raphie verplaats je in mij voor mij zal het nooit genoeg zijn.
Maar dat is toch heel egoïstisch? Doe dan de hoofdtelefoon op, nogmaals, al met je leiding gesproken? Wat zeggen die?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
raphie verplaats je in mij voor mij zal het nooit genoeg zijn.
Ik heb het gevoel dat er twee soorten mensen aan deze discussie deelnemen: de soort die vind dat ze van hun buren weinig last hebben en deze dus proberen ook geen last te geven, en de soort die vind dat ze hun buur mogen lastgeven omdat deze buurman vast wel ook es henzelf last heeft bezorgd, waarschijnlijk. Bijvoorbeeld door zijn ergerlijke gewoonte om last te hebben van lawaai. Verschrikkelijk.
Als overlast mag niet de norm is doet niemand geen reet meer. Wat is daar zo moeilijk aan om te behappen.
jouw statement
Als overlast mag niet de norm is doet niemand geen reet meer. Wat is daar zo moeilijk aan om te behappen.

Dat snap ik niet (even los van het feit dat wanneer alles met mate gebeurt, het voor de meeste mensen waarschijnlijk wel te behappen is). Volgens mij kan ik alles doen wat ik wil zonder een ander overlast te bezorgen. Het zal soms wat aanpassing vergen, maar met een beetje creativiteit, zie ik geen bezwaar. Misschien kun je een voorbeeld geven?
Mijn god Fjoesz, het gaat over asociale producers, niet over wereldvrede
Overlast kan vele oorzaken hebben, slechte huizen, overgevoelige buren, mensen met psychische problemen die ze projecteren op een ander etc etc etc...

Ja. Maar dan mag dus alles en zijn wetten ook niet nodig en heb je binnen de kortste keren een anarchie.
Het is juist goed dat er grenzen zijn, ze mogen nog wel wat strakker. (behalve voor mij dan)![]()

Helemaal mee eens.Of niets mag meer......daarom gewoon afpsraken met elkaar maken. Geluidsoverlast is meestal geregeld in de gemeente waar je woont. Daar staat de regelgeving en dat is het. Eerst praten met elkaar en kijken of je er samen uit komt, wat het relaxst is.
Lukt dit niet betekent dat echt niet dat je maar met een hooftelefoon in een hoekje hoeft te zitten.
Grappig dat je hierin niet meeneemt de gene die de overlast veroorzaakt. Maak jij muziek toevallig?![]()
Ok, wat betekent het dan wel?
Overlast die voor een ieder anders is, dus geen zak te maken heeft met hoe hard het staat.
.Heel simpel, heb je een hond? Er is altijd wel iemand die niet van honden houdt.
Heb je een auto, er is altijd wel iemand tegen auto's.
Heb je een tuin en wil je bomen omzagen voor je kachel, daar is je buurman die dat niet vind kunnen.
Eet je vlees? Mmmmm liever niet zegt een vega.
Hou je van mannen, daar is de homohater.
Samen leven is elkaar verdragen en accepteren, als je dat weghaalt heeft niemand meer de behoefte om een ander zijn gedrag te accepteren als zijn eigen gedrag niet geaccepteerd wordt.