Dilemma, sh-101 of poly/mono evolver

anoniempje

hobby knooier
De evolver heeft mij altijd wel aangetrokken, eigenlijk iets wat ik echt nog niet heb vanwege zijn hybride karakter. Ik heb hier een 101 staan waar ik echt geen flikker mee doe omdat in mijn manier van werken hij niet past. Ik automate graag filters, adsr en pwm over midi om het levendig te laten klinken en dat gaat de 101 nooit voor mij doen, om dat heel tijd met te hand te gaan doen is een mooi streven maar de praktijk leert dat ik dat toch niet doe. Gevolg, hij staat al 7 jaar niks te doen in mijn hobby tracks. Toch kan ik er zeer moeilijk afstand van doen, ik weet hoe lekker hij klinkt en hem meenemen met een mpc en rozzbox de huiskamer in en in sync mee laten lopen op een mpc en wat te jammen is erg lekker maar is hij het dat wel waard?

Ik heb een alpha juno 2 met pg300 verkocht en heb er nog steeds spijt van, ook dat ding gebruikte ik niet meer (eerder wel) in tracks maar als ik geen inspiratie had en gewoon wat ging kutten op synths kwam ik vaak bij de juno uit, gooide er een mfc42 filter met distortion overheen en dat klonk zo lekker.

Oke nu dus, de 101 ze gaan tegenwoordig voor asociale prijzen. Mooi middel om een poly evolver of mono evolver te bekostigen toch? En de evolver welke dan ook ga ik zeker meer gebruiken als de 101. Aan de andere kant, de 101 is best uniek, klinken lekker, en wie weet hoe ik er met een paar jaar tegen over sta , net als met de Juno, daarnaast ben ik best wel een hobby verzamelaar en heeft de 101 best wel waarde voor mij.

Evolver of 101?

Laatst gewijzigd:
Als je ook maar enigszins de middelen hebt om de evolver te kopen zonder de 101 te verkopen zou ik hem houden.

ja die middelen worden tegenwoordig opgeslokt door een gezin, huis en auto. de tijden dat ik me hele maandloon in me hobby stak en lekker kosteloos vrijgezel bij pa woonde zonder rijbewijs zijn voorbij.

Eigenlijk geef ik zelf me antwoord al, eruit die 101 en een evolver ervoor nemen. Maar stel dat die 101 nog een paar keer over de kop gaat, dan krijg ik wel spijt. Ik zie hier zo nu en dan mooie berichten (waar ik een grote glimlach op me gezicht van krijg) van stiekeme forumleden die de synth neerzetten dat heeft de vrouw toch niet door, dat klopt dat lukte mij ook altijd :D maar tegenwoordig mijn dochter van 2 ziet het meteen, die heeft me laatst verlult met de iPad air 1 die in zijn beschermingshoes is verwisseld voor een iPad air 2.

Haha hoor ik hier een verhaal van me opduiken...
Probeer een bass station 2 of moog sub?
Bs2 Klinkt behoorlijk 101 en boel meer mogelijkheden. Zie je te koop voor 325 euro.
Ziet en voelt licht aan dus je kan makkelijk doen alsof ie super cheap was ;)
En je hoeft de 101 er nog niet voor weg te doen wegens de redelijke prijs.
Ik heb hier toch niet net je juno en pg gescoord en gedaan alsof t mijn oude midi keyboard is zeker :)
Btw ik heb geen kids en er komen er ook geen, dus laat mijn way of life je niet eindeloos inspireren.

De prijzen van sommige analogs staat momenteel vrij hoog (een tijdje geleden waren ze niks meer waard). Puur economisch gezien zou ik dus zeggen: verkopen die handel tenzij je er emotioneel aan gehecht ben (niet dus, heb ik begrepen).

De Bass Station II is inderdaad een goed alternatief voor de SH101 dat aardig in de buurt komt. Er is ook een Youtube filmpje over een gast die beide vergelijkt.

Waarschijnlijk kan kan je voor de prijs dat je momenteel voor een SH101 vangt zowel een Bass Statio II als een Evolver kopen (geen poly natuurlijk, maar ik vind persoonlijk de Evolver niet echt een poly synth).

En nu dat alle merken terug analoge synths uitbrengen zullen de oude wel terug in prijs zakkenen kan je binnenkort je Alpha en 101 terug kopen voor wen appel en een ei (als je ze tegen dan nog wel wil). :D

Moeilijk... De 101 die niks staat te doen is natuurlijk zonde en deze bakken hebben ook regelmatig onderhoud nodig. Wat dat betreft zou ik zeggen eruit met de 101.
Als je veel wil automaten, dan is een vst toch handiger. Diva met cascade filter klinkt als 2 druppels water als het analoge gedeelte van een evolver/mopho. Zelfs dsi/uhe konden het verschil niet horen. Het verschil met een 101 vst en de echte 101 is nog steeds wel aardig groot imho.

Een alternatief voor de 101 zoek ik niet eigenlijk, gebruik hem toch niet. Zie de evolver ook niet als alternatief meer als een aanvulling van wat ik nog niet heb.

Ik denk dat steve303 wel gelijk heeft, wat je niet gebruikt weg ermee en spul voor terug halen. Maar met die filosofie moet ik nog veel meer hebbedingetjes weg doen waar ik moeilijk afstand van kan nemen.

Als ik het zo lees wil je 'm eigenlijk niet wegdoen maar zoek je een manier om iets anders te kunnen kopen zonder dat het de financiën van het gezin raakt. Kan je niet ff sparen tot mei en dan van je vakantiegeld wat leuks kopen?

De 101 is en blijft een vette synth en erg all round ondanks het missen van midi. Die zal niet erg goedkoop gaan worden lijkt me en dus later lastig terug te kopen.

Ik verkoop bijna niks wat ik niet gebruik, tenzij ik het dubbel heb of iets soortgelijks. Ook hier weinig tijd om alles te gebruiken vanwege drukte met werk, vrouw en kinderen. Ik weet dat ik er spijt van krijg

Daarnaast komt er zo ongelooflijk veel nieuw analoog uit dat je 101 binnenkort niks meer waard is :D

Ik zou het over een andere boeg gooien en eens kijken of je de 101 niet vanders kan inzetten als dat je nu doet. Maar bijvoorbeeld in track mod opnemen en een lick opnemen en die gebruiken. Dan kan je filter met de hand tweaken en dat stukje her gebruiken. Sh101 klinkt toch wel als geen ander bright dik..

Leuk ding, die SH-101, vooral vanwege zijn beperkingen, maar we moeten ook niet overdrijven. Ik had er een met greep en mods. Bij mij moest hij plaatsmaken voor een Prophet '08 en daar heb ik geen spijt van. Je kunt een vette synth minder vet maken, maar andersom niet.

Lastig, ik ga het maar gewoon doen. Binnenkort dat ding maar eens helemaal nakijken en dan mag hij weg. Denk dat ik meer gebruik zal maken van een evolver. En ja kwa financiën zal ik toch keuzes moeten maken. Vakantiegeld gaat rechtstreeks naar de spaar rekening.

Ik zal eerlijker tegen je vrouw zijn en je behoeftes uiten ipv achter haar rug om zaken doen....

Het is en blijft uiteindelijk toch een muziekinstrument. En die zijn gemaakt om te bespelen, niet alleen om naar te kijken. Als je er in al die jaren nauwelijks iets mee hebt gedaan; wegdoen en iets kopen wat je inspireert om muziek mee te maken. Het kan altijd zijn dat je later spijt krijgt, maar dan moet je deze thread gewoon nog eens teruglezen waarom je 'm weg hebt gedaan.

Back