Cubase 8 Pro

Ik vond dat best wel meevallen met 7 en 7.5.
7 is bij mij nooit gecrashed, en 7.5 een keer. Ja er zaten wel wat bugs in, maar niets dat me te veel stoorde. Nooit zodanige problemen dat projecten niet meer openden enzovoorts. Altijd kleine onhandigheidjes.

Mvg.

CoolRunning

De een heeft er veel problemen mee, de ander weinig. Maar voor een pro die er elke dag mee moet werken om zijn brood te verdienen, zijn de nieuwe cubase versies echt geen aanrader.

Afgelopen week net de update naar 7.5 aangeschaft. Ideaal, kan ik gratis updaten. Als je je licentie update kun je dan nog gewoon 7.5 naast 8 blijven gebruiken?

De een heeft er veel problemen mee, de ander weinig. Maar voor een pro die er elke dag mee moet werken om zijn brood te verdienen, zijn de nieuwe cubase versies echt geen aanrader.

nou ja, ik snap dat een nieuwe versie link is om in te beginnen, maar ik gebruik nu al een hele tijd 7.5 en is erg stabiel. Ga beetje spelen in 8 en zien hoe t werkt, na een paar updates zal ik t wel echt gaan gebruiken denk ik:)

je kan meerdere versie van cubase naast elkaar hebben draaien, als je ze maar geinstalleerd hebt...

Met een VCA kan je geen compressor op de groep inserten. Maar wat je wel kan is alle kanalen een eigen compressor geven en toch alle volumes met één fader bedienen.

In Cubase kun je al jaren faders aan elkaar linken. Werkt dat niet eigenlijk hetzelfde. Als je een fader beweegt, gaan alle gelinkte in verhouding mee. En de verhoudingen tussen de faders blijft gelijk. Maar dat is dus al oud.....

[EDIT] was al op gereageerd zie ik.......

Afgelopen week net de update naar 7.5 aangeschaft. Ideaal, kan ik gratis updaten. Als je je licentie update kun je dan nog gewoon 7.5 naast 8 blijven gebruiken?

Normalerwijze wel.
Dat is dacht ik alleen met de update van 6 naar 6.5 misgegaan met de installer bij Steinberg. Want 6 is de enige versie die ik op de PC niet meer heb staan. Ik heb vanaf SX alle versies op mijn computer staan. En ze doen het allemaal. Dus ja, 7.5 zal het zeker blijven doen als je 8 installeert. Je krijgt er gewoon een nieuwe link op je bureaublad bij. Hij verwijdert niets en overschrijft niets als het goed is.

nou ja, ik snap dat een nieuwe versie link is om in te beginnen, maar ik gebruik nu al een hele tijd 7.5 en is erg stabiel. Ga beetje spelen in 8 en zien hoe t werkt, na een paar updates zal ik t wel echt gaan gebruiken denk ik:)

je kan meerdere versie van cubase naast elkaar hebben draaien, als je ze maar geinstalleerd hebt...
Oké, fijn. Cubase 7.5 draait hier idd ook erg stabiel (voor zover ik tot nu toe kan beoordelen). Ik was idd ook van plan 8 er eens wat naast te draaien. :)

Ik vond dat best wel meevallen met 7 en 7.5.
7 is bij mij nooit gecrashed, en 7.5 een keer. Ja er zaten wel wat bugs in, maar niets dat me te veel stoorde. Nooit zodanige problemen dat projecten niet meer openden enzovoorts. Altijd kleine onhandigheidjes.
bij 7 waren de problemen inderdaad minimaal te noemen ten opzichte van eerdere versies. Maar als ik nu lees dat voor versie 8 de audio kernel opnieuw geschreven is met een betere asio belasting dan denk ik dat ik toch maar even een paar maanden wacht en op de gebruikers-ervaringen hier en op andere forums wacht :D

Hoe lang is meestal zo'n grace period bij Steinberg?
Ik heb Cubase 7.5 sinds 2 weken maar wil nog even wachten met Cubase 8.
Met andere woorden: hoe lang kan ik nog wachten voordat de grace period is afgelopen om gratis naar Cubase 8 te upgraden?

Je kan de licentie dus al gewoon ophalen en nog met 7.5 blijven werken

Waarom lees ik altijd dat veel mensen zitten te tobben met Cubase. Waar ligt dat dan aan? Aan het programma of de gebruiker.

Heb zelf 10 jaar geleden met SE gewerkt en dat ging gewoon goed. Toen van PC naar Mac overgestapt en op Logic verliefd geworden en daar monogaam mee blijven werken sindsdien.

En effe aanschaffen om te proberen vind ik wat prijzig. Die nieuwe plugin is er ook in de Waves variant dus dat is de overhaler niet.

En effe aanschaffen om te proberen vind ik wat prijzig. Die nieuwe plugin is er ook in de Waves variant dus dat is de overhaler niet.

Je hoeft alleen maar een eLicenser van € 20 aan te schaffen. Daarop kun je de demo versies van Steinberg draaien, die doen het dan een beperkte periode van 1 of 2 maanden. Van Pro 8 zal binnenkort ook wel een demo versie verschijnen. Ik verwacht nog vóór de NAMM show.

En Logic lijkt me nou ook niet heilig..... Het is maar wat je gewend bent en waar je graag mee werkt.

Normalerwijze wel.
Dat is dacht ik alleen met de update van 6 naar 6.5 misgegaan met de installer bij Steinberg. Want 6 is de enige versie die ik op de PC niet meer heb staan. Ik heb vanaf SX alle versies op mijn computer staan. En ze doen het allemaal. Dus ja, 7.5 zal het zeker blijven doen als je 8 installeert. Je krijgt er gewoon een nieuwe link op je bureaublad bij. Hij verwijdert niets en overschrijft niets als het goed is.

Hoe doe je dat dan?
Ik heb net mijn e-licenser geupdate naar pro8 maar nu kan ik cubase 5 niet meer draaien en dat wil ik graag wel.

Als ik cubase 5 opstart krijg ik een melding dat er geen geldige license aanwezig is.

[edit]
Ik heb destijds Cubase SX gekocht, daarna geupgrade naar cubase 5 en daar werk ik nu nog steeds mee. Nu heb ik recent Cubase 7.5 gekocht. Op de e-license komt bij registreren automatisch een license voor pro8 te staan ivm de grace periode.

Laatst gewijzigd:
Hoe doe je dat dan?
Ik heb net mijn e-licenser geupdate naar pro8 maar nu kan ik cubase 5 niet meer draaien en dat wil ik graag wel.

Als ik cubase 5 opstart krijg ik een melding dat er geen geldige license aanwezig is.

[edit]
Ik heb destijds Cubase SX gekocht, daarna geupgrade naar cubase 5 en daar werk ik nu nog steeds mee. Nu heb ik recent Cubase 7.5 gekocht. Op de e-license komt bij registreren automatisch een license voor pro8 te staan ivm de grace periode.

das wel beetje weird, zou gewoon moeten werken ?

Back