Zaquencer

ver 1.03 reageert ook op MIDI <continue> boodschappen - dus wanneer je de ZAQ MIDI clock extern zet, heb je die start/stop knop niet (meer) nodig ?

de zaq is hier master ;)

ja, idd vanaf 1.01
enfin, gisteren 1.03 geïnstalleerd, ging vanzelf en nu zit die vervelende 'op/aflopende' knop er niet meer in
-volgens mij far superior dan elke beatstep-
bedieningsgemak is echt ongehoord - vooral dan omdat je elke waarde (note, gate, velo, ...) voor gans de sequence kan verzetten (relatief aan de anderen!) mbv 1 knop - gewoon op de knop in kwestie ((note, gate, velo, ...) drukken & draaien aan die handel... - daarnaast zijn nog fijnafstellingen per step mogelijk ; te gek

Slaat ie de global settings op in de presets? ik zal de Zaq gebruiken in wisselde hardware/software setups en vond het vaag dat presets niet de midi channel/noten meenamen.

oeh nice. ik zie op de forum dat ie de globals heeft meegenomen zoals gevraagd. Tijd voor nog een sessie ermee!

HELP?

is er een SWING functie?
Polyphony, is dit per track of met behulp van de 4 tracks? Waarschijnlijk wel, hoe dit gedaan wordt weet ik niet.
Gate time aanpassen per step zoals bij de beatstep pro? JA
Kan u elke track een verschillende lengte geven (bvb 5 steps ipv 32 en de rest 32)? JA -> Stepskip?

Mvg Ben

Laatst gewijzigd:
MMT8+midiklavier & ZAQ is voor mij de ideale combi om alles wat hier staat: drums, synths, modules, MPC etc. te triggeren en of te sequencen. Heerlijk hands-on, intuïtief en standalone.
Echt goud voor nikkel die Zaq!

Hebben jullie alm wel eens dat geselecteerde waardes verlopen uit zichtzelf? Of is dat een functie? Ik zie soms mijn note lengte verlopen. De start stop knop spookte al sinds nieuw, die is overbrugd. (anders start en stop ie wanneer jij niet wil)
Dus is het een functie, of heb ik een erg slechte nieuwe bcr 2000 gekocht, dat verlopen van een functie zoals note lengte. Deed ie eerder niet...

Hebben jullie alm wel eens dat geselecteerde waardes verlopen uit zichtzelf? Of is dat een functie? Ik zie soms mijn note lengte verlopen. De start stop knop spookte al sinds nieuw, die is overbrugd. (anders start en stop ie wanneer jij niet wil)
Dus is het een functie, of heb ik een erg slechte nieuwe bcr 2000 gekocht, dat verlopen van een functie zoals note lengte. Deed ie eerder niet...

Ik denk dat je encoders ziek zijn Klinkske!
Maar dan moeten er toch ook andere parameters van die bepaalde encoder verlopen (als je iets anders selecteert dan de note length)?

Ja ik denk t, dat andere parameters ook verlopen. Bah beuhhh ringer...
Altijd gezworen dat in enkel a merken kocht na mijn vakantiewerk geld te hebben gestopt in een crappy jb system mixer, vorige eeuw. Stop in een keer geld in een nieuwe behringer en prijs. En niks aan te doen: eens firmware gewijzigd no way back voor garantie. Rotding

Ja ik denk t, dat andere parameters ook verlopen. Bah beuhhh ringer...
Altijd gezworen dat in enkel a merken kocht na mijn vakantiewerk geld te hebben gestopt in een crappy jb system mixer, vorige eeuw. Stop in een keer geld in een nieuwe behringer en prijs. En niks aan te doen: eens firmware gewijzigd no way back voor garantie. Rotding

Behringer is inderdaad bagger kwaliteit, die Zaquencer is fantastisch !

Had een half jaartje terug ook een BCR2000 aangeschaft met Zaq als doel, heb toen de trial eerst uitgeprobeerd. Maar: ook ellende, had ik met druk knopjes. Heb de originele firmware weer terug erop gezet, en uiteindelijk een nieuwe gehad. Was gekocht bij Infomusic te Emmen, prima service daar. Had eerst de Behringer support zelf geprobeerd, op aanraden van Infomusic, maar dat is om te janken. Ze bleven maar zaniken over een factuur, had alles digitaal aangeleverd, maar ze bleven zaniken. Heb ze vriendelijk bedankt, en uiteindelijk alles via Infomusic geregeld. Heb nu een normaal werkende BCR2000.

Heb flink op internet gespeurd op het gebied van garantie/firmware-updaten. Volgens mij heb je in Nederland gewoon wettelijk recht op garantie. Zo niet: wie gaat bewijzen dat je even tijdelijk een andere firmware hebt gehad ?

Ik heb mijn zijpanelen er af gesloopt en de voorkant vervangen met hout. Kleinere footprint en mooier. No way dat ik nog garantie krijg.
Ik dacht dat firmware terugzetten niet kon, daarom dacht ik: niets te verliezen.
Zal m ng eens testen en me indien fail beheersen m niet tot pulp te trappen. Mss zijn er online kopers voor onderdelen of encoders te vinden. Maar het is verschrikkelijke brol en de prijs is gek genoeg gestegen.

Ik heb mijn zijpanelen er af gesloopt en de voorkant vervangen met hout. Kleinere footprint en mooier. No way dat ik nog garantie krijg.
Ik dacht dat firmware terugzetten niet kon, daarom dacht ik: niets te verliezen.
Zal m ng eens testen en me indien fail beheersen m niet tot pulp te trappen. Mss zijn er online kopers voor onderdelen of encoders te vinden. Maar het is verschrikkelijke brol en de prijs is gek genoeg gestegen.

Nee, na zo'n verbouwing gaat garantie moeilijk worden. Misschien valt 'ie nog te repareren:
https://zaqaudio.com/forums/topic/sticky-hardware-issues

Je moet wel een soldeerboutje hebben en seserve onderdelen regelen, en eigenlijk eerst het probleem opsporen.

Knutselwerk:
http://www.knutsel.org/nl/2010/01/18/behringer-bcr2000/
http://ricardo-dias.com/2013/07/19/repairing-a-behringer-bcf2000/

Back