Rhodes, gitaren en zanger

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik ben met een nieuw project bezig.
gaan proberen een beetje crossover te doen tussen, house en rock
zijn een aantal partijen ingespeeld en ik ben een beetje aan het vogelen met het arrangement, daarom is het denk ik wel tijd voor wat feedback
je hoort een aantal combi's van elementen, dus nog geen gepolijste track.
maar wat opmerkingen over stem, orgels gitaren en zo zijn welkom
De beat zit er in een aantal variaties onder met wat verschillende kicks e.d.
dat gaat uiteindelijk nog veranderen, maar is puur voor de test.

Mix klinkt hier wat te ver opgefokt.
Basgitaar loopje is niet zo mooi. Er zit al zoveel duw in de rest (wat op zich wel jammer is) dat die basslijn er niet echt meer toe doet.

ThnX, ja daar zit ik ook nog ff mee, moet nog wel een beetje aan de groove sleutelen, vandaar ook ff de verschillende kicks om te kijken wat dan sterker trekt.
maar misschien knip ik de basgitaar ook wel op en zet ik hem gewoon zelf strak op de maat. ben ik nog niet helemaal uit.

misschien meer een keuze maken in wat je wil laten horen
de beat wat minder prominent, de bass wat dieper, daar zou ik mee beginnen
zang vind ik hier en daar een tikkie te lui, maar dat is misschien ook het conrast met de in je gezicht beat.
het is een beetje gek, dat ontspannen zingen met niet te veel dynamiek, maar dan wel een beat die vanalles van je wil ondertussen

klopt dat contrast maakt het IMHO juist leuk, maar zoals je aangeeft wel in de juiste dosering, dus nog ff puzzelen

Ik weet uit eigen ervaring dat het moeilijk commentaar leveren is op een track die nog in de basis staat; de keuzes die je hierna maakt, kunnen een wereld van verschil maken.
Maar laat mij wel beginnen om te zeggen dat ik de basis heel leuk vind.

De bas is niet onstrak, maar, zoals Brz aangeeft, is het loopje niet lekker; het moet een wat meer funky (minder vierkant?) loopje zijn.
Waar de bas inkomt ( 0.13) zou ik de wah-gitaarsound vervangen door een stevigere gitaarklank (leadgitaar, maar dezelfde melodie).
In de stukjes onder de zang zou ik voor het orgel geluid een warmer/minder hoog geluid of ligging kiezen alsook een funky rythm guitar toevoegen, dit laatste beginnend bij de tweede couplet.

Verder verwacht ik bij 0.55 een hook, en dat stukje bij 0.55, lijkt mij meer een bridge.

Pas wanneer het arrangement compleet is, valt er iets te zeggen of de zang moet groeien qua intensiteit of dat het een heel nummer lang kan blijven boeien zoals het nu is.

Maar nogmaals; 'thumbs up'.

ThnX, even de basslijn nagespeeld met m'n Minitaur en strak op de grid gezet, stem ook iets naar voren getrokken in de tijd, gelijk andere feel. Ben er nog niet uit wat beter is, want als je eenmaal begint te trekken dan valt de rest wat diezelfde feel heeft ook weer sneller door de mand.
maar goed ff stukkie voor het idee

Groove is gewoon niet lekker....er zitten een soort trommeltjes in de dezelfde plok als de kick hebben en dat maakt het erg onrustig en niet flowend.

komt die beat uit een samplepack ofzo?
klinkt ongelooflijk standaard

na ja ik vroeg gewoon waar die beat uit kwam, kan je ook normaal antwoorden?

Je vroeg of het een samplepack was, je antwoord was nee. Wat loop je nou te janken bassie?

-C-

ThnX, even de basslijn nagespeeld met m'n Minitaur en strak op de grid gezet, stem ook iets naar voren getrokken in de tijd, gelijk andere feel. Ben er nog niet uit wat beter is, want als je eenmaal begint te trekken dan valt de rest wat diezelfde feel heeft ook weer sneller door de mand.
maar goed ff stukkie voor het idee

Het klinkt inderdaad beter, ook het feit dat na de twee coupletten het instrumentaal introotje weer even terugkomt.
Wat betreft de bas; die klinkt inderdaad nu toch goed onder het instrumentaal stukje, maar onder de zang moeten een paar rustmomenten in de baslijn (altijd moeilijk met woorden uit te leggen).

Ik heb even snel de basfiguratie uitgeschreven (let niet op de noten), zodat je een idee hebt van wat ik bedoel.
De eerste baslijn is, qua ritmiek, zoals je dat nu hebt en die staat goed onder de instrumentale stukken.
De tweede baslijn is een kleine variatie die, mijns insziens, beter zal gaan met de gedeeltes met zang.

20141004_163724.jpg

20141004_163739.jpg

Kijk of het iets is.:)

ThnX Jompo! ik ga even mee aan de slag,
qua arrangement hoor je nu het eerste gedeelte gelooped, waar ik hem stop is die weer bij het intro ;)
er zitten nog 2 breaks en een bridge achter, maar die geef ik nog niet weg ;)
ik wll eerst de saus/setting/timing goed hebben dan alles uitleggen en arrangeren en dan afmixen

...die vocal klinkt als van zo'n rockdude die in zo'n hitparade trance plaat wordt gebruikt.

Back