(DAW) Audio pulse to midi clock

Omdat dit toch nog niet is aangehaald :
Sommige DAW's kunnen ook lopen op een externe clock (o.a. Logic dacht ik al dit te kunnen, heb het zelf nooit uitgetest). Als dit werkt ben je zws verlost van die slechte PC-timings. Het lijkt me ook een veel eenvoudiger oplossing te zijn (en zws ook goedkoper).

Logic is de 1 van de enige die dit net niet kan ...
met reden: het kan gewoon niet goed werken.
online zal je overal lezen dat het aan te raden is de DAW als master in te stellen

Logic is de 1 van de enige die dit net niet kan ...
met reden: het kan gewoon niet goed werken.
online zal je overal lezen dat het aan te raden is de DAW als master in te stellen
Nou ja dacht dat LA het wel kon, maar wie gebruikt die nog (behalve ikzelf :D).
Ik vraag me af of men toch niet via DirectX o.i.d. die MS timings kan passeren en alzo een veel nauwkeurigere kan uitsturen (meer lijkt me niet nodig ... hoewel... hmm...).

Vorige week de Usamo ontdekt via de Interface Magzine site,,en 'tis hier ook al aan bod gekomen,,
En dus ja,, Ik heb mij er dan ook maar één besteld,,

Ik heb de VST van't weekend geprobeerd, het trigger signaal gemeten, en het is idd perfect,, of anders ligt aan de capture audiocard, wat hier ook het geval was,,
Nu nog effe afwachten hoe de usamo converter gaat werken met echte midi data over de cable

Je kan trouwens gemakkelijk de jitter zien met de Vengeance Scope (normaal gezien, eind deze maand gratis bij de CM magazine,) als je die op het juiste tempo en op 1/16 insteld

Vorige week de Usamo ontdekt via de Interface Magzine site,,en 'tis hier ook al aan bod gekomen,,
En dus ja,, Ik heb mij er dan ook maar één besteld,,

Ik heb de VST van't weekend geprobeerd, het trigger signaal gemeten, en het is idd perfect,, of anders ligt aan de capture audiocard, wat hier ook het geval was,,
Nu nog effe afwachten hoe de usamo converter gaat werken met echte midi data over de cable

Je kan trouwens gemakkelijk de jitter zien met de Vengeance Scope (normaal gezien, eind deze maand gratis bij de CM magazine,) als je die op het juiste tempo en op 1/16 insteld

Cool, ik ben erg geinteresseerd in je eerste ervaringen!

OWWWW BOY !! Nu is't enkel nog sparen voor een atoom word klok !! :D:D:D
Dus ja, Bestel je er maar ééne Acidfever !! :P:P 't is echt een perfecte Midi Clock !!

Als ik er tegelijk de midi data van een midi track laat door gaan, tja, dan heb ik wel 'jitter' Maar dat is nu eenmaal normaal,, omdat midi serieel is,,
Dus idd, één midi output poort is te weinig. De clock alleen heeft al een full cable nodig,,

Ik heb nu een tiental minuten de Usamo enkel als midi clock, en de Midex8 Out voor al de midi noten , Een Midiman 2x2 Merger en A880 er tussen,, . en amai
Ik heb 'NIKS' midi jitter op de TR8 BD die in sync meeloopt.
Na enkele minuten heb ik wel enkele samples tekort om perfect in 't grid te vallen zoals je bv hebt als je het project export (rendert) ipv live record..
Vandaar de 'nood' aan een Atoom Wordclock.. zogezegd,,

Onder Cubase 5 heb ik wel een crash als ik de usamo plugin de 2de keer open.
Met Cubase 6.5 heb ik dat ook,, die springt er zelfs ineens uit,, Dus da's nog wel een fatale BUG :(:(

De test mode van de Usamo Vst heb ik nog niet kunnen gebruiken, Ook nog geen sysex geprobeerd

Ik heb wel De Adjust level op 0.800 gezet. De potmeter staat in't midden, zoals geleverd.

En ja, ik gebruikte een Profire 2626,, En ik heb de Output 3 vd profire gebruikt, niet de ADA8000 z'n output.

Dus tja,, Ik heb me niet voor niks al gans de week opgedraait gevoelt,,, Een perfecte midi sync in nu een feit !! Olé !! :verkoght: :verkoght:
Mss wel jammer dat de euro nu zo fel gezakt is, want het is toch 166 euro,, voor ééne.. :dj:

als ik gewoon syncunitdc gebruik en mijn n0nx0x laat dinsync omzetten naar midi heb ik ook "perfecte" clock.
en zo kan ik nog wel enkele andere "setups" bedenken.

ik vind dat hele "via audio" werken gewoon enorm omslachtig

*steekt atari aan

Ik heb alleen niets wat dinsync ontvangt en om kan zetten naar midi.
De elektrons kunnen wel dinsync uitsturen maar daar heb ik volgens mij weinig aan.

