen deze en de K240 studio maar toch deze genomen na 83 keer beiden op mn hoofd te hebben gehad.
Ik vond het geluid net wat aanweziger/eerlijker bij deze in vergelijking met de K240 en tsjeesus, erg gedetailleerd allemaal man, toppieee! Hij zit verder ook errug comfortabel op mn hoofd en heeft als xtra luxe dat ie een schakelaartje/sensortje heeft die het geluid mute zodra je hem van je koppie afhaalt, ik ben er echt ontieglijk blij mee! :D

Yeps! Die heb ik nu ook en ook ik ben er erg blij mee.. :D Heerlijk precies allemaal.. eerlijk/plat geluid en toch ook heel ruimtelijk :)
Vooral handig is dat je de kabel gewoon makkelijk kunt vervangen(je kunt hem er zo opzetten en afhalen), dus nooit meer kapot kabeltje => nieuwe headphone of repareren 8)

Gefeliciteerd, met de K 271 studio kun je ook vocals opnemen of gitaar zonder overspraak.
Met de half open k 240 studio kan je echter langer doorwerken.

Mooie (= eerlijke) en comfortabele koptelefoons,
ISPdeRuiter

welke koptelefoon gebruiken jullie ?

welke koptelefoon gebruiken jullie ?

Hya

Je kan t natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.
wat is een leuke koptelefoon voor Voice over werk en jingles >?

Ik zoek iets met een lekkere bass.

Hoge geluidsdruk aankunnen is ook belangrijk.

Kan het voor 30 euro > nieuwprijs >?

Ik hoor graag wat je gebruikt.

Greetz

Stanley

Ik gebruik een Sennheiser HD435 Manhatten. Geluid is wel redelijk goed, maar er zit aan één kant een resonantie in het hele lage. Zwaar irritant, maar geen geld voor een nieuwe :P

Hij zit niet fantastisch, want er zitten in het midden een soort knopjes in om het schuimrubber op z'n plek te houden.

Geen idee wat hij destijds gekost heeft. Zal wel een gulden of 50 geweest zijn. (Guldens, ja).

Had eerst een Sony. Die was fantastisch: zachte oorkussentjes, lekker geluid.
Maar ondergetekende struikelde over de draad en toen was het einde oefening =(

Philips SBC HP840

Philips SBC HP840

Deze hoofdtelefoon is niet duur,.. (ik dacht ongeveer 35 a 40 euro,... maar waarschijnlijk als je goed zoekt is ie ergens ook nog wel goedkoper)

Deze hoofdtelefoon heeft een goeie natural sound,..zowel in de bassen als in de hoge tonen en het midden sgement..

Vaak merkj je bij hoofd telefoons dat ze in de lage tonen goed zijn,.. maar daardoor in de midden en hoge tonen te wensen over laten,.. ZEKER als je met synths werkt (analoog EN digitaal) zul je merken dat een hoop hoofdtelefoon niet toerijkend zijn,.. om het geluid zo te maken zoals je dat echt wenst..

Ik heb gemerkt dat ik tot nu toe, met mijn philips,.. redelijk binngo heb geschoten... voor de prijs is het zeker de moeite waar...

zie maar...
en succes..

oh ja,.. die Sennheiser hoofd telefoons zijn ergoed om digital drums mee te lijsteren,.. maar zodra je dat mixt met andere geluiden,.. wordt het erg moeilijk alles zo af te mixen dat het geluid stabiel blijft...

ok ciao for now..

Don Borito

Ik gebruik een Senheisser HD535. Kostte me in '98 iets van 200 gulden. Niet goedkoop natuurlijk, maar het geluid is echt zwaar goed :D
Nadeel van dit ding is dat die snoertjes nog redelijk snel stuk gaan, als je er overheen rijdt met je stoel waar wieltjes onder zitten. En vervangen kost best veel....

Back