CS-80

Laat dat nu net degene zijn die op de CS80 geboden heeft ;).

Cheers,
Exo. :mega:
Kun je maar weer zien dat zelfs CS-30 bezitters voor ''the real thing'' gaan :engel:.
Een CS-30 heeft ongekende mogelijkheden waar de CS-50/60/80 alleen maar van kunnen dromen, maar hij mist één belangrijk ding :eureka: de RINGMODULATOR.

Leuke tip overigens op: 7:40

Kun je maar weer zien dat zelfs CS-30 bezitters voor ''the real thing'' gaan :engel:.
Een CS-30 heeft ongekende mogelijkheden waar de CS-50/60/80 alleen maar van kunnen dromen, maar hij mist één belangrijk ding :eureka: de RINGMODULATOR.

Juist ja....:bekdicht:

Tjonge, een ringmodulator van meer dan 5000 euro.
't is maar dat je het weet hè...
(Vangelis kende dat geheim natuurlijk al lang - geen Blade runner zonder ringmod... en polyfonie is overrated, laten we eerlijk zijn)

Tjonge, een ringmodulator van meer dan 5000 euro.
't is maar dat je het weet hè...
(Vangelis kende dat geheim natuurlijk al lang - geen Blade runner zonder ringmod... en polyfonie is overrated, laten we eerlijk zijn)

Persoonlijk vind ik monofonie overrated..Polyfonie voegt bijzonder veel toe, vind het niet vreemd dat poly synths vele male duurder zijn dan monosynths.

persoonlijk denk ik dat Hanz' bericht niet helemaal letterlijk zo opgevat moet worden. mogelijk had er een cyni-smiley bijgekund.

Persoonlijk vind ik monofonie overrated..Polyfonie voegt bijzonder veel toe, vind het niet vreemd dat poly synths vele male duurder zijn dan monosynths.

Helaas (?) gooien meer en meer nieuw (analoge) utkomende synths behoorlijk veel roet in de deze stelling, polyfonie VS absurde vraagprijzen gaat niet meer op,komt er de servicing nog eens bij of beperkte midi mogelijkheden laat staan de beperkte mogelijkheden per unit VS prijs.

De CS-80 is wel een uitzondering,maar de beste dagen voor de hele prophet en jupiter serie zijn voorbij.
(al die on-chip based poly's dus)

Zou het zijn dat de eigenaren van analoge polysynths het op een akkoordje hebben gegooid als het op de prijzen aankomt? hehe ehm.

Heb voor de fun een tijdje terug de Volca´s aangeschaft en was toch wel blij verrast door de klank..
Veel nieuwe analoge poly´s moeten er komen.. ik ben voor :)

Tja, het is de logische 'volgende stap'. Ik bedoel dan niet chip-voice based zoals Dave Smith, maar discreet gebouwde oplossingen.
En dat hoeft echt niet zo 'ouderwets' als de Tom Oberheim oplossing (die wel erg gaaf is natuurlijk).
Ik had eigenlijk gedacht dat we al verder zouden zijn, maar met het in aantocht zijn van de Oldcrow's OB-X en CS-80 remakes (voorlopig DIY, maar er speelt meer...) kan het toch niet lang meer duren voordat zoiets wordt opgepikt door één van de (iets) grotere fabrikanten.
Zoiets is natuurlijk niet onmogelijk, kijk naar wat Arturia heeft gedaan in samenwerking met Yves Usson in vorm van de Minibrute.
En er broeit meer in (euro) modularland. We weten bijv. nog altijd niet wat TipTop van plan is met hun aangekondigde polyfonie modules.

Helaas (?) gooien meer en meer nieuw (analoge) utkomende synths behoorlijk veel roet in de deze stelling, polyfonie VS absurde vraagprijzen gaat niet meer op,komt er de servicing nog eens bij of beperkte midi mogelijkheden laat staan de beperkte mogelijkheden per unit VS prijs.

De CS-80 is wel een uitzondering,maar de beste dagen voor de hele prophet en jupiter serie zijn voorbij.
(al die on-chip based poly's dus)

Op zich onderschrijf ik jouw stelling..nostalgie weglatende, en oude crap klinkt soms wel heel erg lekker. De vintage instrumenten hype is af aan het koelen en er is een daling van prijzen aan de gang.

Zou het zijn dat de eigenaren van analoge polysynths het op een akkoordje hebben gegooid als het op de prijzen aankomt?

Denk 't ook, geheime prijsafspraken om de prijs kunstmatig hoog te houden ;)

De vintage instrumenten hype is af aan het koelen en er is een daling van prijzen aan de gang.

Er zullen altijd mensen zijn die de voorkeur hebben voor vintage spullen, uiteindelijk bepaald de markt de prijs, kwestie van vraag en aanbod hé.
Persoonlijk denk ik overigens niet dat de prijzen spectaculair zullen dalen, een CS-80 en VSC-3 voor meer dan 10.000 euro of een Synthex voor 7000 euro vond ik sowieso belachelijk.

Back