JV1080 improvisatie in A#. Much to learn

ik zie toch Amerikaanse spirit in je studiofoto: Jack Daniels!! :-)

Dat Solfeggio ken ik wel min of meer...dat komt op allerlei manieren overal weer opduiken. ook die tibetaanse klankschalen.
ik ben zelf nogal een nuchter persoon en geloof alleen in dingen die ik werkelijk en duidelijk kan ervaren. dus zien, horen, proeven, ruiken en voelen.
mooie woorden en theorieën zeggen me niets..
maar het is wel een leuke gedachte dat je met vibraties goeds zou kunnen doen met ons lichaam en geest.

mijn ervaringen met muziekmaken en dan vooral ook samen met anderen (want dan heb je veel grotere massale geluids klankvormen) en helemaal vooral ook als dat wat je speelt vrijblijvend is..geïmproviseerd en losjes....dat ik daarna me totaal een ander mens voel....verlost van van alles en geest gereinigd.
dat is dus best een diepe en bijzonder ervaring en een bewijs dat muziek zeker iets heel goeds kan doen bij mensen.

Ik ben ook zo, juist daarom is het zo interresant. Je kunt met de juiste frequentie hele opjecten optillen met geluid. Je lichaam is 80% bestaand uit water, kijk nu eens naar het effect van geluid projecteren op water, die vibraties kunnen ongelooflijk mooi zijn check youtube, en dit gebeurd ook in je lichaam. Er is zelf een frequency die water doet koken! Niet enkel theorien maar keiharde natuurwetten die onveranderlijk zijn. Steek er tijd in;) of niet:) solfeggio is bewezen als therapie al duizenden jaren, niets nieuws. Kijk ook eens naar Chi. Je bent 1 bonk energie, niet alleen vlees en bloed!

Ow en dat spirit verhaal was een flauwe grap. Spirit + US is spiritus. Als er slap gelukt wordt kan ik dat ook, doelde op eerdere reactie van de man van de spiritus jpeg... Jack Daniels is trouwens pauper whiskey

Fuck de spellingsvouten, ik zit te kakke op me werk.

hahaha :-)
grappig, spirit + US. dat had ik niet door!
stomme is dat spiritus de alcohol is die ook in drank zit, maar dan toegevoegd een beetje methylalcohol zodat het giftig is en ondrinkbaar en blauwe kleurstof ter waarschuwing. ik zag dronken zwervers het toch wel eens drinken.

ik weet van frequenties (heb het tenslotte ook mogen studeren op muziektechnologie) maar iets optillen of water laten koken wist ik niet. misschien met een extreem hoge amplitude? die patronen in water door trillingen van tonen zien er mooi uit maar de betekenis leggen wij mensen erin...het stelt niet veel voor en die patronen zullen in je lichaam ook niet kunnen ontstaan. we zijn geen ballonnen gevuld met water. dat alles energie is is een aardige gedachte maar het betekent ook minder dan wat wij er van maken denk ik. eh..
ik ben heel sceptisch in gesteld en neem niet zo maar dingen meer aan...maar als je mij echt kan overtuigen met wetenschappelijk verantwoorde websites en links: kom maar op!!!

ps; als ik ga zoeken dan zou ik waarschijnlijk de sceptici omarmen :-)

het stelt niet veel voor en die patronen zullen in je lichaam ook niet kunnen ontstaan

Dat zeg je wel zo makkelijk, maar toch is het vreemd dat die vormen zijn gevonden op verschillende plekken op de aarde, zoals in Zuid-Africa, die kunnen mensen niet maken.

Maar goed, het gaat allemaal heel ver. Nicola Tesla heeft ons ook veel geleerd hier over.

