JV1080 improvisatie in A#. Much to learn

this is the spirit!

9ded0288e863fbe79d863f606cb05c21_XL.jpg

Ik hou niet zo van spirit uit de US. ;)

Digitaal of v/a oid is ook leuk, alles wat herrie maakt is leuk, maar ik ben van mening dat analoog veel prettiger werkt en ik vind het baas klinken! Het snijd lekker door de mix.

Ik hou niet zo van spirit uit de US. ;)

nee, Scottish of Irish is dan een stuk beter ! 8~

Digitaal of v/a oid is ook leuk, alles wat herrie maakt is leuk, maar ik ben van mening dat analoog veel prettiger werkt en ik vind het baas klinken! Het snijd lekker door de mix.

analoog en digitaal lijken soms hier bijna een oorlog te veroorzaken en een afsplitsing te veroorzaken in www.digitalsynthforum.nl en www.analogsynthforum.nl . maar dat is een grap en wat overdreven.

voor mij geldt nog steeds dat er veel meer leven is te vinden in analoge systemen en dat digitaal bij lange na daar nog steeds niet bij in de buurt komt met simulatie van het oneindig complexe en chaotische echte wilde leven.
ik hou van die chaos en hoor graag een gitaarsnaar trillen. elke keer is de klank anders en daar heb ik maar weinig grip op. dat mis ik in digitale klankbronnen. maar sommige dingen klinken beter of net zo goed in het digitale domein en zo is het ook andersom.

voor mij geldt nog steeds dat er veel meer leven is te vinden in analoge systemen en dat digitaal bij lange na daar nog steeds niet bij in de buurt komt met simulatie van het oneindig complexe en chaotische echte wilde leven.
ik hou van die chaos en hoor graag een gitaarsnaar trillen. elke keer is de klank anders en daar heb ik maar weinig grip op. dat mis ik in digitale klankbronnen. maar sommige dingen klinken beter of net zo goed in het digitale domein en zo is het ook andersom.

Hier ben ik het wel mee eens ja. Digitaal heeft zeker zijn plekje in me "studio'tje" maar bass en kicks enzo..... always analog (vanaf nu), wel laag ik ze vaak met dumsamples uit me enorme library, ik blijf samplen :).

Ik ben maar een amateur met een lange weg te gaan, ik heb nog veel te leren. Daarnaast heb ik niet veel hardware nog en dus alleen een pulse en een jomox, die pulse heb ik amper gebruikt omdat ik het aan 't leren ben, die jomox heeft geen uitleg nodig.

Laatst gewijzigd:
leren houd sowieso nooit op denk ik!

mijn laatste woorden hier op aarde zullen zijn: "maar het kan allemaal nog beter!" :geslaagd:

leren houd sowieso nooit op denk ik!

mijn laatste woorden hier op aarde zullen zijn: "maar het kan allemaal nog beter!"

Precies! Ik heb de afgelopen 10 jaar meer geleerd als die 20 ervoor, maar als ik in die 20 ervoor geen metacognitie had ontwikkeld had ik deze 10 jaar ook verzuimd :P.

Haha ik doe maar wat joh, maar ik leer elke dag iets. Meestal is het alleen werkgerelateerd helaas, muziek vs tijd. Als ik een geldboom had was ik wellicht wat verder al :P daarnaast moet ik mezelf dwingen om iets te leren al heb ik er interesse in, dus dat word bikkelen voor mij. +

het begrip metacognitie kende ik niet maar herken wel wat bij mezelf.
selfsupporting en autodidact hebben daar misschien ook raakvlakken mee.

het begrip metacognitie kende ik niet maar herken wel wat bij mezelf.
selfsupporting en autodidact hebben daar misschien ook raakvlakken mee.

Niet misschien hoor ;)

ik had eerst het woord 'misschien' daar helemaal niet geplaatst en toen klonk de zin wat arrogant. vandaar...! :engel:

maar iets (aan) leren ben ik steeds bewuster gaan doen. komt misschien ook omdat ik veel muziekles heb gegeven en mijn eigen leerstof/materiaal /methode probeerde te ontwikkelen.

ik ben verder heel slecht in boeken lezen.....ik moet het vooral hebben van de praktijk. maar daar is ook heel snel wat te leren. daar heb ik ook een aardige theorie (hypothetisch) over bedacht:
stel dat je alleen stilzittend op een stoel een boek lees dan worden er misschien maar weinig hersengedeeltes geactiveerd. en misschien wordt dat wat je leest daardoor ook slecht heroproepbaar. Maar stel dat je heel veel handelingen er om heen doet, zoals bij praktijkervaringen. je beweegt, je voelt, je ruikt, je ziet en ervaart. dan zou het kunnen zijn dat dat wat je dan leert op een veel complexere wijze wordt vastgelegd in je hersenen waardoor het ook gemakkelijker bereikbaar is en ook nog eens via verschillende wegen heroproepbaar.

ik had eerst het woord 'misschien' daar helemaal niet geplaatst en toen klonk de zin wat arrogant. vandaar...! :engel:

Haha nee joh, ik ben geen expert!

Maar ik denk zeker dat ze wat met elkaar te maken hebben :).

ik ben verder heel slecht in boeken lezen.....ik moet het vooral hebben van de praktijk.

Ik ook, maar op internet lezen gaat wel altijd prima. Maar wat ik lees is ook iets anders als wat ik uitvoer, ik ga niet lezen wat me volume knop doet. Daar draai ik wel eerst aan.

Haha nee joh, ik ben geen expert!

Maar ik denk zeker dat ze wat met elkaar te maken hebben :).

Ik ook, maar op internet lezen gaat wel altijd prima. Maar wat ik lees is ook iets anders als wat ik uitvoer, ik ga niet lezen wat me volume knop doet. Daar draai ik wel eerst aan.

Waarin heb je les gegeven?

hoofdinstrument: gitaar,
(enige leerlingen voor basgitaar, gehad ook maar ik ben niet echt een bassist)
compositie, opnametechniek, synthesizers, muziek en computers..eh...en vele muziekstijlen weet ik wel iets over te vertellen...

oh ja....helemaal vergeten: solfège en gehoortraining en muziektheorie

Knap!

Is Solfege hetzelfde als Solfeggio? (dat is vet!)

Solfeggio heeft twee betekenissen: inderdaad solfege en dat is gehoortraining. het kunnen benoemen wat je muzikaal hoort.

en er is ook nog iets spiritueels als betekenis...maar dat is niet wat ik bedoel.

Ah ik bedoelde het spirituele, lovely shit.

Mijn mini studio'tje :D:
8

8

2guh3fa.jpg

Laatst gewijzigd:
Back