Nieuwe track (techno/minimal)

cajmere

Ingeburgerd
Hey,

Bezig geweest met nieuwe track laatste weken. Nu & dan beetje aan prutsen als ik tijd had.
Heb deze in elk geval wat meer compressie gegeven op de master zodat hij wat luider klinkt dan m'n vorige.

https://soundcloud.com/sethbe/flow

Compressie zit er genoeg op zo te zien :)
Volgens mij staat het geluidje bij 0.30 en 1.30 veel te hard. Je ziet het zelfs al aan de waveform. Eigenlijk zijn geluiden nooit harder dan de kick in dit genre.
Verder mis ik nog een beetje de subtiele variaties die track boeiend houden. Denk wel dat met een beetje meer werk dit wel leuk kan worden. Iets meer spanning / ontlading in de structuur van de track, die pad sound wat meer karakter geven, subtiele variaties op de geluiden en percussie, dat soort zaken. Sfeertje gaat ieder geval al de goede kant op!

Ja, je hebt gelijk, dat gaat te luid. Ga het eens bekijken want ik dacht dat het over gans de lijn even luid stond.

Ik denk dat ik soms beetje te rap tevreden ben. Aan de subtiele variaties denk ik niet altijd.
Hier & daar steek ik wat lfo op voor wat variatie maar aan andere dingen denk ik meestal niet, moet er precies altijd op gewezen worden :-). Het is toch iets wat ik in mijn hoofd ga kloppen zodat ik het niet meer vergeet.
Twijfel soms of ik de break ook korter zou maken. Enerzijds ben ik wel liefhebbers van langere breaks maarja dan moet er zeker variatie genoeg op zitten zoals je zelf aangeeft.

Nu, werk voor de boeg :-).

Van compressie erop vind ik het anders best wel meevallen. Eens door een dynamic range meter gestuurd heb toch een DR van 12 wat op zich nog meevalt vind ik. Minder moet het niet zijn voor mij :-).

Dank je voor te luisteren.

Back