Een nieuwe Cubase op komst, Cubase 8 Pro: v=UefM6WhJK7U&feature=youtu.behttp://www.steinberg.net/maintenance/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
.Gewoon doen Conrad, krijg je zeker geen spijt van. Van 5.5 naar 7.5 of nu dan 8 is echt een grote vooruitgang.
Hmmm, ik overweeg het wel, maar ik loop weer tegen precies hetzelfde aan als eerder: ik werk al prima met 5.5. Zijn de extra nieuwe dingen me echt €300 waard? Ik vraag me af of het m'n workflow daadwerkelijk gaat verbeteren.

Op hardware tafels ken ik het verschil tussen VCA fader en groupbus als volgt:
Naar een Group bus stuur je je audio welke dan ook daadwerkelijk door de groupbus gaat.
Met een VCA links je een fader aan meerdere kanalen waardoor je met 1 fader van meerdere kanalen het volume kan bedienen.
De audio loopt niet door VCA fader, maar blijft door de afzonderlijke kanalen lopen.
Wat je hiermee kan:
Op de insert van een groupbus kan je een compressor zetten. Deze zal vervolgens van alle kanalen die naar deze groupbus gestuurd worden compressen.
Met een VCA kan je geen compressor op de groep inserten. Maar wat je wel kan is alle kanalen een eigen compressor geven en toch alle volumes met één fader bedienen.
Misschien werkt in het cubase ook zo.
Tip voor als je toch naar 8 over stapt: Wacht minimaal een half jaar. Komende maanden heb je waarschijnlijk toch bug na bug na bug te pakken, en ben je alleen maar bezig met updates downloaden en installeren.
Ja, en dat is toch hetzelfde als Link channel? Wat al vanaf cubase sx3 er is?