flip flop : welke keuze?

Da's er nou echt eentje voor op de doe het zelf club. Beetje veroboard, een hef 4013, een lm358, 2 condensators en een stuk of acht weerstanden. En dan heb je er gelijk 2 want allebei die chips zijn dual exemplaren.

BA7E60F2-65B5-4438-9184-EB84003B6C8E-4429-000005AD43A78964_zps7e98ae43.jpg

Transistor en een ledje erbij zodat je ziet wat ie doet. Natuurlijk kun je de not Q ook nog naar buiten sturen, een goed excuus voor nog een extrat ledje!

Laatst gewijzigd:
wat is een flipflop eigenlijk?
kun je daar mee bv een gate signaal om en om uit de andere output laten komen?

ik bedoel 1x gate in 2x gate out

Waarbij de gate om en om gaat?

wat is een flipflop eigenlijk?
kun je daar mee bv een gate signaal om en om uit de andere output laten komen?

ik bedoel 1x gate in 2x gate out

Waarbij de gate om en om gaat?

De sequencers in de E-mu Command Station hebben ook een Flip-Flop. Daarover staat in de manual: The output of this processor alternates between a digital '1' and digital '0' each time the input goes positive from zero or a negative value. With an LFO input, the output will be a square wave of half the input frequency.

;)

als je meer een pcb wilt kan je ook een fonitronik sequencial switch maken.
synthcube heeft er een full kit van / of alleen pcb en panel.

Jarna had volgens mij ook pcb's voor een flipflop

Een flipflop is een twee deler, dat is niet wat je wilt. (je krijgt dan een half tempo)

als je gate 1,2,3,4 naar uitgang 1 wilt en dan gate 5,6,7,8 naar uitgang 2 wilt. heb je 3 flipflops nodig (of één 8 deler) zo dat je de clock door 3 deelt, De Q en niet Q gebruik je dan om met twee "and gates"de clock te verdelen.

Het zou logisch zijn als dit met de brains en pressure points zelf kan. Maar daar heb ik geen verstand van.

Twee sequencers, een flipflop om de klok te verdelen, gate outputs ORren, cv's met een mixer combineren. Moet je alleen nog iets vinden om die cv'som te schakelen, daar had ik eerder niet aan gedacht.

volgens mij wil je juist een switch om :

2 sequences spelen af.
de cv outputs van deze 2 sequences gaan door een switch
de laatste stap van de sequence schakelt de switch om.
resultaat: langere sequences.

Ik gebruik dit om 16 en 32 stappen sequences te maken, met PP en een sympleSEQ

Multiplexer, cd4051 of cd4052 pf cd4053. En dan weerstanden en zo er tegenaan plakken.

Maar goed vriend Earlabs had t over een specifieke patch en wij weten nog niet hoe die er uit ziet he.

Back