CS-80

Qua klank en mogelijkheden prefereer ik de JP-8 voor een P-5

Qua mogelijkheden zijn de door jou genoemde geen van beide geweldig en ook de Oberheims (op de Matrix serie na dan) en de LAMM vallen hierbij door 't mandje.
Blijft er maar één over en dat is de Elka Synthex die ook nog eens als extra's chorus en routingsmogelijkheden heeft :eureka:
Ieder heeft een bepaalde voorkeur en over smaak valt niet te twisten, ze steken i.i.g. met kop en schouders (qua klank) uit boven hedendaagse poly's die door de uitgebreide effecten aan boord de dunne basic sound proberen verhullen.
En dan zijn er mensen die hun JP-8 hebben verkocht (Tiësto) en een Andromeda aanschaften, onbegrijpelijk.

ik vond de elka synthex trouwens (kwestie van smaak natuurlijk, is waar) vooral groot, hard en indrukwekkend. maar luister dan toch liever naar de niet zo spectaculaire, maar o zo muzikale jp8.

dit soort opmerkingen kan je beter niet maken in een draad waar pro logic aan deelneemt :walker:

Leo maak je niet ongerust, sunny en ik kunnen behoorlijk wat van elkaar hebben en onze vriendschap houd niet bij dit forum op :eureka:
Je vat de ondertoon (die ik vaak gebruik) totaal verkeerd op, zo'n slecht mens ben ik niet hoor, je moet me alleen goed kennen om daardoor heen te prikken.

ik vond de elka synthex trouwens (kwestie van smaak natuurlijk, is waar) vooral groot, hard en indrukwekkend. maar luister dan toch liever naar de niet zo spectaculaire, maar o zo muzikale jp8.

Nogmaals over smaak valt niet te twisten, ik heb nooit een MM, OBX, P5, JP8 gehad (wel bespeeld) maar wel de Synthex, maar ik had helaas een maandagmorgen monster die om de haverklap de geest gaf en meerdere malen naar de dokter moest om gereanimeerd te worden 8D, als ik er meer vertrouwen in had gehad had ik hem nu nog gehad :eureka:

http://www.ebay.com/itm/261684195023

In de States trekken de prijzen nog altijd aan trouwens 8o)

Het valt mij op dat veel mensen hier het schijnen leuk te vinden (en leed vermaak erover hebben) dat de prijzen van vintage (schijnen te) dalen, misschien omdat het voor hun onbereikbaar was en is :engel:
Tja een Juno-60 en MS-20 voor 1200 euro vond ik ook wel een beetje veel van het goede, maar ik denk niet dat een MM, P5, JP8, Synthex en Oberheim poly's (op de Matrix 6 na dan) drastisch zullen dalen.
liefhebbers genoeg.

Het valt mij op dat veel mensen hier het schijnen leuk te vinden (en leed vermaak erover hebben) dat de prijzen van vintage (schijnen te) dalen, misschien omdat het voor hun onbereikbaar was en is :engel:
Tja een Juno-60 en MS-20 voor 1200 euro vond ik ook wel een beetje veel van het goede, maar ik denk niet dat een MM, P5, JP8, Synthex en Oberheim poly's (op de Matrix 6 na dan) drastisch zullen dalen.
liefhebbers genoeg.

Inderdaad....en inderdaad schijnen te, wel leuk (vind ik) dat bepaalde handelaren hier die een paar
jaar geleden andere mensen/ebay handelaren nog uitlachten nu zelf hun troep (voor mij althans)
aan de straatstenen niet kwijt komen, de hoogste tijd dat ze zelf ook iets anders gaan doen (doe
het even dunnetjes over voor degene die het nog snapt)

Hoe dan ook mooi spul daar blijft altijd een markt voor en wordt ook nooit "goedkoop" tenzij het hier
oorlog wordt en je het moet ruilen tegen een brood of iets.

Hoe dan ook mooi spul daar blijft altijd een markt voor en wordt ook nooit "goedkoop" tenzij het hier
oorlog wordt en je het moet ruilen tegen een brood of iets.

Tijdens een blackout als de badkuip al bezet is, haal je effe de guts uit de CS80 en gebruik je hem als schuilkelder. :eureka:

Nou zo stevig is ie nou ook weer niet en als ik al zou moeten schuilen dan zou ik zeker geen CS-80 gaan slopen :? dat zou heilig schennis zijn :engel:

Ik vrees dat materialisme niet aan de orde zal zijn. :peukie:

Ik vrees dat materialisme niet aan de orde zal zijn. :peukie:

Kan er ook niets aan doen dat ik een material boy ben, verder laat ik dit topic maar voor wat 't is.
Blijft toch een welles nietes spelletje waar geen eind aan te breien valt :?
Maar de MM (wel de LAMM), Oberheims, Synthex, JP-8 en P five blijven geweldige synths, als ik het geld ervoor over had dan had ik ze allemaal als materialist :D

nou, jullie zitten al vlot weer in de koude oorlog sfeer. en met reden natuurlijk.

Back