Mono/Poly tips

Origineel geplaatst door sander
In unison mode worden alles voices voor 1 klank gebruikt. In Poly mode wordt bij elke toets die je indrukt een andere voice gebruikt (in totaal 4). Als je in poly mode de arpeggiator gebruikt, doorloopt deze constant de voices van 1 t/m 4.
Als je die allemaal op een andere stand heb staan dan krijg je dus hele gave effecten. Als je dan overschakelt naar unison terwijl de arpegiator actief en vervolgens weer terug gaat naar poly hoor je inderdaad wat anders (als ik me goed herinner), maar als je de switch nog een paar keer heen en weer doet hoor je toch weer hetzelfde of niet? Ik weet het zo uit m'n hoofd niet. Mot ik vanavond effe kijken.

ja, ik krijg uiteindelijk wel weer het sequencje... maar das best een gedoe... en om alles te kunnen sequencen moet ik precies weten wat er gebeurd...

want wordt de toonhoogte dus alleen bepaald door de CV input? want als ik de arp op 1 octave of 2 octave zet geeft volgens mij wel verschil... maar goed, gewoon een half uur live tweaken en daar dan een nummertje maken ofzo... das wel gaaf...:D

ok,

misschien wel leuk... ter illustratie...
13 minuten knoppen gefreak...
klik

in het begin dus in unison mode... tjek de Mills en UR sounds...
dan gooi ik nog ff wat van de effecten erover... en na 2 minuten ongeveer gooi ik hem in poly mode...
en bij 7 minuten krijgt ie waarschijnlijk een gate signaal niet binnen, en krijg je dus een heel ander patroontje...
dan zoek ik een paar keer door op een toets te drukken tot ik weer iets cools heb...

maar het ligt dus aan de toets die ik indruk, de plek van de Osc en de plek binnen de sequence waarvan ie dus ook cv binnenkrijgt, waarschijnlijk krijg je dan een soort optelling van voltage/toonhoogte? want het zijn sowieso meer dan 4 variaties...

de scheten en kraken tussendoor komen door mijn minidisk die het niet zo heel goed trekt...;)

leuk stuntje : je audio uit van eender welk apparaat (drumcomputer ofzo) in je arpeggio trigger-in stoppen. bij lekkere harde basdrums triggert ie dan :z simpel maar fijn!

Ja, maar dat werkt met elke synth die een arpeggiator trigger input heeft. Als je maar een goed signaal hebt. Zover ik mij kan herinneren deed mijn M/P arp het nooit goed met een Roland drumcomputer trigger.

Back