Basslines!

Origineel geplaatst door 6 trak
ook niet ff een kabeltje rechtstreeks naar je soundcard? ik weet zeker dat jij helemaal wel een vette bassline kan brouwen met je gear....

Ik heb toevallig een hele mooie bass geprogt laatst
Maar niks met geluid in :(

Origineel geplaatst door sander
nee, geen zin in, staat al zo lang online. Gewoon realplayer installeren. Niks mis mee.
ik had al zo'n antwoord verwacht...

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb toevallig een hele mooie bass geprogt laatst
Maar niks met geluid in :(
jammer :erm:

Ik merk het .. 's ff luisteren... sjo.. wat een herrie ff wat zachter zetten. mmm... lekker hoor.

Heb in mp3 geen coole basslinen online staan.
Deze dan maar. http://home.worldonline.nl/~smeyer/sendex/sendex_all _night_long.mp3
Het is een Juno. Chigago house basje. Gewoon beat laten lopen en net zo lang op toetsen drukken
totdat ik een leuke bassline heb. zitten ook geen effecten ofzo overheen. Hooguit een beetje reverb
en misschien de chorus van de juno. O en deze wordt ook dit jaar uitgebracht :)

Origineel geplaatst door maxdox
@chinetti --> het is nog niet veel, maar toch ik vind hem lekker lopen... het lijkt heel simpel, maar toch.. wat is nou wat de groove zo bepaald?

Groove... geen idee, eigenlijk... ik denk dat de truuk is om wat ruimte tussen de noten te laten :) Maar ik hou wel van een minimale groove. En dan een beetje erm.. a-ritmisch ofzo. Ik weet niet hoe je dat noemt. Wat ook wel kan helpen is een attack over het filter van het basgeluid, maar ik neem aan dat dat eigenlijk eerder normaal is dan dat het werkelijk een truukje is. Verder geloof ik dat dingen ook wel wat meer 'grooven' als je een beetje flanged... ofzo...

Origineel geplaatst door Catscan
nr3:) ik heb er zin an
tering! :D

Origineel geplaatst door Kevin
Basje 1
Basje 2
lekker knorrig basje in nr.2...

Origineel geplaatst door maxdox
wat is nou wat de groove zo bepaald?
Ritmiek brengen in je bassline, shuffle (groove quantize) maar ook velocity waarden varieeren op gepaste momenten...

Laatst gewijzigd:
Everybody needs a 303, en ik zet er hier dus nog maar 1 neer: 303 bass

Wat anders: Rightbass uit de Nord Modular: Rightbass

nb. midiloopje is data van Dobre die uit een nog te publiceren editorial moet komen.

Hier van mij ook maar een simpel stukkie, kwas toch net ff aan het pieluh. De bassline komt uit een jp-8080, met een lichte reverb drover en wat compressie.

"SHIT! krijg mn link ff nie goed, k hoop morgen het voor elkaar te hebben"

Laatst gewijzigd:
'k zal ook maar eens iets posten zeker

Hehe let niet op de samples klopt allemaal niet qua volume enzo maar hier ben ik net aan begonnen...

En nog 1 (weeral een kort stukkie)

Back