Hallo van DungBeatle

DungBeatle

Ouwe rot
Hey!

Ben 48, en kochte op mijn 16de een Roland SH-101. Was toen al aardig geinteresseerd in hoe arcade games hun bieps en pops produceren.
De Roland zonder effects, zonder drums, zonder, zonder... was voor mij maar een tijdelijke ervaring..

Vorig jaar ontdekte ik weer het genot dat men uit synthesizers kan krijgen, door de LittleBits (ttz Korg) Synth Kit te kopen. Daarna moest ik plots heel snel een paar "echte" synths hebben.. en deze keer zonder de financieele beperkingen van een 16-jarige ;-)

Resultaat: Arturia Origin, Moog Sub 37, Korg RADIAS, Beat Thang, Logic Pro X.

Op SoundCloud heb ik een paar tracks staan die ik enkele jaren geleden 100% met Garageband maakte.. ik hoop met mijn fysische machines en Logic stilletjes aan weer gelijkaardige tracks te kunnen maken.

Tussen haakjes: ben op zoek naar rack ears voor een Korg M3R...

Beat Thang

Beat Thang

Beat Thang ben ik nog aan het leren (weekends zijn zo ver uit elkaar ;-)

Heb dit weekend nog maar pas ontdekt dat de Kit architectuur krachtiger is dan ik dacht: iedere kit heeft per pad een instrument, maar ieder instrument kan uit multi-samples bestaan, die dus afhangen van de noot die de pad triggered. Sommige ïnstrumenten" bestaan dus uit een hele reeks zotte samples (bvb verschillende shouts).

Heb ook eindelijk onder de knie hoe ik *snel* een volledig nieuwe Pattern kan maken. De user interface is niet de beste in de wereld, maar zoals al die dingen, practice makes perfect. Bvb het noemen van je Pattern is belachelijk niet intuitief.

Ik ben zeker geen natural qua ritme, en dus is het spijtig dat er geen Step Time invoer mogelijk is. Je moet je beat in real time invoeren... gelukkig is er instelbare, niet destructieve quantizing, anders was het een hopeloos geval =(

Een ander min punt is de documentatie: er is veel te weinig geschreven documentatie, .. de makers van het toestel hebben blijkbaar gedacht dat iedereen veel liever hun video uitleg ging slikken, wat in mijn geval niet waar is. Ik mis bvb een formele lijst van al de drumkits met hun Instrument assignments, etc.. of nog liever, PC software om die heel lange lijst van presets te browsen.

De sampling mogelijkheid heb ik maar heel oppervlakkig bekeken, maar ik krijg het gevoel dat daar een fenomenale feature schuilt.. nieuwe Instruments maken met zelf gesampelde geluiden... wow.. da's iets voor de toekomst.

Als laatste.. ik heb het gevoel dat deze unit een commercieele flop geworden is.. want van nieuwe firmware is niets te zien. Ik denk dat het support/documentatie model hier aan de grond ligt, want de features op zich zijn wel heel krachtig, voor de vraagprijs.

Ja, verbeterpunten idd. Maar die gaan er blijkbaar niet komen. Als je de firma eens goed bekijkt, dan krijg je toch echt de indruk dat een jonge muzikant de Lotto gewonnen heeft, en eens een droom heeft proberen te verwezenlijken: nl van "zelf", met de hulp van heel dure externe professionals, een drum computer te ontwerpen, en op de markt te smijten.

Heb bvb de firma gecontacteerd die de firmware geïmplementeerd heeft. Nul antwoord. Mij zegt dit: er is geen euro meer om aan verdere R&D te werken. "This is a one off, kids". Caveat emptor..

Back