Out of context

Tekenend voor laatste post zijn nummers die uitgebracht worden, niks doen, drie jaar later gewoon opnieuw uitgebracht worden, en knal een hit. En dat was in de seventies al zo. De factoren marketing en geluk zijn enorm hierin.

Maak muziek vooral omdat je het zelf leuk vindt, want alles wat daarna gebeurt met je muziek is een loterij.

Ik merk dat er veel van de amateurs of semi-professionals ook in een gat vallen omdat youtube er vol van deze zit en de majors hebben een groot aandeel daar, waarvan alleen artiesten van de mainstream het nodige aandacht krijgen. Dus de sociale media, als je niet genoeg netwerk hebt, zal niet het lege gevoel van "ik doe het voor niets" steunen.

Dat, als het over "ik maak muziek puur voor mezelf, voor het plezier". Waarschijnlijk krijg je toch met moeite een podium om op te treden in het lokale circuit: de zaal is leeg. Laat maar staan achter de PC...

Tot slot: er is geen bestaande formula voor succes zoals we het hier ervaren. Er is een marketingmachine achter de beroemde mensen die alles van A tot Z aanstuurt, voordat een nieuwe artiest geboren is is het min of meer al geregeld.

Een zanger die achter de pc zit is denk ik maar zijn doel kwijt. Time to move!

Doe Maar zou als ze nu groot waren hebben gezongen 'Er zit een knop op je pc'.

Doe Maar zou als ze nu groot waren hebben gezongen 'Er zit een knop op je pc'.

In mijn eigen taal, grof uitgedrukt, zal ik zelf noemen "la tetera electrónica" (de elektronische "ondergrondse prostitutie" - heb geen betere vertaling want dat is een code-taal; oftewel: "de elektronische cruising").

Dat knop kennen we allemaal :) :duivels:

Ik denk dat mijn toekomst ergens anders ligt en dat ik in een wereld van illusie ben opgegroeid.

Af en toe tijd volg ik dit topic weer. Wat hierboven staat is "de kern".

Alhoewel de zware periode achter de rug is, voel ik me nog niet helemaal goed. Het verschil is wel dat ik een oplossing bij dit probleem heb gevonden. De weg naar de oplossing, de toekomst, is al gelegd.

Het gevoel van wie ik ben en moet begint sterk te worden.

Laatst gewijzigd:
Back