ik vind dat hele "via audio" werken gewoon enorm omslachtig
*steekt atari aan

Seg Rvooh, .. pffff,
Mijne Atari staat nu voor de tweede maand volledig stil, Vooral omdat ik nu de A880 geprogrameerd heb als event filter voor de TR-8 en MC-909

Met die Usamo ben ik eindlk niet meer 100% afhankelijk van mijn Amiga MED-SS Setup.
Een betere Sync heb ik nog nooit gehad uit m'n Macbook XP

Die innerlock,, tja, veeeel te duur, en ik snap gans die hunne site niet, Dat lijkt eerder op een wiet of joint homepage,,

Dus ja,, Ik ben der mee content, en ga er verder op bouwen, :) :)

En tja, gewoon een VST,, Audio Out naar die Usamo en midi naar de Merger of A880,, en een power adapter kopen,, toch simpel,,??

enja,,okey okeyy,, :D rv0 Sync Unit DC: generate DIN sync with your soundcard
https://www.youtube.com/watch?v=UtPAFg4c4LM

moet je toch eens de demo van Renoise proberen
Ja, nee, Ik heb de full,, en dat was ook hopeloos,.. Ik zie dat al direct met de Pioneer EFX 500,,
Ik heb renoise is enkele keren getest,, Da's zeker de beste tracker, maar tja, geen MED-SS op amiga,, met m'n synthctrl plugin,

Volgens mij is't een probleem met de USB,, niet met de DAW zelve,,of tot op het niveau van (atoom) wordclock

@Binaural.. Volgens mij zit er niks latency of zeker, niks jitter op de A880. dat zegt ook de test bij innerlock.

Ja, nee, Ik heb de full,, en dat was ook hopeloos,.. Ik zie dat al direct met de Pioneer EFX 500,,

er kunnen duizend en 1 redenen zijn hiervoor, maar hier loopt renoise op mac echt wel beduidend strak (lees: ik hoor niet echt een verschil tussen renoise en hardware clock)
nu, dit gezegd zijnde, wou gewoon eens zeggen dat er altijd alternatieven zijn (zeker als je het toch maar voor midi clock gebruikt) en dat geen enkele oplossing de holy grail is

Iemand deze al getest: (ERM Midiclock*)
http://www.e-rm.de
s1_midiclock_front.png

?

Ja okeyyyy,,,, Ik heb er wat teveel verkoops-praat in gezet,

En idd, die ERM midiclock ken ik.
Maar ik zie daar het nut niet van in,, "Da's allemaal vissen achter het net"... of zoiets,, :)

De DAW als Master clock, én een goeie midi sync hebben,, Daar wacht ik al 20 jaar op.

't was mss toch niet zo vanzelfsprekend om het audio signaal naar midi te converteren?? ik vermoed ook op 96Khz,,??
K ga m'n usamo box nu ook weer ni open schroeven,, :engel::engel:

Laatst gewijzigd:
(lees: ik hoor niet echt een verschil tussen renoise en hardware clock)
"Jitter proberen te horen is om gek van te worden"
Nog effe geduld, dan zit de Vengeance scope bij de CM Magazine,,, ipv dat die nu 'free' is met de elicencer,,

Ik zie nu ook dat een Bass Drum triggeren met de K2661 via een Note On message jitterd tot en met,, ipv de TR-8 of MC-909 die in sync meelopen,,

Okey dan... maar nu er een 'groove' uit krijgen,, Want dat was hier nog niet voor vandaag,, :)

Heb je al metingen gedaan om te kijken wat de jitter is met de Usamo?
Je ervaringen klinken in ieder geval zeer positief alleen inderdaad heel erg jammer dat ze gekozen hebben voor 1 midipoort. Zeker gezien de modular variant voor nagenoeg dezelfde prijs 8 poorten heeft.

Had hem dan 2 tientjes duurder gemaakt met 4 of 8 poorten zou ik zeggen.

tja, Hier is het track testje van gisteren: http://www.stephenm.be/sf/724-_02.mp3

Ik kijk dan met samplitude, en met CTRL-Shift Cursor Left/Right, kan ik dan scroller per beat,, Zo zie ik de jitter,,
De TR-8 loopt op de Midi Sync van Usamo,, De rest vd midi data is via een midex 8 poort, 't is 131 BPM

'K vind zelf, dat de Bass en TR-8 BD niet hoorbaar beginnen te zweven en beginnen te interfereren met elkander,,

Als je mss wat info geeft over wat ik zou moeten testen voor jou,,, let me known, :) :)

Ik record meestal gewoon even een metronome of iets met 0 attack in 4/4 op de eerste tel en kijk dan hoeveel de audio afwijkt van punt waar je het geluid verwacht.
Je moet dan uiteraard wel even zorgen dat je input latency enzo gecompenseerd is.

Back