geluid overlast topic.

Jij hoort voor mij in het rijtje, heeft nergens last van, vind dat anderen dat ook niet moeten hebben.

Constructief.

Je moet jezelf ergens mee afleiden. Ergens anders op concentreren. Ik ben er ook helemaal geen expert in hoor, maar ik hoor het van veel mensen.

Ik weet nog dat ik lang geleden op een klein (tijdelijk) studentenkamertje zat met bordkartonnen muren.
Op een avond was er een behoorlijk druk feest precies bij de kamer naast mij.
Toen ik echt helemaal gek werd nam ik het besluit om ze beter te leren kennen en te party crashen... Dus hup meedoen..
Dat zou ik nu niet meer kunnen, maar ik weet wel dat ik me beter voelde dan voorheen (en een kater).

Je moet jezelf ergens mee afleiden. Ergens anders op concentreren. Ik ben er ook helemaal geen expert in hoor, maar ik hoor het van veel mensen.

Ik weet nog dat ik lang geleden op een klein (tijdelijk) studentenkamertje zat met bordkartonnen muren.
Op een avond was er een behoorlijk druk feest precies bij de kamer naast mij.
Toen ik echt helemaal gek werd nam ik het besluit om ze beter te leren kennen en te party crashen... Dus hup meedoen..
Dat zou ik nu niet meer kunnen, maar ik weet wel dat ik me beter voelde dan voorheen (en een kater).

:dubbel: been there.....

Wel eens meegemaakt dat je in de auto op weg ergens naar toe bent, lekker met muziek op, en plotseling blijk je de weg kwijt / Tomtom doet raar, en ineens vind je diezelfde muziek wel heel hard staan?
Doordat zoiets ook bij overlast speelt, maakt het soms moeilijk een terechte klacht te onderscheiden van de gevoeligheid, humeur, frustratie van bepaalde mensen, maar er is niets op tegen om je best te doen.

By the way; als notoire zeikers bij mij aanbellen, doe ik de deur open in mijn onderbroek, dan druipen ze vanzelf wel af. :D

't is eenvoudig... jij hebt behoefte aan muziek kunnen maken & je buren hebben behoefte aan rust (of aan klagen in het slechtste geval). Een goede relatie begint met elkanders behoeften te erkennen. Wanneer mensen weten dat ze begrip van elkander zullen krijgen zijn ze meer geneigd rekening te houden met elkaars behoeften. Anderzijds... wanneer men een ander verantwoordelijk stelt voor de eigen reactie op de actie van een ander, m.a.w de verantwoordelijkheid van je eigen welzijn doorschuift naar een ander, dan zal die ander zich onterecht geviseerd voelen en weerstand bieden.
Conflict begint waar men elkanders behoeften niet erkent.

https://www.youtube.com/watch?v=aYlWzWF1U7Y
of zoek eens naar "Marshall Rosenberg"

Jij hoort voor mij in het rijtje, heeft nergens last van, vind dat anderen dat ook niet moeten hebben.

Constructief.

Dat heb je mis. Ik heb van genoeg zaken last, maar ik ga ervanuit dat ook ik overlast veroorzaak, dus dat heft elkaar uiteindelijk op.
Als ik zo lees hoe jij je omgeving ervaart zie ik veel frustratie. Lijkt mij totaal niet nodig.

Dat heb je mis. Ik heb van genoeg zaken last, maar ik ga ervanuit dat ook ik overlast veroorzaak, dus dat heft elkaar uiteindelijk op.
Als ik zo lees hoe jij je omgeving ervaart zie ik veel frustratie. Lijkt mij totaal niet nodig.

Ik vrees dat mijn reactie op ongewenst geluid deels erfelijk bepaald is, meerdere mensen in mijn familie hebben er (veel) last van.

Ik vrees dat mijn reactie op ongewenst geluid deels erfelijk bepaald is, meerdere mensen in mijn familie hebben er (veel) last van.

je onvermogen om er mee om te gaan is misschien overgegeven :D

ik heb drie jaar eerst in een studio gewoond. en met mijn buurvrouw afspraken gemaakt over het geluid.
1 muziek van 10 tot 9 uur avonds.
bepaalde volume.
en als er klachten zijn praten en niet klagen.

natuurlijk absurde tijden maar goed dat is dan mijn mening.
ja en mijn buurvrouw* die dan de gehele tijd met een Chagrijnige
kop rondloopt. maar goed die wou niet meer praten. dan is het voor mij
klaar. echt klaar dan moet je maar praten. wel kan ik dan wel weer gaan klagen
over een onderbuurvrouw die de gehele tijd keihard kinderen voor kinderen
ophad staan. omdat ze dat leuk vond. maar ik kan zelf ook een aandeel hebben in overlast.

toen verhuisd naar een voormalig schippers internaat omdat wij nieuwbouw kregen.
en er gesloopt werd en dan nieuwbouw. daar was het klagen alleen van gestamp door mijn
onderbuurvrouw. maar ondanks de dunne wandjes. (slaapkamer wandjes)
nooit echt last van klagende buren. kwam ook omdat mijn buurvrouw (*dezelfde buurvrouw gehouden)
wegens die niet meer met mij praten wou en dan is het klaar.
tja niet iedereen houd van slijmerige r&b muziek :D

bij mij is het kom praten en ga niet klagen want dat helpt niet. als je structureel overlast hebt.'
en bij praten wil ik niet alleen horen van ik heb overlast van je. doe je muziek uit PUNT.
nee wil weten wanneer wat hoe ect ect.
om maar rekening te proberen te houden met buren. want ik ben het bokje omdat ik overlast maak.

nu is het zo en daar ben ik heel blij om 8) dat we het meer zelf mogen bepalen.
dus ik kan langer door gaan met muziek maken. 8) ook dikker muren beter geïsoleerd.
wel al 1 klacht gehad maar die was ook best logies achter af. en misschien begint daar wel de
serie klachten. maar goed dat maar afwachten hoe het zal lopen in de toekomst.
altijd als ik nieuwe woonruimte zoek vraag ik aan betrokkenen of ze dat mee kunnen nemen in de keuze,
om een woning te kiezen met minder buren om zo min mogelijk overlast te creëren.

ik heb ook wel een overbuurman die al jaren bezig is met zijn tuin. moet ik daar dan wat van zeggen??
anyway overlast houw je toch wel in een wijk.

ect ect ect ect.

Last edited by a moderator:
Woon je in een woonvorm of zo? Wat zeggen je begeleiders ervan?
Ik vind van 10.00 tot 21.00 de hele dag deze teringherrie laten maken al vrij tolerant toch?
Helemaal als die persson net als jij de hele dag op haar kamer zit. Zou er knettergek van worden

Waarom is het nu direct tering herrie?
Met een negatieve insteek is er nergens schoonheid te vinden.

Is niet negatief is gewoon een mening: 10 uur per dag "DJ donkeykong" achter z'n DAW of lekker stil..... Lijkt me geen moeilijke keuze.......

Ik heb het gevoel dat er twee soorten mensen aan deze discussie deelnemen: de soort die vind dat ze van hun buren weinig last hebben en deze dus proberen ook geen last te geven, en de soort die vind dat ze hun buur mogen lastgeven omdat deze buurman vast wel ook es henzelf last heeft bezorgd, waarschijnlijk. Bijvoorbeeld door zijn ergerlijke gewoonte om last te hebben van lawaai. Verschrikkelijk.

Back