Interface als geluidskaart gebruiken

Steelpan

Stamgast
Is het mogelijk dat mijn audiointerface (Steinberg UR22) fungeert als geluidskaart wanneer ik bijvoorbeeld een filmpje op youtube bekijk/beluister?

Waarom niet?
Vraag ik me ook af:P Heb de boel voor zover ik weet correct aangesloten maar geluid komt er niet uit als ik een filmpje op youtube afspeel.
Op dit moment loopt er een usb kabel van de laptop naar de interface en vanaf de interface lopen twee kabels naar de monitoren maar er komt geen geluid uit.
Ik heb de bijgeleverde Cubase AI gedownload en geïnstalleerd en ook ASIO staat in de installatie folder van Cubase.
Maar ook als ik een standaard project laadt in de DAW wat volgens mij geluid moet produceren hoor ik niets (er staat wel een drum patroon en ergens een bas amplifier in beeld dus neem aan dat dit geluid moet opleveren als ik op play druk).
Ben absolute noob op DAW/recording gebied.

Heb je in de settings van cubase al je geluidkaart geselecteerd. En zelfde geld voor in windows. Configuratiescherm -> geluid. Daar ook even je geluidskaart selecteren. Tenminste als je met windows werkt?

Even wat suggesties:
- Heb je het MIX-knopje opengedraaid?
- Heb je de juiste driver geselecteerd binnen Cubase? (Device Setup -> VST Audio System, o.i.d.)
- Als je via je interface YouTube-filmpjes en zo wil bekijken moet je even naar de audio-instellingen van je besturingssysteem gaan.

In Cubase zie ik nu staan missing ports: 2x mic en 2x speaker.
Ik werk inderdaad met windows. In configuratiescherm issie wel herkend als UR22 maar er staat dat er geen stuurprogramma's beschikbaar zijn.
Of letterlijk: Status: Stuurprogramma is niet beschikbaar.

Wat arpatle zei. Even kijken of de drivers zijn geïnstalleerd. Als er in de lijst een geel bordje bij je interface staat dan opnieuw installeren.

Even wat suggesties:
- Heb je het MIX-knopje opengedraaid?
- Heb je de juiste driver geselecteerd binnen Cubase? (Device Setup -> VST Audio System, o.i.d.)
- Als je via je interface YouTube-filmpjes en zo wil bekijken moet je even naar de audio-instellingen van je besturingssysteem gaan.

-Dacht ff dat je het bij punt 1 wel eens goed kon hebben maar knop staat op half.
-Bij Device Setup-> VST Audio System staat Generic Low Latency ASIO Driver geselecteerd.
-Ik kom tot configuratiescherm-> hardware en geluiden en onder het kopje geluid: audio apparaten beheren maar ook hier vind ik niks.

Hoe heet de driver die je nu geselecteerd hebt? Moet iets in de trant zijn van "ASIO UR22" of zo. Heb je de drivers van je interface geïnstalleerd?

In cubase Generic Low Latency ASIO Driver

Wat arpatle zei. Even kijken of de drivers zijn geïnstalleerd. Als er in de lijst een geel bordje bij je interface staat dan opnieuw installeren.
Er staat inderdaad een geel bordje bij.

Kan de poort ook nog iets uitmaken? Er zit namelijk 1 usb poort op de zijkant met een grijs "blokje" aan de binnenkant en achter in de laptop zitten twee poorten een met een grijs en een met een blauw "blokje" momenteel zit de interface in de poort met het grijze "blokje". Ik weet niet of deze kleuren iets betekenen.

Dan is de driver niet of niet goed geïnstalleerd. Even opnieuw installeren. Download trouwens van de site de nieuwste versie.

Het werkt:P thanks man. Heb driver van de site gedownload en geinstalleerd.

Back