Waltz in D [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Even zonder inspiratie gezeten de laatste paar weken. Vandaar dat ik eens iets anders heb geprobeerd. Een trackje in een 3/4 maat, jazeker, gelardeerd met 6/8,6/4 en 4/4. Ik heb regelmatig om mezelf moeten lachen op het moment dat ik met de ritmes aan het schuiven was: "nee, dat kan ècht niet", of "da's weel heel ontoegankelijk", waren gedachtes die met een zeker regelmaat door mijn brein golfden. U begrijpt het, basisingrediënt nummer 1 is ritme.

Om een en ander toch enigszins prettig te houden, is basisingrediënt nummer twee: harmonie. Fijn met padjes en koortjes aan het spelen geweest :). En eigenlijk moet er nog iemand met een dikke gitaar iets overheen scheuren.

Ik neem er maar een biertje op en spreek de wens uit dat u deze track wel moge bekomen. En zoals immer is feedback van harte welkom :halleluja.

Weesch gegroet!

Die gebroken akkoorden aan het begin klinken wat houterig. Verder een heel tof nummertje. Qua ritmes vind ik het best toegankelijk, hoor. Vooral dat serene stukje na 1 minuut vind ik cool. En de harmonieën en koortjes zijn ook goed.

Inspiratie zat hoor!
Ik vind alleen de niet 4/4 beat (6/8?) een beetje plomp
De rest is juist zo lekker luchtig.

ik vond het tot zo'n 1.20 lekker, had een beetje in m'n hoofd zitten anticiperen waar het heen ging, en toen kreeg je solo drang zonder (voor mij) samenhang :D toen ben ik afgehaakt.

Die gebroken akkoorden aan het begin klinken wat houterig. Verder een heel tof nummertje. Qua ritmes vind ik het best toegankelijk, hoor. Vooral dat serene stukje na 1 minuut vind ik cool. En de harmonieën en koortjes zijn ook goed.

Dank voor het luisteren Stupide! Die akkoorden heb ik een delay overheen gezet na de eerste 8 maten. Ik dacht dat het wel kon. Ik neem aan dat je het over dat gitaarachtige geluid hebt toch?

ik vond het tot zo'n 1.20 lekker, had een beetje in m'n hoofd zitten anticiperen waar het heen ging, en toen kreeg je solo drang zonder (voor mij) samenhang :D toen ben ik afgehaakt.

In elk geval dank voor het proberen :). Wel jammer omdat wat mij betreft het mooiste stuk daarna komt. Die solo, althans het snellere deel zat er aanvankelijk ook niet. Maar ik moest een verbinding hebben tussen de 3/4 en 6/4 die daarna kwam. Dacht tijdens het bouwen wel dat een goeie overgang was. Ik wacht nog even af wat anderen eventueel zeggen en misschien moet dat stuk dan maar op de schop.

Zou zo een trackje van een verliefde doctor kunnen zijn! Ben je verliefd? :-P
Ik zou 'm nog wel verder uitwerken...

Heb je concrete ideeën?

Nee, ik denk dat je zelf het beste de track iets meer op details kan uitwerken.
De drums vind ik soms overheersend en iets geforceerd.. Maar voor de rest vond ik het een sfeervol trackje!

Ik vond het best leuk zo, even wat anders. Het klinkt best aangenaam maar ik sluit me aan bovenstaande commentaren aan vooral qua ritme... Melodie is prachtig zoals het is!

Tja.. een wals vind ik prima.. zolang het maar geen gevalletje van A naar beter is (en je in een dikke file beland) :D

Mijn mening over de track. :) :

Mooie speelse overgang naar de 4/4 en vice versa maar de kick en snare hebben in het 3/4 gedeelte een vreemde plaats qua pseudo groove.. het neigt een beetje naar Drum 'n Bass maar gaat mij net iets te ver, niet erg toegankelijk dus. Verder vond ik de overgang wel duidelijk hoorbaar.
Ook het 4/4 gedeelte zit de snare fill op een nogal onverwachte plek.

