Dilemma, sh-101 of poly/mono evolver

jeuz is mijn internet aan het overlijden van SC f5-en of knippert je video als een malle?
Het is niet echt super goed te horen met die oceaan aan reverb :D
Maar bedankt voor de snelle vid!
Haha... :D zal een keer wat meer tijd nemen om een betere kwaliteit te maken. Heb op dit moment ook mijn pc niet hier waar ik altijd geluid mee opneem.

Als ik hem zo hoor idd erg veel reverb. Het gaat om het idee.

Ook op mijn laptop is ie steady. Wel zuur voor je

:)

Zit nu aan de 109 tracks het is echt een groot SY99 feest oh nee dat is die andere thread :) AFX!!!!!!!

ik zit op 112 en nog een stuk of 5 andere twijfelgevallen die op wat andere accounts zijn gezet en vaak ook weer zijn verwijderd. Alleen op 3002 staat nog een track, zogenaamd Analogue bubblebath 8.1 ;) Dit is iig een remix of andere versie van 1 van de track die op de standaard account heeft gepost.
https://soundcloud.com/causticwindow
https://soundcloud.com/user48736353002
https://soundcloud.com/user4873635301

Fuk wat een week, echt te bizarrrrr

ps: 112 is trouwens incl girl/boy dark edition en een track die nu is verwijder want vanmiddag waren het er 110 en nu 109. En wellicht een dubbele track die onder 2 verschillende namen is gepost :D

Aan de topicstarter, wat voor muziek wil je maken? De 101 is, ook door de sequencer die je zeker een specifieke hoek in stuurt, verantwoordelijk voor een redelijk specifiek genre. Robert Hood en Mills uit de beginjaren etc bv. Vraag je af wat je wilt maken inderdaad, en laat je flow soms bepalen door de limitaties van je gear, in plaats van van gear te veranderen richting je eigen workflow. Het zijn muziekinstrumenten en het karakter(debiel of niet) is nu juist wat ze sterk maakt.

Na het lezen van het laatste deel van de draad gaat ie zijn 101 gewoon houden.

Zon tpoc geeft toch altijd inspiratie om hem weer eens af te stoffen en uit te melken

Haha ja die hele klote draad ik begon sterk te twijfelen. Ook de suggestie die werd gegeven dat ik hem mooi aan een modular kan hangen want daar wil ik ook eens mee beginnen. Is mooi te verantwoorden bij de vrouw, elke maand 1 module kost niet zo veel he!

Ik probeer dikke industrial hardcore te maken en maak erg veel gebruik van distortion en filters. in dat opzicht voegt de 101 weinig toe. Vage duistere bassige strings die lekker diep klinken haal ik al uit de ion en die doet dat eigenlijk een stuk beter als de juno destijds en de 101. synths die ik elke track gebruik zijn de virus en de ion, puur omdat alles aan alles te moduleren valt en die beide erg goed zijn in lekkere vage sounds ala outside agency. De 101 kan wat dat betreft gewoon niet meekomen zonder de audio flink te bewerken. Heb daarnaast nog een rozzbox die best wel uniek is en een jp8000 die ik ook wel elke track gebruik maar dan meer omdat alle outputs van de virus en ion al in gebruik zijn. De jp8000 is dan meer als opvulling. Verder nog een micro modulair welke ik als insert effect gebruik en een ms20 controller met software welke ik in industrial vrijwel niet gebruik.

Daarom dacht ik zo'n mono of poly evolver keys met 3 adsr's 4 lfo's en weer een hele andere user interface dan de virus en ion inspireert weer lekker om andere vage sounds te maken.

De 101 voldoet daar gewoon niet in, probeer ook wel andere dingetjes te maken waar de 101 wel in zou passen, maar daar gebruik ik alleen maar software voor omdat ik geen zin heb om daar voor alle patchbays om te pluggen. Dat is meer als tussendoortje als ik even geen inspiratie heb en niet de studio kan ompluggen voor ik de industrial track af heb.

Ik vind dat je de 101 onderschat. Alleen met resonantie op vol en vco op nul krijg je genoeg vage sounds, wat ruis erbij en lfo in hoorbare gebied icm sequencer. Maar dat is niet je werkwijze. De sequencer gebruik je ws nieteens. Althans niet zoals hij bedoeld is.

Nee de sequenser van de 101 gebruik ik ook niet, de 909 gebruik ik ook alleen op midi voor de drums. Vindt het leuk om met de sequencer te knooien hoor, heb wel eens alleen gepield met een mpc, 909, 101 en de rozzbox en dan live (in me hokkie :D ) een beetje knooien en dat werkt heel mooi om even niet in tracks te denken als ik geen inspiratie heb maar het is niet mijn werkwijze als ik een track probeer te maken.

Zal proberen een track te uploaden waar ik vanavond mee begonnen ben, is wel heel erg kaal en leeg nog maar geeft een beetje idee van wat ik moet hebben.

Back