TR-808 Kapot?

Liever toch kapot en weten waar het aan ligt en dan maken ipv een spookmachine die om de haverklap uitvalt. Niet echt handig tijdens een Live. Maar iig fijn voor je dat hij weer werkt :).

Nou ja om de haverklap, dit was de eerste keer. Mocht het weer eens gebeuren dan kan ik hem alsnog goed door kijken, voor live sets gebruik ik hem niet dus daar maar ik me niet zo druk om.
Het is ook niet voor niets vintage gear het hoort er een beetje bij ;]

headbanging

headbanging

Ik zou eens even de TR op de tafel zetten en aansluiten - vervolgens eens flink op en neer stampen ermee terwijl er een sequence draait of iets anders dat continue hoorbaar is.
-->
Men licht de rechterkant een twintigtal centimeters op en laat het ding dan vallen. Vervolgens de andere kant en dat meerdere malen.
Dit lijkt bot maar, het is de ultieme test om te kijken of er geen directe contactproblemen zijn - om maar wat te noemen.

Tot grote schrik (in eerste instantie) van mijn klanten doe ik dit om te demonstreren dat een apparaat goed in orde is na reparatie.
Als dit namelijk niet door deze test komt, dan deugt het niet.

zijn gewoon de elkos die geen stroom meer hadden, die moesten gewoon weer ff opladen .. niets aan het handje... dat duurt gewoon een tijdje en dan is het weer goed...

Ik zou eens even de TR op de tafel zetten en aansluiten - vervolgens eens flink op en neer stampen ermee terwijl er een sequence draait of iets anders dat continue hoorbaar is.
-->
Men licht de rechterkant een twintigtal centimeters op en laat het ding dan vallen. Vervolgens de andere kant en dat meerdere malen.
Dit lijkt bot maar, het is de ultieme test om te kijken of er geen directe contactproblemen zijn - om maar wat te noemen.

Tot grote schrik (in eerste instantie) van mijn klanten doe ik dit om te demonstreren dat een apparaat goed in orde is na reparatie.
Als dit namelijk niet door deze test komt, dan deugt het niet.

Doe ik ook vaak met een reparatie, goeie tip.

Slecht contact is heel goed mogelijk. Zo deed mijn Sequential Circuits Drumtraks het ooit spontaan niet meer. Zelf maar even opengemaakt toen om te ontdekken dat 1 van de aansluitingen van de spanningsregelaar NOOIT GESOLDEERD WAS!
Als in, draadje component wel door het gat en geen spoor van soldeer terwijl de andere 2 aansluitingen wel netjes gesoldeerd waren.
Die heeft het dus al die jaren gedaan door puur toeval!

"Nou als het goed is worden die gewoon 100x per seconde opgeladen dus dat dat duurt geen hele dag...."
:dubbel:
Bedoeld wordt natuurlijk dat de caps geregenereerd moeten worden. Dat kan een paar uur duren.

Of geformateerd, maar dat is alleen als je 808 jaren niet heeft aangestaan of bij NOS elco's, bij een bak die vaak aanstaat hoeft dat niet, anders zijn ze op.

Slecht contact is heel goed mogelijk. Zo deed mijn Sequential Circuits Drumtraks het ooit spontaan niet meer. Zelf maar even opengemaakt toen om te ontdekken dat 1 van de aansluitingen van de spanningsregelaar NOOIT GESOLDEERD WAS!
Als in, draadje component wel door het gat en geen spoor van soldeer terwijl de andere 2 aansluitingen wel netjes gesoldeerd waren.
Die heeft het dus al die jaren gedaan door puur toeval!

Das minder idd, zeker als het bij bv een 7805 de middelste is...

Stof kan het ook geweest zijn. Ach ja.. blijft gewoon oude troep zn 808

Back