G
Guest
Guest
Reverb is ruimte....geluid heeft diepte....dit gebeurt in een doos. Zonder doos geen idee van ruimte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
idd. reflecties en die komen niet alleen uit een hoek
bij iedere iedereen die ik ken igebruikt de reverb zelf ook altijd symetrisch, maar is het panning, volume en EQ van het geluid zelf wat het gevoel van diepte bepaald.

Crosspannen van reverb gebeurt wel degelijk in tal van producties. In een real life situatie kan een reflectie ook makkelijk (meer) van 1 kant komen. Ik zal vanavond als ik thuis ben wel eens een paar links posten over reverb crosspannen aangezien je mij toch niet gelooft.![]()
owh ik geloof je wel hoor, maar het is dan vaak meer zoals BRZ aan geeft small en large voor contrast
maar als mensen reverb willen pannen, dan mag dat gewoon natuurlijk, onderaan de streep zijn er geen regels, wel basisprincipes / best practises
een van die principes is dat je eerst je ruimte definieert en dan alle instrumenten hun plaats in die ruimte geeft. Door met 30 verschillende reverbs met verschillende panning op individuele kanalen te gaan werken, heb je geen virtuele ruimte en werken al deze reverbs elkaar alleen maar tegen: mushy peas.....

En bij elektronica stoppen ze allemaal rook in de onderdeeltjes.. ga maar na, als het kapot gaat komt het eruitDat dus muziek maken is geluid in een doosje stoppen......

Nou ken ik Fruity loops niet, en dus ook geen Fruity Reverb 2.. maar als ik google zie ik rechtsonder een knop staan waarmee je kan pannen. Die al geprobeerd?

Maar waarom je een verb zou willen pannen ben ik nog steeds niet achter.