Flippende arpaggiator Korg MonoPoly

holysynth

Nieuwkomer
Goedenavond,

Ik heb al vele bruikbare tips op dit forum voorbij zien komen, top en bedankt daarvoor! Nu heb ik een probleempje met mijn Korg MonoPoly. Ik heb al wat probleempjes uit de weg kunnen ruimen (toetscontacten, falende tactswitches dat soort bijbehorende problematiek), allemaal opgelost. Blijft een heerlijke machine! Maar... het ene probleem is net verdampt (hold switch vervangen) en het andere dient zich alweer aan: de arpeggiator is een ander levenspad ingeslagen. Als ik de arp op Full, down, latch en het keyboard op poly zet dan gaat ie normaal gesproken gezellig alle oscillators langs, hartstikke leuk. Nu heeft ie een issue waar ik van twijfel óf het een issue is óf waar het vandaan komt/hoe kan ik het fixen.
Als ik volgens bovenstaande configuratie het toetsenbord in vieren verdeel dan speelt het bovenste deel 2/4, het deel daaronder 3/4, het deel daaronde 4/4 en het onderste deel 5/4. Echt heel bizar, ook wel weer leuk 8~ maar het líjkt me niet de bedoeling.
Iemand suggesties?

Bedankt alvast! :okdan:

Ik weet dat de arp van de polysix/monopoly niet perfekt is en loopt, en je er wel eens noten mee mist. Dit lijkt echter wel een apart fenomeen dat je beschrijft, kan het niet zijn dat er een van de betrokken (arp) switches ook geen goed contact maakt ?

Back