Banturuins3jpg.jpg

Daarnaast zijn er stenen gevonden die exacte noten geven als je er tegen aan slaat, het word steeds onduidelijker allemaal maar ik hou altijd van mensen die nieuwe dingen ontdekken en heb een hoop docu's gezien over onverklaarbare bouwerken. (Circles, Stonehedges, Piramides.. )

Ik wijk een beetje af, ik ga weer achter me 19inchjes zitte.. klaar met werk.

ik hou op zich ook wel van onverklaarbare bijzonderheden maar hou nog meer van de verklaringen! :-)

maar ik denk dat de mens steeds in dezelfde val trapt: alles wat we nu weten en begrijpen kan ons ook niet meer zo verbazen. maar juist alles wat een raadsel lijkt, vestigen we alle aandacht op en denken: hoe kan dat! wonderen bestaan! ENZ...

ooit wist de mens niet waar vuur, regen, onweer, de zon en alles vandaan kwam. maar het was er wel degelijk en geen droom dus moest er iets achter zitten. want dat is de denkende mens: zich altijd afvragen en onderzoeken, maar omdat de kennis nog zo nihil was verklaarden ze het dmv ontastbare abstracte oplossingen zoals goden. maar toen de wetenschap ineens alles wist te verklaren waren die goden niet meer nodig...

maar bedoel je dit bijvoorbeeld? ik vind dat geen mysterie....je ziet gewoon buiken en knopen ofzoiets..en die patronen ontstaan dmv de hele setting van het oppervlakte, resonatie van het oppervlakte. dat zijn geen spirituele figuren of iets dergelijks en of het nu zand of water is, de werking is hetzelfde:

https://www.youtube.com/watch?v=wvJAgrUBF4w

hier op een ronde plaat kan je zien dat al die patronen verdwijnen. je ziet echt letterlijk de buiken steeds dichter op elkaar komen als de toon hoger wordt. dat is heel normaal. niks bijzonders . enige is wel dat dingen mee kunnen resoneren, maar hoeft niet altijd. voor resonantie moet iets wel vrij kunnen bewegen...en ik vraag me af in hoe verre dat allemaal nu zoveel doet bij een lichaam. wel interessant maar is er wetenschappelijk bewijs van?

https://www.youtube.com/watch?v=CGiiSlMFFlI

wat ik bijzonder vind is dat de wereld zo als wij hem ervaren niet bestaat maar een interpretatie is van onze hersenen.

zo bestaat muziek en geluid helemaal niet. er bestaat geen muziek in de lucht. het zijn ook niet echt trillingen maar drukveschillen in de lucht die zich als golven voortbewegen. ofzoiets..en die hersenen maken geluid van.

zo ook de ogen. kleur bestaat niet en perspctief ook niet.

Ik weet wel dat we als mens nooit alles zullen weten! We weten zo ontzettend weinig!

Check it out:

https://www.youtube.com/watch?v=4kwSO0NmtoM

(positieve woorden, mooie vormen, negatief = lelijk. )

Daarom praten mensen over negatieve en positieve energie, je bent, gebruikt en projecteert energie..

Daarnaast is het bewezen dat sommige frequencies (432hz) je dna herstellen, het is ergens zelfs logisch maar ik heb geen tijd om dat uit te leggen, educate yourself.

Luister eens een 15min lang naar 527hz of 432hz, je gaat je prettig voelen. (wel, niet iedereen... de meeste)

Ik weet niet of dit het juiste forum is om hier over te spreken, maar ik heb even geen tijd/zin om alle linkjes te zoeken enzo, ik heb dat youtube filmpje zelf nooit echt bekeken en bedoel een ander, maar je zoekt maar even mocht je het interessant vinden.

Geluid is zo raar haha

ik kan niet met je meegaan en heb nu ook niet het gevoel dat ik nog iets zou moeten leren. ik geloof niet in dit soort vaagheden. sorrie! :-)

het begint al in dat filmpje met : 'a frequency is pumped in a water drop'
pumped?? ik neem aan dat ie gewoon een waterdruppel in trilling brengt d.m.v. trillende plaat. en dat moet je niet een frequentie noemen. frequenties bestaan niet. het is niks. het is gewoon het aantal periodes in een seconde. een meetgegeven.

en daarna een sterk verhaal over dat als de frequentie stijgt de patronen ook complexer en complexer worden..dat is natuurkundig gezien ook logisch maar je kan er niet zo'n mooi verhaal aan vast plakken als hij doet. ik vind ...eh..ik weet dat dit allemaal nogal onzin is...kan er echt niks mee. haha!

