TR-808 Kapot?

luze

Stamgast
Vandaag zetten ik mijn TR-808 aan en kwam er achter dat de step buttons niet meer op lichten. Hij doet veder ook niets meer hij gaat niet op play, ook niet via din.

Heb al even zitten googlen maar kan zo snel ook niets vinden hier over. Wie weet wat dit kan zijn en of het makkelijk zelf op te lossen is?

wacht ff een paar minuten gewoon in het stopcontact laten en dan weer uit/aan zetten .. het kan zijn dat de elkos weer op nieuw moeten op laden.

hij gaat dus compleet niet aan? je hebt totaal geen andere indicatie dat die aan is?

Bedankt voor de tipmaar heb dit al geprobeerd.
Verder branden de meeste van de ledjes wel. Maar kan ook niet switchen tussen A/B, alleen A blijft branden. Ben bang dat het met het geheugen of de CPU te maken heeft.

Misschien de schakelaar aan de achterkant vies. Die sync schakelaar ff paar keer op en neer halen.

Dit heb ik ook geprobeerd, maar als dat het was dan zou hij nog wel via din moeten werken lijkt mij.
Heb ook geprobeerd de batterijen en stekker er uit en er weer in, zonder resultaat.

Het lijkt erop dat de voeding defect is geraakt.
Als je geen verstand hebt van elektronica en als je niet kunt solderen moet je het niet zelf proberen op te lossen.
Dan gaat het alleen maar van kwaad tot erger en dat is zonde van zo'n mooi apparaat.

IK zou zeggen laat hem toch een dagje in het stopcontact zitten met de schakelaar op aan. grote kans dat hij het weer doet morgen.

Mijn TR909 (ondertussen verkocht) deed op een bepaald moment ook ineens raar. Gelukkig lag het toen aan de voeding/condensatoren (door ouderdom). Iemand die er verstand van had heeft het gemaakt en was paar tientjes kwijt. Ga aub nooit zelf prutsen als je er geen verstand van hebt :D Dat had namelijk degene gedaan die mijn mods had verzorgd. Wat een ellende!

IK zou zeggen laat hem toch een dagje in het stopcontact zitten met de schakelaar op aan. grote kans dat hij het weer doet morgen.

Dit is wel een heel slecht advies voor een mischien defect apparaat, als er idd iets defects is is morgen mischien je hele studio defect..., uitgebrand bv, mischien wat overdreven maar een defect apparaat kan je beter uitlaten om verdere schade te voorkomen.

Hmm okay, vandaag eens open geschroefd en PSU door gemeten alles leek goed. De 808 uit en weer aan gezet deed zomaar alles het opeens weer.. Weet nu eigenlijk nog niet waar het aan lag, maar ben toch blij. ;]

thumbsUP
;-)

HDe 808 uit en weer aan gezet deed zomaar alles het opeens weer..

Zie je wel is hij toch digitaal van binnen met software ;)

Wel fijn dat hij weer werkt, alleen voor hoe lang is dan de vraag...althans dat zou ik mij dan afvragen.

Liever toch kapot en weten waar het aan ligt en dan maken ipv een spookmachine die om de haverklap uitvalt. Niet echt handig tijdens een Live. Maar iig fijn voor je dat hij weer werkt :).

Back