Cubase 8 Pro

Installlatie versie 7.5 is voltooid en dat werkt prima.
(terwijl er dus een licensie van pro8 op de stick staat)

Omdat 7.5 probleemloos werk met mijn oudere projecten is mijn vraag hoe je cubase5 moet draaien voor mij niet meer relevant.
Voor de mensen die hierover nagedacht hebben: dank voor het meedenken.

P.S. met deze nieuwere versie kan je midipoorten een naam geven :D relaxed!

Hij bevalt hier goed! Draait stabiel op Mac, en paar leuke nieuwe features.

de hele middag aan het pielen geweest ben C8, geen centje pijn.
Aantal 7.5 projecten geopend bewerkt-save enz
Geen centje pijn.
Oja, een update gekocht vanaf c7.5

Groet Jan

Zit erg te twijfelen.... 7.5 werkt erg goed. Is het de upgrade waard? Er zitten wel wat mooie dingetjes in als ik alle filmpjes bekijk, ook precies de dingen die ik irritant vond. hmmmm, kan ik mijn verslaving onder controle houden?

Gisteren een vervelend probleempje tegen gekomen met CB8 Pro onder Win7. Ik had mijn project window full screen staan en wilde een nieuwe instrument track toevoegen. Klikte even ergens anders op het scherm en het dialog window om het instrument te kiezen verdween naar de achtergrond....
Alleen kan je dus niet in cubase doen voordat je dat dialoog venster hebt gesloten, wat dus op de achtergrond stond.
En niet meer naar de voorgrond te halen was :-(

Gisteren een vervelend probleempje tegen gekomen met CB8 Pro onder Win7. Ik had mijn project window full screen staan en wilde een nieuwe instrument track toevoegen. Klikte even ergens anders op het scherm en het dialog window om het instrument te kiezen verdween naar de achtergrond....
Alleen kan je dus niet in cubase doen voordat je dat dialoog venster hebt gesloten, wat dus op de achtergrond stond.
En niet meer naar de voorgrond te halen was :-(

Misschien dat dit helpt:

http://www.steinberg.net/forums/vie...&p=408009&hilit=new+instrument+dialog#p408009

Bedankt Rollie, dat lijkt inderdaad de oplossing te zijn.
Nou ja, dan zijn eigenlijk de enige minpunten die ik zie:
De windows Aero interface look die mandatory is.
Het feit dat de mixconsole niet meer zoals bij CB7.5 fullscreen te zetten is op je 2e monitor, je blijft die windows gui bar bovenaan zien :-(

Ik zit nu nog op een Cubase 5 versie, en ik wil naar 8 gaan upgraden.

Moet ik dan een nieuwe dongle kopen?

Ok. Dan ga ik hem maar bestellen. Ben heel benieuwd naar de updates. Kan haast geen misser zijn als ik dat zo allemaal lees.

Wat wel een leuke bijkomstigheid is, is dat de update van 7 naar 7.5 in de winkels flink afgeprijsd is. Is dat nou een update die echt de moeite waard is?

Hoe weinig kost die nu nog dan?
Die kosste nieuw € 49.
Ik zou kijken hoeveel de update is van 7 naar 8 en de combi van updates van 7 naar 7.5 en van 7.5 naar 8. Dan kun je zien wat voor jou het goedkoopst is.

Bij BAX shop kost de upgrade van 7 naar 7.5 nu € 42,- Als je deze installeert en registreert bij Steinberg dan wordt je 7.5 licentie omgezet naar Cubase 8 Pro. In My STeinberg krijg je dan een download link voor Cubase 8 Pro. Dus voor €42 upgrade van 7 naar 8 Pro. Let op dit kan alleen nog zolang de grace periode geldt.
Daarna kost de upgrade van 7 naar 8 Pro € 149,-

Dus niet meer te lang wachten.

Oh ja, Met de Cubase 8 Pro licentie kun je ook voorgaande versies (7, 7.5) blijven gebruiken, mocht je dat willen.

Bij BAX shop kost de upgrade van 7 naar 7.5 nu € 42,- Als je deze installeert en registreert bij Steinberg dan wordt je 7.5 licentie omgezet naar Cubase 8 Pro. In My STeinberg krijg je dan een download link voor Cubase 8 Pro. Dus voor €42 upgrade van 7 naar 8 Pro. Let op dit kan alleen nog zolang de grace periode geldt.
Daarna kost de upgrade van 7 naar 8 Pro € 149,-

Dus niet meer te lang wachten.

Oh ja, Met de Cubase 8 Pro licentie kun je ook voorgaande versies (7, 7.5) blijven gebruiken, mocht je dat willen.

Dit is nog eens een tip die mij euro 107,00 bespaart. Ik heb de updaet van 7 naar 7,5 bij Bax besteld.
Bedankt voor het meedenken.

Nee, dat is niet nodig. Met de aanschaf van de update word ook de nieuwe Cubase aan je bestaande dongle gekoppeld.

Er zat zelfs een e-licenser usb stick bij het pakket zelf. Opzich wel netjes.
Het is wel even wennen aan de nieuwe interface. Maar ik vind 'm er stukken strakker uitzien dan versie 5. Al was daar eigenlijk ook niets mis mee.

Heb Cubase 8 sinds gisteren binnen. Moet wel even wennen aan die layout en die maffe balk bovenaan maar verder vind ik het wel tof.
Heb wel een oud project wat niet helemaal lekker wil lopen. Af een toe een audio drop out enzo. Iemand anders ook last van? Het is een C7 project. Heb hem al opnieuw gesaved naar C8 project.

Back