De akkooorden, progressies en sounds zijn daarintegen super mooi en prettig in het gehoor liggend.. :okdan: Da's dik in orde.. ik heb alleen een beetje probleem dus met de groef.. maar die wals je zo op de juiste plek, met natuurlijk een lekker biertje erbij :)

Nee, ik denk dat je zelf het beste de track iets meer op details kan uitwerken.
De drums vind ik soms overheersend en iets geforceerd.. Maar voor de rest vond ik het een sfeervol trackje!

Daar kan ik best iets mee. Je bent niet de enige die over de drums begint. Misschien moet ik een tweede versie maken die gewoon echt easy listening is.

Mooie speelse overgang naar de 4/4 en vice versa maar de kick en snare hebben in het 3/4 gedeelte een vreemde plaats qua pseudo groove.. het neigt een beetje naar Drum 'n Bass maar gaat mij net iets te ver, niet erg toegankelijk dus. Verder vond ik de overgang wel duidelijk hoorbaar.
Ook het 4/4 gedeelte zit de snare fill op een nogal onverwachte plek.

De akkooorden, progressies en sounds zijn daarintegen super mooi en prettig in het gehoor liggend.. :okdan: Da's dik in orde.. ik heb alleen een beetje probleem dus met de groef.. maar die wals je zo op de juiste plek, met natuurlijk een lekker biertje erbij :)

Het neigt naar D&B zeg je. Man, je hebt een geweldig gehoor. Ik heb een bestaande D&B pattern gebruikt als basis en daarmee ben ik aan de slag gegaan. Die 4/4 die je bschrijft is eigenlijk een 6/4. In de best designer heb ik gewoon een 4/4 aangehouden en die telkens na 1 maat 6/4 opnieuw laten beginnen. Dat betekent dus dat je in een 6/4 (3/4 voor het gemak), due fill op onverwachte plekken hoort. Maar dat vond ik nou juist zo interessant.

Je zegt ook dat je de overgangen dudielijk hoorbaar vond. Bedoel je dat et to obvjous is, niet goed aan elkaar gelijmd?

Leuk om te lezen dat je de progressies en akkoorden kunt waarderen. :halleluja

Die ritmes kan ik natuurlijk heel eenvoudig aanpassen naar iets dat gewoon gemakkelijk in het gehoor ligt. Ik denk wel dat de track dan iets aan karakter gaat inboeten en dat ie dan te lief wordt. Maar ik ga gewoon V2 bouwen en hier posten.

Thanks voor je feedback Patrick!

Mooi. Goed. Enkel de gitaar intro daar moet je meer velocity verschil per noot inleggen, dan klinkt het iets natuurlijker. Ook de versnelling(en) op 1:24 en later zou ik niet doen. Dat breekt de sfeer en past er gewoon niet bij. Verder kan ik dit heel erg smaken en staat weer in schril contrast met vele gerommel dat ik op SG hoor. Keep on going doctor !

greetings dr.
Lekker weer eens wat anders. Tussen 1:20 en 1:47 ben je me f kwijt door t uptempo gedeelte, misstaat in de sfeer. Patch van dat basje volg ik ook niet. maar wat jij wil.
Vind de koordjes erg geslaagd!
De overgangen tussen dat uptempo en downtempo is mij wat abrupt. Het idee van een dergelijke hook vind ik wel top!
Zo lijkt deze track dus te staan op t contrast tussen up en down. Uitvoering kan misschien wat aan gesleuteld worden. Het word ineens zo hoempapa.
:okdan:

Maar even je compositie geluisterd n.a.v. je nieuwe topic. Tot 0:42 vind ik het heerlijk klinken. De sounds en ritmes passen bij elkaar. Maar vanaf daar raak ik de draad een beetje kwijt. Het heeft geen samenhang (is mijn mening). Als ik alles vanaf 0:42 los zou horen zou ik het zeker kunnen waarderen... maar alles bij elkaar helaas niet!

:mega:

Back