Op zoek naar nieuwe smerigheid!

sjeff

Ouwe rot
Waar het op neer komt is dat ik op zoek ben naar nieuwe muziek om te luisteren.
En dan het liefst muziek met ruis, distortion, oude drumcomputers/synths, samples..

Genre maakt me in principe niet eens zoveel uit, maar ik heb geen idee meer waar of waarop ik wat moet zoeken....

Hier een aantal voorbeelden in de richting van wat ik zoek:

Industrial Bass Machine - Devestate the planet https://www.youtube.com/watch?v=TS7XXLh1mIM
Quasimoto - Microphone Mathematicshttps://www.youtube.com/watch?v=h4jJD8RlYmo

Post hier dus die goede smerige tunes! :okdan: Thanks!

Gooi eens muziek wat je al kent door een filter met distortion erachter, gaat een wereld open. Had eens een album van kasabium gedownload, vond het een erg gaaf album, lekker distortion rouw randje eraan met wat gepomp van de drums wat ik bij geen enkele electro achtige band hoorde. Kwam er wat later achter toen ik het album op cd kocht dat het album super flauw en soft klonk.

Dat rouwe was dus een mp3 ripper die het hele album denk ik door een filter en distortion had gehaald.

Oh en nog even dan, alles waar ik bij toeval op kwam van noisex vind ik erg gaaf. Soort van slome dikke industrial.

Noisex welcome acid kids erg dik nummer

En heeft meer juweeltjes, ook mindere wat in een hele andere hoek zit, maar noisex is wel een beetje onbekend maar erg mooi vind ik.

Die laatste track wat je post, alles van rude awakening (is promo) zit in die hoek en dan veel tracks een klein tandje harder. Ook erg gaaf, dat is het enige vinyl geweest wat ik blind kocht zonder te luisteren.

Succes

Ik vind het een geweldig antwoord hoor. Koop iets gewoontjes en duw het door een filter en distortion fx. Mss ben ik moe maar zit hier echt mee te grijnzen.

Fuck buttons ken je al?
Als alle genres mogen, eels heeft op hombre lobo nog enkele overstuurde nummers staan.

Die industrial bass machine vind ik alvast mega :)

Gooi eens muziek wat je al kent door een filter met distortion erachter, gaat een wereld open. Had eens een album van kasabium gedownload, vond het een erg gaaf album, lekker distortion rouw randje eraan met wat gepomp van de drums wat ik bij geen enkele electro achtige band hoorde. Kwam er wat later achter toen ik het album op cd kocht dat het album super flauw en soft klonk.

Dat rouwe was dus een mp3 ripper die het hele album denk ik door een filter en distortion had gehaald.

Haha nou ik zoek/vind dan liever muziek die al zo bedoeld is. Al heb ik zo wel eens een aantal nummertjes omgezet naar 22050hz :D

Die Eels die hier werd getipt klinkt erg nice! En die rude awakenings ga ik ook ff uitpluizen!

Kwam bij het zoeken ook dit nog tegen, erg tof ook.

Thanks voor de tips. Keep m coming!

Het volgende is niet per-se synth muziek, al wordt er wel vaak gebruik gemaakt van synths (of orgels). Ik heb ook geen idee of het past met de lijst die je origineel gaf, maar lekker veel distortion in ieder geval...

En een van de vroegste 'full-on-distortion' albums die ik ken:

En dit:

En misschien ook dit:

En zeker ook:

En vergeet ook deze niet:

Mvg.

CoolRunning

op ant-zen.com naar de links gaan en dan de bands/labels afgaan en meteen ook de bands op ant-zen zelf ff checken.
daar ben je wel een paar maandjes mee zoet :)
hands productions is nog zo'n label
als je ritme zoekt tenminste. als je meer lawaai wilt en minder ritme, kan ik je nog wel een paar tips geven.

Ik voeg daar Ad Noiseam aan toe.

Komt aardig wat leuks voorbij. Vroeger kwam dat nog wel is op de radio,
wie herinnert zich x-rated nog?

Back