SCSI schijf voor Emu64

JurgeN

Ouwe rot
Hoi

Ik heb sinds kort een Emu64 sampler met een 540MB SCSI schijf er in, maar zou er eigenlijk een grotere in willen hebben (voor zover ik heb kunnen nagaan, is dit een SCSI-2 schijf).

Aangezien ik geen handleiding van de Emu heb, heb ik geen idee wat de maximale grootte is die er in kan, laat staan of dit type SCSI-2 schijven nog verkrijgbaat zijn.

Ik heb dus eigenlijk een paar vragen:
- een handleiding voor de Emu64 (ik heb al links en rechts gegoogled, maar kom niet verder dan de handleiding van het OS)
- wat is de maximale grootte die erin kan?
- een adres waar ik een HD voor de Emu kan kopen

Alvast bedank,

Jurgen

Ik kan het niet meer met zekerheid zeggen, maar ik dacht dat het maximum ergens rond 2 gig zat.
En waar je die nog gaat vinden ? 2de hands computerbeurzen, websites...
Zo in de winkel nieuw, dat zit er niet meer in denk ik. :)

Er is ook een vrij actieve emulator 4 user group op facebook. Ik vermoed dat er ook alleen een handleiding van het os bestaat :).

Ik kan het niet meer met zekerheid zeggen, maar ik dacht dat het maximum ergens rond 2 gig zat.
En waar je die nog gaat vinden ? 2de hands computerbeurzen, websites...
Zo in de winkel nieuw, dat zit er niet meer in denk ik. :)

Die 2GB grens had ik al zo'n vermoeden van (gezien het productie jaar en de beperkingen van de toenmalige (PC)hardware).

Ik ben ook al aan het zoeken geweest en inderxaad zie ik (nieuw) alleen SCSI-wide.

In ieder geval becanktvoor de info.

JurgeN

Er is ook een vrij actieve emulator 4 user group op facebook. Ik vermoed dat er ook alleen een handleiding van het os bestaat :).

Ben niet zo'n fan van Facebook, maar zal toch op zoek gaan.

Vind het jammer dat de handleiding van deze Emu lastig is, maar ja, heb ik weer wat te doen...

JurgeN

Ik verwacht dat de EMU64 ook MO-disks ondersteund. De ESI4000 iig wel.
Alle samplers hier hebben MO(230 of 640mb) en dat werkt perfect.
Wellicht is dit voor jou ook een optie? :eureka:

Volgens mij zijn er voor jou te kleine SCSI schijf wel liefhebbers. Heb echt tijden lopen zoeken naar een kleiner type SCSI voor een Korg DSM1.. prijzen die je gevraagd ziet worden.. hoe durven ze.. ;{ (Moest iets hebben van max 800mb)

Heb zelf sinds kort een EMU 5000 ultra waar een 8 gb in zit.. maar misschien verschilt de ultra range qua scsi?

Laatst gewijzigd:
Volgens mij zijn er voor jou te kleine SCSI schijf wel liefhebbers. Heb echt tijden lopen zoeken naar een kleiner type SCSI voor een Korg DSM1.. prijzen die je gevraagd ziet worden.. hoe durven ze.. ;{ (Moest iets hebben van max 800mb)

Heb zelf sinds kort een EMU 5000 ultra waar een 8 gb in zit.. maar misschien verschilt de ultra range qua scsi?

SCSI-2 is blijkbaar een type 'to become obsolete' en dan krijg je het spel van vraag en aanbod. Ik ben al aan het kijken voor een SCSI2SD interface en als die de interne HD kan vervangen, zal ik aan je denken :).

Ik weet niet in hoeverre de E5000 (uit 1999) verschilt ten opzichte van de E64 (uit 1995) voor wat betreft de interface, maar het zou best kunnen dat de E5000 een nieuwere SCSI versie heeft.

JurgeN

SCSI-2 is blijkbaar een type 'to become obsolete' en dan krijg je het spel van vraag en aanbod. Ik ben al aan het kijken voor een SCSI2SD interface en als die de interne HD kan vervangen, zal ik aan je denken :).

Ik weet niet in hoeverre de E5000 (uit 1999) verschilt ten opzichte van de E64 (uit 1995) voor wat betreft de interface, maar het zou best kunnen dat de E5000 een nieuwere SCSI versie heeft.

JurgeN

Ah.. thanx :) maar was inmiddels al voorzien. :okdan:
't was meer een hint in de richting qua dumpen van de oude schijf maar misschien wist je dat zelf ook al. :)

Misschien is scsi2usb ook wel interessanter.. die ouwe schijven maken behoorlijk veel herrie.
De schijf die nu aan de Korg sampler hangt kan ik gelukkig uitzetten maar het geluid wat eruit komt is erg onplezierig.

Ben wel benieuwd hoe dat zit met ondersteuning van grotere schijven... Heb ook al vaker horen vallen dat een grotere schijf gewoon zal werken maar dat de ruimte buiten de maximale adresseerbare capiciteit niet benut wordt. Als 't werkt, dan werkt het zeg maar. :)

Back