Een hoop dingen in de muziek werken nou eenmaal naar een bepaald concept..
iedereen die een mixer begrijpt, had jouw probleem in 1 keer met elke reverb ter wereld kunnen oplossen.
omdat ze het concept erachter snappen... de mixers in een DAW zijn over het algemeen gewoon virtuele copieen van echte mixers (met dezelfde concepten) .. Wat jij wil.. een pan in je reverb-plugin, omdat het makkelijker is... is eigelijk een heel stuk aan kennis wil overslaan.
lees je maar eens goed in wat een sub-bus doet.. wat een send doet.. wat een insert doet.. die kennis kan je voor gigantisch veel leuke dingen misbruiken/gebruiken.
Ik had eigenlijk geen probleem, ik vroeg me af of er een verb plug was waarbij dit makkelijk kon.
ik kreeg het wel voor mekaar maar op een lastige manier,met renderen en dan weer terug pannen,niet live dus, maar het is me nu ook inderdaad gelukt via send,
maar graag dreamer, leg jij mij dat concept dan maar eens uit
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan is mijn motto ,maar goed,ben benieuwd naar het concept erachter..
we leven in 2014 met een ongelofelijke technologie,
maar een pan knop op een reverb plugin ,dat niet
iedergeval erg bedankt voor het meedenken iedereen.
Voor mensen die hetzelfde probleem hebben en het nog steeds niet snappen hier een plaatje wat je helpt:
Zet de specifieke sound op een channel, in mijn geval dus channel 4, klik daarna op send 1 , open daar de reverb, zet vervolgens DRY helemaal uit ( zie pijl 1, links)
Daarna kun je pannen met het knopje aangegeven met pijl 2 (rechts)
Tip: zet je reverb niet helemaal op mono en zet de sound wat naar links en de verb wat naar rechts. of andersom.