Cubase 8 Pro

Dat laatste is inderdaad een voordeel. Maar dan heb ik ineens EN een group channel EN een VCA channel per bus. Verder kun je alles gewoon met een groupl channel doen wat genoemd word.

Nog niet echt iets gehoord wat nou het gouden ei zou moeten zijn, maar wie weet komt er nog iemand mee...

Ik zie hem inderdaad ook meer als vervanging/verbetering van linked channels. Als je al met groepen werkt, zie ik er ook geen grote meerwaarde in. Het is weer een aanvulling/verbetering, maar niet spectaculair.

VCA faders zijn ook handig soms om automation mee te schrijven of editen. En in de weg zitten ze al helemaal niet natuurlijk. Maar een beetje vreemde feature is het inderdaad wel. VCA faders zijn oorspronkelijk afkomstig van grote studio consoles en daar hebben ze groot ergonomisch nut. Vervolgens had protools ook VCA faders en kon het ergonomische voordeel ook benut worden op de grote protools controllers. Welnu, Cubase wil hierin niet achterblijven en kwamen er dus in Cubase 8 ook VCA faders incl support voor de Nuage controller.

Hm. Na twee weken toch maar weer terug gegaan naar Cubase 7.5. Ik wacht de komende update van C8 af voordat ik het weer ga proberen. Wat een ellende.

Back