we leven nu juist al in een illusie. kleur, vorm, pijn, gevoelens. en ook helemaal geluid. het bestaat allemaal niet en heel knap dat we het toch zo sterk ervaren in ons hoofd. ik hou liever mijn beide benen op de grond en geniet van die illusie van het leven. de zintuigen laten werken. maar niet te veel achter alles zoeken wat er toch waarschijnlijk niet is.
DNA met geluid herstellen zou een wonder zijn. wetenschappelijk neem ik aan nooit bewezen. toch?
wat ik doe is het bos in.wekelijks en die hele mensenwereld even vergeten.....dan kom je innerlijk weer tot je zelf en in mijn geval bleek dat toch te zijn: niet mens maar gewoon er zijn.
wij mensen doen net alsof we eerst het hele leven moeten begrijpen voordat we echt kunnen leven. maar het is juist andersom. en dan gaan we proberen te leven op de maan en mars terwijl we hier een planeet hebben nog mooier dan het paradijs en zijn we die nu juist naar de klote aan het helpen...tja.....ik ga mijn bos maar weer in!

oh jee..nee ..ik heb het filmpje nog verder gezien maar dit is echt niks voor mij...! :-) maar het is goed dat
dit soort dingen wel worden onderzocht..als het maar serieus blijft. wetenschappelijk. iets wat niet te bewijzen is in principe waardeloos. maar als je er in 'gelooft' en het doet je goed moet je het vooral doen. toch?!

Ad Visser maakt muziekplaten met dit principe van geluid en ons lichaam.

het heeft wel wat!

als basis idee voor een nummer kan dit wel wat zijn. ik bedoel dat begin thema met die klank. een aardige kiem voor iets moois.
maar niet om 5 minuten te herhalen, moet dan op een of andere manier in een stuk verwerkt worden ! :-)

Haha, ik ben maar wat aant spelen joh, heb dit in 2 uurtjes gemaakt en ben meer even aan het wennen aan de parameters en mogelijkheden.

Word weer lekker vlammen dit weekend, ik moet nog steeds eens proberen om echt een nummer af te maken, de meeste dingen die ik heb gemaakt zijn in 1 of twee avondjes gemaakt en dan wil ik weer wat nieuws proberen.

Ik heb echt al die jaren alleen gesampled, eerst op de pc, toen een mpc2500, nu de 4000. Ik ben echt een zware beginnen op synth gebied zoals je hoort.

Ik vind het wel echt het toppunt van geluiden maken, heerlijk zeg die klanken die er soms spontaan uitspatten.

ik had wel door dat je niet uren gewerkt heb aan dit muziekje, dat kan je ook wel horen...ik bedoelde meer: er zit best een bruikbaar thema in met ook die aparte synthklank erbij. goed begin materiaal voor een langer stuk. ik zou het niet weggooien!

Haha, op die fiets. Het is een heel simpel loopje in B flat

Ik heb em opgeslagen als sequence:) ben alleen bang dat ik hem nooit meer gebruiken zal haha.

vanavond een nieuw thema'tje prutsen, even oefenen met analoog icm vinyl :)

Heel irritant hoor deze 11 minuten, maar heb me eerste filter en moest em testen!

Heel kort loopje met wat noten op de pulse, echt irritant dus, maar hoor dat smerige ding kraken!

https://soundcloud.com/cases-1/11m-nasty-filter-test-loop
https://soundcloud.com/cases-1/11m-nasty-filter-test-loop

hier zou ik wel een CD vol van willen hebben. vakkundige virtuoze irritante! :-)

maar wat heb je dan voor filter aangeschaft?

hier zou ik wel een CD vol van willen hebben. vakkundige virtuoze irritante! :-)

maar wat heb je dan voor filter aangeschaft?

Haha, dan wor je GEK!

Naja, vakkundig zou ik dit niet noemen hoor! Doe eens raden welke het is? ;)

het was sinistisch bedoelt !

ik heb nog nooit een Electrix Pro Filter Factory in mijn handen gehad ..maar is het die soms?
verder zou ik het echt niet weten. ik hoor freq. filters maar ook bijna digitale low bit distortion ofzoiets..

Back