Roy Zander ft. Ivo Schols - Gravity

Thanx Gloomer!

Heb de lead naar een bus gestuurd en er vervolgens een reverb -> SC compressie -> gate -> stereo widener op gegooit om de lead dikker en voller te laten klinken. En daar zit ik nu de hele tijd aan te duwen en te trekken.

Ga dan iig wat freq eruit halen

Simpel en platte melodietjes, precies wat zo'n plaatje nodig heeft. :)

De hoge frequenties zijn inderdaad nogal oververtegenwoordigd, vooral in de ritmesectie (ook de kick). Het laag van kick en bas kan een stuk harder. De piano klinkt best tof. Die drie-miljoen-in-een-dozijn leadsynth is daarentegen weer nogal schel en hard. Probeer wat meer te spelen met panning in plaats van alles te versmeren met een stereoverbreder.

De plotse stilte vind ik ook wel wat teveel van het goede. Die zou je wat meer kunnen inleiden of bijvoorbeeld een delay de abrupte stilte kunnen laten opvullen.

Haha "Die drie-miljoen-in-een-dozijn leadsynth" En ik had nog wel zo mijn best gedaan om het iets ingewikkelder te laten klinken (*lacht hardop).

Dank voor je feedback! aan de stilte in de break ga ik zeker iets doen (irriteerd me nu ik erop let)

Vind t stukje piano mooi. kan wel wat verbeterd worden aan de mix denk ik. kick en snare staan te hard. De lead is in verwegistan. Het geheel is erg scherp en schel.

Back