Reverb pannen

Hoodbeats

Stamgast
Ik wil mijn reverb pannen, zijn hier goede vst's voor? welke verb plug kan dit? want ik heb er een aantal opgezocht maar nergens staat dat dit mogelijk is.

Reverb pannen doe je toch gewoon in de mixer van je DAW?

Alleen het reverb geluid (de nagalm) naar links of rechts pannen.

Pas 'm toe als send in plaats van insert, kun je pannen zoveel je wilt.

Je moet echt beter omschrijven wat je nu precies wil doen, welke specefieke routing in welke specefieke DAW. Nu krijg je allerlei antwoorden maar niemand kan weten wat je aan het doen bent. Send bus? Insert? Of zoek je een reverb VST die goed luistert naar de send panner van je DAW?

Het is eigenlijk heel simpel jonges,precies hoe ik het hier boven beschreef.

ik zoek een reverb vst, waar een mogelijkheid op zit om de nagalm naar links of rechts te sturen.

dus... ik zet de reverb bijv. op een snare, en dan wil ik de snare gewoon mono laten staan, en de reverb pannen.

dus die snare hoeft niets te doen, het gaat alleen om de reverb, ik wil de nagalm, maar ook alleen de nagalm, naar links of rechts kunnen doen ,zodat ik de reverb meer aan de rechterkant hoor bijv. maar de snare gewoon in het midden.

neee want dan gaat de sound waar de reverb op staat ook mee naar links of rechts

ik gebruik nu gewoon de standaard fruityloops reverb 2.
daarom vroeg ik om tips voor een goede reverb vst waarbij dit gewoon makkelijk kan.

Ik weet niet of er een vst verb is die dit kan als insert, ben bang van niet... Ik doe dit soort routings ook wel, maar dan heb ik de verb vst wel gewoon op een send en gebruik vervolgens de send panner uit de track van het brongeluid (dus niet de panner van de send return track) om de verb in het stereobeeld te plaatsen onafhankelijk van de droge sound. Dan heb je dus maar 1 stereo verb vst nodig en toch pan je elke track onafhankelijk van elkaar in het stereobeeld, zo je wilt. Maar dat is in Cubase, ik gok dat FL geen panners op de sends heeft? Ableton live bvb kan dit ook niet.

Ableton live bvb kan dit ook niet.

Wel met een omweg, alleen weet ik niet of dat ook in FL Studio werkt.

Track 1: audio
Track 2: audio input is track 1
Zet dan reverb op track 2, pan het kanaal naar links of rechts, en klaar.

jullie snappen er allemaal niets van. zeker niet technisch?

Hij wil met koekenpannen reverb maken.

:dubbel:

Hoodbeats, even voor de duidelijkheid, de technieken die door onze vrienden/collega's hier beschreven worden, staan volledig los van welke reverb je gebruikt om het te doen. Het kan met élke reverb, zolang je hem op 100% wet kunt zetten. Je moet alleen van het idee af dat je de reverb op hetzelfde kanaal moet zetten.

Succes!

Dan gewoon op een send en het returnkanaal(reverb) op mono en pannen.
precies

en het verschuiven van het stereobeeld is OMDAT je aan de ene kant nu snare + reverb hoort en aan de andere kant alleen snare. als je je PAN post send zet zou je dit zelfs nog met het pannen van het droge signaal kunnen balanceren
dan krijg je dus een heel vreemd geluid, alsof een kanaal focus mist, maar alles is wel precies in het midden :D

Gewoon zoiets wil je dus:

(speel de bijlage af)

Dat kan inderdaad gewoon zoals Ophidian al aangeeft (en dan heb IK het nog omslachtig gedaan..).

Attachments

• Snare verb.mp3
    582,7 KB · Bekeken: 121
Wel met een omweg, alleen weet ik niet of dat ook in FL Studio werkt.

Track 1: audio
Track 2: audio input is track 1
Zet dan reverb op track 2, pan het kanaal naar links of rechts, en klaar.

In Ableton kan je toch gewoon pannen op je send?

Of een group maken op je track met wet reverb op tweede chain en die pannen.

Back