Dilemma, sh-101 of poly/mono evolver

Accenten op de 101? Rests en slides, ja, maar accents? Hoe dan?
Ja precies.... hier waren er al 2 die riepen dat een 101 accenten heeft. hooguit via een of andere mod.

Waarschijnlijk ergens bij mijn tandartsbezoek vandaag de kluts wat kwijtgeraakt, alhoewel, weet wel weer waar ik dat accentgevoel vandaan heb. Als je de sustain helemaal openzet, decay uit en geen porta(om het gevoel wat te versterken) en zo met rests de noten afkapt, kan je met hold de envelope-start uitstellen en zo dus als je de hold uitzet een soort accent programmeren. Hopelijk is deze tekst te volgen, m'n halve hoofd is nog verdoofd, ben sowieso niet zo van de tandarts.

Mek vind ik overigens nog steeds een brol van een synth :)

sustain vol decay uit en dan hold vasthouden tot de stap waar je de envelope wil laten starten als een soort accent. Volgens mij kon je hold over rest heen proggen of is ook dat weer een geromantiseerd beeld van de 101?

Oh ja, porta kon je voor de slides uitzetten zodat de noten zonder envelope wat meer als afzonderlijke steps klonken, dat was de porta truc.

Leuke truuk. werkt alleen als je vca op gate hebt en envelope op lfo. decay vol open en release op half. filter beetje dicht.

Moet echt m'n 101 weer eens uit de berging trekken, het was m'n eerste liefde en met wat creatief denken kon je er echt een hoop mee. Die sequencer vond ik altijd echt te gek!

Ga dit weekend wel even aan de slag om weer eens wat oude trucs terug te ontdekken :)

Sequencer is idd te gek. vooral als je hem onregelmatig laat triggeren. geldt overigens ook voor de jx-3p (polyfone sequencer!) en juno-60 (alleen arp)

maak er eens een filmpje van, ben benieuwd. of minstens een deuntje :)
Dan heeft deze lange ontspoorde draad nog meerwaarde

vid is aant uploaden, gewoon wat snel in elkaar geflanst.

Hoop dat het een beetje te horen is met mijn mobieltje opgenomen.
Laatste stukje is gewoon wat geklooi.

En niet op de stof letten :P

Back