Basslines!

Tja MIDI to CV die Hertz uitstuurd idd nu gebruik ik hem voor blieps,blops en percussieve dingen en soms voor een sweepje (Samplen :P )
Maar zo slecht was ut toch niet ?

Klinkt allemaal vet ( die ms20 vink echt superstrak klinken , heb de mijne altijd totaal anders ingesteld ) .

heb een stukje gemaakt , daar dit draadjes basslines heet kan ik niet afgezaagder uit de hoek komen dan er maar een stuk live tb/xbase in te smijten .
klinkt niet helemaal goed aan alle kanten want heb het zojuist gemaakt en moest stoppen vanwege de buren :duivels:

Zit toch maar te wachten op de MM hier dus kan ik net zo goed even een donatie doen.
Is gemaakt met een Evolver en bestaat uit maar 4 steps. (wel alle lfo's ingezet)
Was maar 5 minuten werk dus niet helemaal uitgewerkt maar je kunt wel heel goed horen waarom Dave hem uiteindelijk Evolver heeft genoemd.( en hoe snel je resultaat hebt :) )

Ronald.

Hier een klein dingetje van mezelf... handmatig ingespeeld, Waldorf Q - de Q-birth preset die ik gemaakt heb voor in de User Forum Soundset nr. 2 (gebaseerd op de K-Birth preset die ik ooit op een Virus B heb gehoord.

Attachments

• ripperline.mp3
    355,4 KB · Bekeken: 99
Origineel geplaatst door Chinetti
Hier een baslijntje uit het nummer waarmee ik nu bezig ben:

http://home.planet.nl/~schij469/bassline1.mp3

't is niet veel, maar ach. Je moet ergens beginnen. Synth is overigens de Bit 99, door een D&R parametrisch EQ, een flanger en een reverb / delay.

(oh ja, voor hen die het opvalt: in de laatste noot van het clipje, daar wordt de baslijn 'gelayered', met een Nord lead met wederom de D&R, flanger en reverb delay, maar ook nog 's gefiltered door de Spectral Audio Pro-Tone)

Hier had ik zeker iets leuks mee gedaan8~

een schetsje van een basslijn Dit is m

>> Rauwe baslijn 1 'Zeemeeuwen'
(rechter muisknop indrukken, save target as)

Gemaakt met de Reaktor 4.03 Sh101 kloon, en een midi controller. 2 lagen.
FX komen van Cool Edit Pro 2.1, de Reverb. de andere laag heeft geen reverb.

Origineel geplaatst door Yoozer
Hier een klein dingetje van mezelf... handmatig ingespeeld, Waldorf Q - de Q-birth preset die ik gemaakt heb voor in de User Forum Soundset nr. 2 (gebaseerd op de K-Birth preset die ik ooit op een Virus B heb gehoord.

Wel 51 downloads, maar niemand die zegt "goh wat cliché" of "goh um leuk.. voor op de schoorsteenmantel of bij de borrel"?

& natuurlijk een Bazzmann funkloop

...op de k*tsoundcard van mn internet pc met de hoofdtelefoon, logic & wa plugs.
Na een 20 min programeren want k heb hier geen midi & asio.

Attachments

• mrlopezbasln.mp3
    602,4 KB · Bekeken: 89
Back