arturia sparkle

Je kunt sowieso meerdere Spark instances in je DAW starten. Of je aan elke instance een aparte controller kunt toekennen durf ik niet te zeggen.

Even in deze draad zetten. Ik heb me laten overhalen met die sparkle promo. Lijkt me een heel leuke plugin en goed concept, maar het ding crasht heel de tijd (win 8.1) zowel met als zonder controller, standalone en vst (in reaper). Heeft er iemand nog zo'n problemen mee ? Of draait het bij jullie wel allemaal vlot ? Als VST is het wel "iets" stabieler.

Even in deze draad zetten. Ik heb me laten overhalen met die sparkle promo. Lijkt me een heel leuke plugin en goed concept, maar het ding crasht heel de tijd (win 8.1) zowel met als zonder controller, standalone en vst (in reaper). Heeft er iemand nog zo'n problemen mee ? Of draait het bij jullie wel allemaal vlot ? Als VST is het wel "iets" stabieler.

Ik heb de SparkLE op win 7 64bit aangesloten en eens in de zoveel tijd connect de hardware niet met de software maar als ik de plugin dicht klik en weer tevoorschijn haal lukt het vaak de 2e keer wel. Dit gebeurd niet vaak en verder heb ik er geen problemen mee. Ik gebruik Cubase 7.5 btw.

Welke versie van de software gebruik je? Ik heb nu Spark 2 geïnstalleerd, die lijkt ook op de SparkLE controller. De versie ervoor leek op de eerste versie van de Spark controller (Spark CDM). En je hebt ook nog Spark Vintage Drum Machines plugin.

Ik heb de SparkLE op win 7 64bit aangesloten en eens in de zoveel tijd connect de hardware niet met de software maar als ik de plugin dicht klik en weer tevoorschijn haal lukt het vaak de 2e keer wel. Dit gebeurd niet vaak en verder heb ik er geen problemen mee. Ik gebruik Cubase 7.5 btw.

Welke versie van de software gebruik je? Ik heb nu Spark 2 geïnstalleerd, die lijkt ook op de SparkLE controller. De versie ervoor leek op de eerste versie van de Spark controller (Spark CDM). En je hebt ook nog Spark Vintage Drum Machines plugin.

Ik heb ook spark 2 geinstalleerd, laatste versie die te downloaden is op hun website, Reaper is ook de laatste versie, OS is windows 8.1 64 bit. Zit ook niet op de grens van CPU ofzo, crasht bijna direct als ik door de instrumenten scroll of een nieuwe kit laad in standalone versie. In Reaper als VST werkt hij wel een tijdje, maar dikwijls secondenlange vertraging tussen actie op de controller en de software en dan na een tijdje vliegt de software er gewoon uit. Vervelend, want het lijkt me echt wel wat ik zocht...
Misschien eens proberen met wat andere randapparatuur wel of niet aangesloten. Maar ook zonder controller aangesloten doet de software het niet.

Als iemand nog ideeën heeft, ik hoor het graag.

Tom

Lijkt me dan aan de software te liggen, die moet je gewoon doen zonder controller. Wie weet runt het nog niet helemaal lekker op win 8.1? Zou Arturia even hiervan op de hoogte brengen al zijn mijn ervaringen met Arturia support niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Tja, ik vrees er ook een beetje voor <zucht>. Heb het al laten weten aan arturia, misschien dat zij nog iets weten.

Ik draai Sparkle al een aardig tijdje stabiel op Windows 8.1 64bit in Cubase.
Net in Reaper ook nog ff 10 minuten getest en het werkt hier allemaal goed.

Heb je Sparkle 2.0 geïnstalleerd met Arturia Software Center? Ik kan me vaag herinneren dat ik laatst ook wat probleempjes had en na installatie met ASC was het opgelost.

Uiteraard, maar zoals ik al aangaf loste het mijn probleem wel op dus het is het proberen waard...

heb de installer gedownload via de arturia website (via My Arturia), ASC geeft aan dat hij up to date is. Arturia kwam met suggestie om eens te deinstalleren en te herinstalleren. Nu werkt het echt helemaal niet meer, standalone crasht direct en de vst invoegen laat reaper zelfs crashen.

Misschien nog eens proberen om eraf te gooien en via ASC te installeren...

Tom

Eens via ASC geprobeerd en zowaar geen instant crashes (niet standalone, niet als vst)! Vanavond eens verder uittesten. Alvast bedankt voor de suggestie !

Back