Eminent 310 'portable' maken

Ook zo een ja, heb een L100 met lesliebox gehad ook, maar door de omvang kwam dat ding niet verder dan de woonkamer, en als er iets is wat ik absoluut niet in een woonkamer wil is het wel een bakbeest van een muziekapparaat. Die is dus ook al weer vertrokken, maar wat een geluid zeg! :W

Vlak de ingebouwde luidsoprekers van de 310 ook niet uit, qua gewicht.
En zijn niet bepaald super hi-fi, of essentieel voor studiogebruik.

Maar inderdaad, de printplaten (in de buik van de machine) zijn lomp groot en niet echt 'op te zagen' dus daar blijf je mee zitten.

Hoop werk wel tov. het te behalen voordeel. Een philicorda gaat het dan ook echt niet worden, maar past wel erg mooi bovenop de 310 btw. Om mijn 310 theater 1 vdp. omhoog te halen moet ik eerst hier een gat in de (houten) vloer gaan zagen, en een tijdelijke lier installeren :P:D

Laatst gewijzigd:
Kan je niet alle printplaten in 1 of 2 aparte kasten leggen
Goed plan! Bij voorkeur hierin, dan heb je gratis stoelverwarming!

hammond-organ-bench_178565.jpg

Ghehe, leuk idee idd. :D

De 310 is inmiddels aangekocht, over twee weken ga ik met een maat van mij een plan van aanpak maken.
We hebben besloten er iets moois (en lichts) van te maken. :-)

Wordt vervolgt..

Ik haak ff in...

Demian, jij hebt jouw expertise op het gebied van shit bouwen al goed bewezen!
Hoe gaaf zou het zijn om de hele kutzooi weg te flikkeren en enkel de String en Chorus sectie te bewaren, en deze dan in twee losse kasten te bouwen?
Volgens mij kan je dan een leuke portable set maken.

Het plan is nu idd om een geheel nieuwe kast te maken voor alleen het noodzakelijke, de rest gaat weg. Maw, ik heb straks een originele 310 behuizing over en wat speakers en een versterker.

Zou inderdaad een interessante optie zijn als het mogelijk is om die sectie's af te scheiden. Echter de osc prints zijn al erg ruimte benemend, maar zeg nooit nooit. Wellicht ff aan iemand vragen die de 310 technisch en mechanisch door en door kent.... De restaurateur van Jarres orgels bijvoorbeeld ? :D:D

Het plan is nu idd om een geheel nieuwe kast te maken voor alleen het noodzakelijke, de rest gaat weg. Maw, ik heb straks een originele 310 behuizing over en wat speakers en een versterker.

Maak daar een portable comboversterker van ?
Hou je een beetje de boel bij elkaar, blijft het portable en ook het geluid blijft redelijk origineel zonodig

Als de behuizing overblijft houdt ik mij warm aanbevolen.... Dan maak ik van mijn theatre een normale (welke ik toen niet kon vinden, en de theatre is geheel gereviseerd door Albert)

:)

Ik haak ff in...

Demian, jij hebt jouw expertise op het gebied van shit bouwen al goed bewezen!
Hoe gaaf zou het zijn om de hele kutzooi weg te flikkeren en enkel de String en Chorus sectie te bewaren, en deze dan in twee losse kasten te bouwen?
Volgens mij kan je dan een leuke portable set maken.

Dat zou echt wel jammer zijn om enkel die 2 maar over te houden. Je kan zo veel meer uit het orgel halen qua geluid dan enkel de strings.

Inderdaad, als je enkel de strings eruit haalt dan had je beter een SSE gezocht. De meerwaarde van de 310 zit hem in het geheel van de klankmogelijkheden, je moet er eigenlijk ook beide klavieren bij houden. Die Jarre klanken zijn deels de strings van de 310, maar voor een groot deel ook (gelayered met) de andere klanken van de 310.

Alles blijft behouden om alle sounds er uit te kunnen halen, ik wil hem enkel lichter en kleiner maken.

Ik speel overigens wel met de gedachte om nog een 2e 310 op een andere manier aan te pakken, maar eerst maar ff 1 doen :-)

Als de behuizing overblijft houdt ik mij warm aanbevolen.... Dan maak ik van mijn theatre een normale (welke ik toen niet kon vinden, en de theatre is geheel gereviseerd door Albert)

:)

Ik heb dit al eerder gedaan, je haald je een hoop werk op de hals :eureka:

Ik heb nu ook een theatre behuizing, als je de Unique zoekt moet je even geduld hebben als we eventueel aan een 2e beginnen. Maar we zullen alleen voor een Unique kiezen als die qua binnenkant gelijk is aan de theatre versie, omdat we anders alles 2x moeten gaan opmeten en aanpassen.. als het al zo ver komt (met die 2e dan)

We zullen alleen voor een Unique kiezen als die qua binnenkant gelijk is aan de theatre versie

Dat is hij niet geheel,als je de keyboards ook over gaat zetten zul je een stuk van het frame moeten zagen omdat die van de theatre een stukje breder is!
Wil je de keys niet gaan overzetten hou dan rekening met een hoop soldeerwerk, verder de ritmix afkoppelen.

Back